درمان تایم
درمان تایم
نتایج جراحی رینوپلاستی

نتایج جراحی بینی ( رینوپلاستی )

نتایج جراحی بینی : همان گونه که قبلاً هم اشاره داشتیم ،یکی از پرطرفدارترین جراحی هایی که امروزه در سراسر جهان در حال انجام می باشد ،جراحی زیبایی بینی می باشد و به ویژه این جراحی از سوی جوانان بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد.

نتایج جراحی بینی
نتایج جراحی بینی

درست است که در همه جتی دنیا جراحی زیبایی بینی را انجام می دهند ولی نتایج حاصل از آن دارای ارتباط مستقیمی با جراحی که آن را انجام می دهد ،می باشد در صورتی که افرادی که درصدد انجام عمل رینوپلاستی می باشند به یک جراح آماتور مراجعه داشته باشند بطبع نخواهند توانست که به نتایج خوب و دلخواه خود دست پیدا کنند .با وجود اینکه جراحی زیبایی بینی دارای طرفداران زیادی در میان اقشار جامعه می باشد ولی همه افراد جامعه مجاز به انجام این عمل جراحی نمی باشند.و افراد باید قبل از اقدام برای رینوپلاستی ،با یک پزشک جراح مشورت کنند تا مشخص شود که آیا این فرد برای انجام این عمل جراحی مجاز می باشد و یا اینکه نباید این جراحی را انجام دهد؟در صورتی که متقاضیان دوست دارند که برای این کار از یک جراح باتجربه و حاذق بهره ببرند باید با یک برنامه ریزی اصولی مبادرت به این کار کنند.

برای اینکه به نتایج مطلوبی از این جراحی دست پیدا کنیم باید چند نکته را رعایت کنیم که این نکات در زیر ذکر شده است:

  1. فرد متقاضی نخست باید مطمئن شود که آیا این نوع جراحی برای او مجاز می باشد و یا نه؟
  2. فرد باید انتظارات منطقی از نتیجه جراحی عمل زیبایی بینی داشته باشد ( افراد باید توجه داشته باشند که جراحی بینی نمی تواند زندگی افراد متقاضی را دگرگون سازد بلکه این جراحی خواهد توانست که اعتماد به نفس افراد را بالا ببرد.)
  3. افراد باید برای این عمل جراحی ،به یک پزشک جراح بینی  مجرب و باتجربه مراجعه داشته باشند و باید این جراح دارای بورد تخصصی که شامل جراحی گوش و گلو بینی می باشد ،باشد.در ضمن باید این جراح فارغ التحصیل از یک دانشگاه معتبر بوده ،متخصص در سرو گردن و گوش و حلق و بینی باشد و همین طور متهد به رعایت اخلاق پزشکی و انسانی باشد.
  4. جراح بینی در هنگام مشاوره ،موظف می باشد که همه ریسک ها و عوارض جراحی زیبایی بینی را برای فرد متقاضی شرح دهد.
  5. برای اینکه جراح بتواند رضایت فرد متقاضی را جلب کند ،بهتر است که عکس هایی از افرادی که قبلا این جراحی را روی آن ها انجام داده است را به آن ها نشان دهد تا با اطمینان بیشتری اقدام به این کار کنند.
  6. فردی که درصدد انجام عمل جراحی رینوپلاستی است ،بهتر می باشد که یک صحبتی با افرادی که قبلا این جراحی را انجام داده اند ،داشته باشد و همه سوال هایی را که در ذهن دارد را از او مطرح کند ،در اغلب موارد سوالی که  برای افراد متقاضی مطرح می باشد این است که آیا بعد از عمل هم پزشک جراح در دسترس می باشد یانه؟

از دیگر دغدغه های افرادی که درصدد انجام عمل رینوپلاستی می باشد این می باشد که کدام بیمارستان برای این کار مناسب می باشد و دارای چه شرایط و امکاناتی است و اتاق عمل های آن به صورتی می باشد و برای انجام این عمل بیمارستان مناسب است یا مطب پزشک جراحی که قرار است این جراحی را انجام دهد؟

این امکان وجود دارد که مدت زمان جراحی بیشتر از زمان تعیین شده وقت ببرد در این شرایط چه کسی باید این هزینه اضافی را پرداخت کند.

چنانچه در عمل رینوپلاستی که قبلا روی فرد صورت گرفته است ،غیر قرینگی ،بدشکلی یا مشکلی در آن وجود داشته باشد ،این امکان وجود دارد که بیمار به جراحی ترمیمی نیاز پیدا نماید .در این شرایط بهترین کار این می باشد که فرد برای انجام این جراحی عجله نکند چون اغلب دفرمگی های جراحی بینی به خودی خود اصلاح خواهند شد و احتیاجی به ترمیم بینی نخواهد داشت بنابراین در این شرایط بهتر می باشد که برای 6 تا 12 ماه بیمار صبر کند و سپس تصمیم به جراحی ثانویه بگیرد.

در ضمن یک نکته ی هم که درمورد این جراحی وجود دارد این می باشد که برای کشیدن بخیه های بینی نیازی نیست که بیمار هزینه ای پرداخت نماید.بیماران نیز بهتر است که به توصیه های پزشک معالج خود به خوبی عمل نمایند تا بتوانند به نتایج رضایت بخشی از عمل خود دست پیدا کنند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط