درمان تایم
درمان تایم
مناسبترین لیزر برای پوست هر فرد

مناسبترین لیزر برای پوست هر فرد

مناسبترین لیزر برای پوست هر فرد , استفاده از کدام لیزر برای موهای زائد پوست شما می تواند مناسب باشد؟ : در حال حاضر دستگاه های لیزر زیادی تولید و به بازار ارائه شده است که این دستگاه لیزر موهای زائد شامل موارد زیر می باشند:

لیزینگ(LASERING) ،کاترااکولگاید(Cutera CoolGlide) ،بایسون(Bison) ،اپی تاچ پلاس  (Epi Touch Plus) .چنان چه علاقه مند باشیم که در مورد دستگاه های لیزر یک سری اطلاعاتی را کسب نماییم این امکان وجود دارد که در سایت هایی که مراجعه می نمایید تنها اظلاعاتی را در مورد شرکت های تولید کننده این دستگاه ها به دست بیاوریم چون بدون استثناء همه شرکت های تولید کننده دستگاه های لیزر ،اغلب از تکنولوژی خود دستگاه اطلاعاتی را در اختیار مشتری قرار نمی دهند و همین طور توجه خاصی هم به تفاوت میان لیزرها نمی کنند.

مناسبترین لیزر برای پوست هر فرد

چه لیزری می تواند برای پوست شما مناسب باشد؟

چند مورد از لیزر های موهای زائد وجود دارند که امکان دارد شما در هنگام تحقیقدر مورد لیزر موهای زائد با آن ها در وب سایت های گوناگون مواجه شوید،و همین طور این امکان دارد برای آن فردی که متقاضی لیزر موهای زائد می باشد و جهت این کار سوال های زیادی برای انتخاب دستگاه مناسب نوع پوست و مو برای لیزر موهای زائد ،دارد ایجاد شود.برای شما در ین بخش ما سعی خواهیم کرد که خلاصه ای از نحوه کارکرد و جوانب مثبت و منفی چهار لیزر رایج را که دارای بیشترین کاربرد در کشور ما می باشند را ارائه نماییم.شما عزیزان پس از مطالعه این قسمت می توانید یک تصمیم درست در مورد انتخاب لیزر مناسب پوست خود بگیرید.

نحوه کار کرد لیزر Nd YAG(مناسب برای پوست های تیره )

این دستگاه یعنی لیزر Nd YAG نیز همانند دیگر لیزر موهای زائد برای برطرف نمودن موهای زائد بدن می باشد ولی این لیزر برای برطرف نمودن موهای زائد افرادی مناسب می باشد که دارای پوست تیره هستند .این لیزر از دقت بالایی برخوردار است وکارکرد آن نیز به این صورت می باشد که لیزر Nd YAG می تواند به سادگی ملانین موجود در پیاز مو را تشخیص دهد و به وسیله همین ملانین ها باریکه نور این لیزر جذب می گردند ملانین در واقع همان رنگدانه های تیره موجود در پوست و مو می باشند.

بهترین لیزر برای پوست های تیره

چون تعدادی از دستگاه های لیزر امکان دارد نتوانند فرق بین ملانین مو و ملانین تیره در پوست را از هم تشخیص دهند به همین خاطر امکان آسیب زدن به پوست وجود دارد زیرا امکان دارد که دستگاه به اشتباه ملانین موجود در پوست را مورد هدف قرار دهد و موجب سوختگی پوست گردد.چون لیزر Nd YAG دارای طول موج بلندی می باشد به راحتی می تواند به درون پوست نفوذ کند و به این صورت از لایه ایپدرم و ملانین موجود در پ.ست عبور نماید و اشعه درست به لایه هایی که فولیکول های مو در آن قرار گرفته اند برسد و به این شرایط در ملانین های موجود در ریشه موها جذب گردد همان گونه که قبلاً هم اشاره کردیم این لیزر بر روی پوست های سفید تاثیری ندارد و برای پوست های تیره مناسب می باشد.

لیزر Nd YAD دارای چه مزیتی نسبت به لیزرهای دیگر موهای زائد می باشد؟

در لیزر Nd YAD یک نکته مثبتی که وجود دارد این است که این لیزر نسبت به لیرزهای دیگر رفع موهای زائد بدن ،دارای طول موج بلندتری می باشد و به غیر از اینکه برای پوست تیره مناسب و ایمن می باشد دارای یک مزیت مهمی هم می باشد آن هم این می باشد که جهت از بین بردن پاپیلا (آخرین لایه موجود در پوست) دارای بیشترین قدرت و تاثیر است.

معایب لیزر Nd YAG

چون لیزر Nd YAG دارای کمترین جذب ملانین می باشد جهت رسیدن به نتیجه مطلوب ،استفاده از این لیزر نیاز به جلسات درمانی بیشتری دارد و برای رفع نمودن موهای زائد نازک و ضعیف این امکان وجود دارد که لیزر دارای درد بیشتر و تاثیر کمتری باشد.

نام برخی برندهای لیزر موجود در بازار:

کاتراکول گاید(Cutera CoolGlide) ،ساینورالیت(Elite Cynosure) ،کندلاجنتل یاگ(Candela GentleYAG)

کارد پوست الکساندرایت (مناسب برای پوست زیتونی) به چه صورتی می باشد؟

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از لیزر الکساندرایت ،سایز بزرگ نقطه هدف(اسپات سایز) است.که به این معنی می باشد که ما می توانیم سطح وسیعی از پوست را سریع تر مورد درمان قرار دهیم .وبه همین خاطر هم موجب شده است که لیزر الکساندرایت به یکی از سریع ترین لیزرهای رفع موی زاند مبدل شود که دارای طرفداران زیادی می باشد.

لیزر الکساندرایت دارای چه معایبی می باشد؟

با وجود طول موج بلندی که لیزر الکس دارد ولی باز امکان دارد که استفاده از این لیزر سبب آسیب به پوست شود ؛چون با وجود طول موج بلندش ،میزان جذب ملانین برای این لیزر بالا می باشد و به همین خاطر اشعه آن به وسیله ملانین پوست نیز جذب می گردد.پس تغییر رنگ و سوختگی در پوست های روشن دارای ریسک بالایی می باشد .بنابراین تکنسین لیزر باید دارای مهارت زیادی باشد.

نام برخی برند هایی که در بازار وجود دارند:

ساینوسور آپوجی(Cynosure Apogee) ،اپی تاچ پلاس (EpiTouch Plus) ،بایسون (Bison).

نحوه عملکرد لیزر دایود(مناسب برای انواع پوست ها)

در حال حاضر یکی از روش های روز جهت برطرف نمودن موهای زائد به کار بردن لیزر دایود می باشد.این لیزر بسیار مناسب می باشد و می توان از این دستگاه لیزر در رفع موهای زائد موهای پوست های روشن ،سبزه تا تیره هم استفاده نمود.

لیزر دایود دارای چه مزایایی می باشد؟

این لیزر به دلیل طول موج های 808و 810 نانومتری که دارد ،می تواند به راحتی توسط ملانین ها جذب گردد و به این صورت می تواند به عمق پوست در قسمت فولیکول نفوذ نماید.چون این لیزر دارای طول موج بلندی می باشد بنابراین این طول موج بلند می تواند صدمات پوستی و عوارض جانبی آن را کمتر نماید.

لیزر دایود دارای چه معایبی می باشد؟

چون لیزر دایود یک لیزر تازه می باشد که جدیداً وارد بازار شده است به مین دلیل هم عوارض جانبی خاصی در طی چند سال که مورد استفاده قرار گرفته است از آن عوارض چندانی مشاهده نشده است.

نام برخی برندهایی که در بازار موجود می باشند:

اس پی ال 1000(SPL 1000) ،لیزرینگ(LASERING) ،لیزرلیت (Laserlite) ،ایکس ال (Superno XL).

نحوه عملکرد لیزر روبی(مناسب برای پوست های روشن)

در واقع یکی از قدیمی ترین دستگاه های لیزر جهت رفع موهای زائد،لیزر روبی می باشدکه سال ها است که در زمینه رفع موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد.و چون این لیزر دارای طول موج کوتاهی می باشد و به همین خاطر هم این امواج به آسانی توسط ملانین ها جذب می شوند و برخلاف دیگر دستگاه های لیزر که قبلا در مورد آن ها توضیح دادیم یک نکته قابل توجهی که در مورد این دستگاه وجود دارد این است که این دستگاه را تنها می توان برای رفع موهای زائد پوست های روشن با موهای روشن مورد استفاده قرار داد.

مزیت لیزر روبی چیست؟

این لیزر یک مزیتی که دارد این می باشد که برای رفع موهای زائد پوست های روشن با موهای روشن گزینه مناسبی می باشد.

معایب لیزر روبی

عیب این لیزر این می باشد که این لیزر را تنها می توان برای پوست های روشن مورد استفاده قرار داد و این هم به خاطر جذب امواج این لیزر به وسیله ملانین ها می باشد.

نام برند هایی که در بازار وجود دارند:

Palomar E2000(پالومارای 2000) ،Ruby Star (روبی استار).

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط