درمان تایم
درمان تایم
مراقبتهای بعد از میکرونیدلینگ

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

مراقبت های بعد از درمان میکرونیدلینگ

همان گونه که در مقاله های قبلی در مورد میکرونیدلینگ نیز اشاره داشتیم ،میکرونیدلینگ به ترمیم آسیب های ساختاری پوست با روش تحریک مکانیکال گفته می شود.این روش درمانی موجب بازسازی بافت تغییر دیده و آسیب یافته می شود .و روش درمانی مکیرونیدلینگ را با هدف بهبود عملکرد و ظاهر پوست برای افراد انجام می دهند.در طی فرآیند میکرونیدلینگ ،چند میلیون میکروکانال در درم واپیدرم با بهره گری از سزن های بسیار ریزی ؛ایجاد می گردند.ما دراین مقاله سعی داریم تا اطلاعات مورد نیاز در مورد مراقبت های بعد از درمان میکرونیدلینگ را دراختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مراقبتهای بعد از میکرونیدلینگ

مراقبت های پس از عمل میکرونیدلینگ

قبلا نیز متذکر شدیم که انجام این روش درمانی دارای درد بسیارمحدودی می باشد ولی امکان دارد تعدادی از بیماران بعد از انجام میکرونیدلینگ به مدت چند روز یا حتی بیشتر با توجه به شدت عارضه پوستی که داشته اند و همین طور عمق نفوذ نیدل ها ،دچار خشکی ، قرمزی و تورم پوست شوند. ما به افرادی که این روش درمانی را انجام می دهند توصیه می کنیم که تا چند هفته پوست خود را در معرض نور خورشید قرار ندهند.

در مواردی که این روش درمانی میکرونیدلینگ به منظور از بین بردن جای جوش مورد استفاده قرار می گیرد ،پیش از خواب باید پوست با یک پاک کننده ملایم تمیز گردد.و روز بعد از آن هم باید دوباره به وسیلهی پاکننده پوست را تمیز نمود.در ضمن فرد می تواند از آرایش و لوسیون نیز استفاده کند. چون حفره ایی که در این روش درمانی ایجاد می شوند در طی چند ساعت بسته می شوند بنابراین احتمال بسیار کمی وجود دارد که عفونت ایجاد شود. چنانچه پزشک متخصص نیاز ببیند ؛امکان دارد برای فرد مصرف انتی بیوتیک نیز توصیه شود. افراد می توانند بین دو هفته تا 8 ماه بعد از انجام فرآیند میکرونیدلینگ شاهد نوسزی و جوان شدن پوست خود باشند.

باید دقت شود که اسکارهایی که ناشی از سوختگی می باشند خیلی دیرتر از سایر عارضه ها به این روش درمانی پاسخ می دهند و امکان دارد نتیجه نهایی در این موارد بعد از 6 ماه تا یک سال مشخص شود.

میکرونیدلینگ دارای چه مزایایی می باشد؟

  • استفاده از این روش درمانی برای پوست های نازک و حساس مناسب می باشد.
  • این روش درمانی را می توان در مطب انجام داد و احتیاجی به ابزار و وسایل گران قیمت نمی باشد.
  • بیماران می توانند فرآیند درمان را به آسانی تحمل نموده و آن را بپذیرند.
  • از انجایی که هزینه ی این درمان پایین است بنابراین بصرفه بوده و حتی می توان از این روش درمانی در مناطقی استفاده کرد که با لیزر نمی توان آن قسمت ها را درمان نمود مانند دور چشم.
  • نسبت به لیزر درمانی ، در میکرونیدلینگ پوست سالم باقی مانده و آسیبی به آن وارد نمی گردد،بنابراین می توان با اطمینان خاطر در صورت نیاز این روش درمانی را تکرار نمود.
  • ریسک ظاهر شدن hyperpigmentation تیره شدگی پوست به دلیل تولید بیش از اندازه رنگدانه ای به نام ملانین و به وجود آمدن اسکار را کاهش می دهد و در بنابراین خطری برای پوست های تیره ندارد.
  • درروش میکرونیدلینگ بعد از انجام درمان ،روی پوست فرد ،میان ناحیه تحت درمان قرار گرفته و نواحی کناری ،خط و مرزی به وجود نخواهد آمد،چیزی که اغلب در دیگر فرآیندهای درمان پوستی دیده می شود لذا در روش میکرونیدلینگ نیازی به اعمال فرآیندهای که اغلب جهت از بین بردن خطوط مرزی نیاز می باشد ،نخواهد بود.
  • بیماران می توانند با توجه به عمق نفوذ سوزن ها ،طی مدت چند روز ،فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرند و این در صورتی می باشد که افرادی که فرآیندهای درمانی لیزری را انجام می دهند نیاز به دوره درمان طولانی تر داشته و دچار محدودیت هایی می باشند.
  • می توان این روش درمانی را برای انواع پوست با هر رنگی بدون محدودیت انجام داد واین در صورتی می باشد که استفاده از لیزر برای پوست های تیره همراه با یک سری عوارض مانند سوختگی می باشد.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط