درمان تایم
درمان تایم
درمان پارگی تاندون پا

درمان پارگی تاندون پا , هزینه جراحی تاندون پا

 

 

 

 

درمان پارگی تاندون پا , پاره شدن تاندون کف پا , هزینه درمان تاندون پا , ارتوپد متخصص برای جراحی پارگی تاندون پا در تهران , بهترین جراح پارگی تاندون پا : اکثرا یا حتی می توان گفت تمام افراد در معرض آسیب دیدگی و پارگی تاندون پا هستیم ، پارگی تاندون پا یک بیماری بسیار دردناک می باشد و در اکثر مورد ها فردی که دچار پارگی تاندون شده است نتوانسته راه برود و در بیشتر اوقات به گچ گیری و آتل بندی نیاز پیدا می کند . اما گفتنی است که اگر درمان پارگی تاندون پا به موقع و سریع انجام شود پارگی در زمان مناسب و کمی بهبودی پیدا می کند اما در مواقعی نیز دیده شده است که فرد برای درمان پارگی تاندون در زمان مناسبی اقدام نمی کند این عمل می تواند برای مفصل مشکل ساز باشد . همچنین این کار باعث می شود تاندون پا کم کم منقبض شود .

درمان پارگی تاندون پا

در ترمیم شدن تاندون پاره شده به سن بیمار بستگی دارد و در افراد جوان پارگی تاندون سریع تر انجام می شود ، در افراد جوان بسته به اندازه پارگی بهبودی آن 6 تا 12 هفته طول می کشد . برای درمان پارگی تاندون در این مدت توصیه می شود که فشار زیادی بر روی پاهای انداخته نشود و تا جایی که امکان دارد فرد فعالیت های خود را کاهش بدهد .

علائم و نشانه های پارگی تاندون پا

هر بیماری و عارضه ای دارای علائم و نشانه های مخصوص می باشد که با مشاهده آنها می توان نوع بیماری را تشخیص داد ف مهمترین علائم و نشانه های پارگی تاندون پا عبارت است از :

  • درد بسیار شدید در ناحیه آسیب دیده
  • تورم ناحیه درگیر شده و صدا دادن پا
  • دشوار شدن حرکت پا و یا عدم حرکت
  • التهاب و یا خونمردگی در ناحیه آسیب دیده
  • حساسیت پا در محل پارگی تاندون

 

 

 

 

انواع پارگی تاندون

به طور کلی دو نوع پارگی تاندون پا داریم :

پارگی ناقص تاندون پا :

در بعضی از موارد پارگی تاندون پا بصورت ناقص اتفاق می افتد که می توان گفت درد این نوع پارگی از خیلی شدید تر از پارگی کامل می باشد ، به همین دلیل است که در هنگام ایجاد شدن پارگی تاندون ناقص ناحیه آسیب دیده را اصلا حرکت ندهید در اینگونه شرایط ممکن است برای بهتر پیش رفتن درمان پارگی از گچ گیری و آتل بندی استفاده شود . توصیه می شود که فرد در اینگونه شرایط برای راه رفتن از عصا استفاده کند تا فشار بسیار کمی بر روی پا وارد شود .

پارگی کامل تاندون پا :

در برخی اوقات نیز پارگی تاندون پا به صورت کامل اتفاق می افتذد که در همچین شرایطی ممکن است برای جراحی نیاز داشته باشیم . و این کار نیز باید سریعا انجام شود و درصورت به تاخیر انداختن عمل جراحی ممکن است تاندون پا کوتاه تر شده و آسیب ببیند . باید به این نکته توجه داشته باشید که بعد از انجام گرفتن عمل جراحی کوچکترین فشاری نباید بر ناحیه مورد نظر وارد شود. و از عصا برای راه رفتن استفاده شود .

فیزیوتراپی  برای درمان پارگی ناقص تاندون

در صورتی که تاندون پا به صورت ناقص پاره می شود فیزیوتراپی روش بسیار خوبی برای درمان آن می باشد و بهبودی را سریعتر خواهد کرد زیرا که متخصص فیزیوتراپ تمرین ها و نرمش های خاصی را با توجه به مکان آسیب دیده در نظر دارد که بهبودی را چند برابر سریعتر می کند . فیزیوتراپی پس از انجام دادن عمل جراحی برای بهبودی کمک بسیار زیادی را انجام می دهد و از آسیب دوباره تاندون پا جلوگیری خواهد کرد .

چه عواملی باعث پاره شدن تاندون پا می شود

  • هر نوع صدمه به مچ پا و یا به طور مستقیم به تاندون پا
  • ضعیف بودن ماهیچه هایی که به تاندون پا متصل می باشند که باعث وارد شدن فشار به تاندون ها می شود
  • استروئید باعث ضیعبف شدن تاندون می شود
  • بیماری های سیستمی دیگر که می تواند باعث ضیعیف تر شدن تاندون بشوند
  • ایستادن و یا کم مردن ناگهانی سرعت حرکت فشار زیادی را به مچ پا وارد می کند و می تواند در این حالت تاندون پا را پاره کند .

درمان پاره شدن بخشی از تاندون مچ پا

در صورتی که بخشی از تاندون مچ پا پاره شود برای درمان آن باید مچ پا بی حرکت بماند و معمولا 3 الی 6 هفته زمان لازم است که تاندون بهبود پیدا کند در این مدت فرد باید در استراحت کامل باشد . فردی که دچار پارگی تاندون مچ پا شده است باید به صورت کامل در استراحت باشد و حرکتی را انجام ندهد و برای راه رفتن از عصا استفاده کند تا فشاری به ناحیه اسیب دیده وارد نشود .

درمان پارگی کامل تاندون مچ پا

وقتی که متخصص ارتوپد عمل جراحی را برای شما پیشنهاد می کند به این معنی می باشد که تاندون پا به صورت کامل پاره شده است و تاخیر در انجام عمل ممکن است برای تاندون و مفصل زیان داشته باشد . فرد پس از انجام دادن عمل جراحی نباید مچ پای خود را حرکت دهد و در زمان حرکت از عصا استفاده کند و تا حد ممکن فعالیت های خود را کاهش بدهد . بعد از 2 ال 4 هفته تاندون می تواند وزن فرد را تحمل کند و باید حرکات و نرمش های فیزیوتراپی آغاز شود .

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط