درمان تایم
درمان تایم
متخصص پوست و مو

متخصص پوست و مو , بهترین پروفسور فوق تخصص پوست و مو در تهران

متخصص پوست و مو , بهترین پروفسور فوق تخصص پوست و مو در تهران و غرب تهران , معرفی کلینیک تخصصی پوست و مو  , بهترین کلینیک پوست و مو در تهران و شمال تهران

متخصص پوست و مو

تخصص پوست و مو چه نوع تخصصی در پزشکی می باشد؟

در واقع متخصص پوست و مو پزشکی می باشد که در زمینه بیماری های پوست ومو و ناخن و نواحی حاوی مایع مخاطی (مانند داخل دهان ،بینی ، و چشم ها ) دارای تخصص می باشد.تعدای از مهمترین توانایی های متخصصین پوست و مو عبارت از موارد زیر می باشد:

  • متخصصین این رشته می توانند بیش از 3000 بیماری مربوط به پوست و مو را تشخیص داده و آن ها را درمان کنند که از جمله ان ها می توان به سرطان پوست ،اگزما،درمان جای جوش و آکنه و عفونت ناخن اشاره داشت.
  • کمک کردن به بهبود سلامتی وشادابی وزیبایی پوست ومو وناخن مراجعین به عنوان نمونه :تزریق بوتاکس جهت از برطرف کردن چین و چروک و جوانسازی پوست،از بین بردن جای جوش ،بازیابی زیبایی پوست بعد از جراحی های سرطان پوست ،جراحی صورت جهت درمان چاقی صورت .
  • متخصصین پوست و مو بیمارانی از کلیه سنین از نوزاد گرفته سنین بالای 100 سال را می توانند درمان کنند.

متخصص پوست و مو چه وظایفی را بر عهده دارد؟

پزشکان متخصص رشته پوست و مو به تشخیص ،درمان و جلوگیری از بیماری های مربوط به پوست ،مو و ناخن ها می پردازند .تخصص پوست و مو ،فلوشیپ های از چمله زیبایی پوست و لیزر ،کاشت مو و درماتوپاتولوژی (ارزیابی و تفسیر میکروسکوپی ضایعات پوستی )،دارد.

دکترای پوست

به تشخیص و درمان و پیشگیری از بیماری های مربوط به پوست ،مو وناخن ها مبادرت می ورزد.

درماتوپاتولوژی

به وسیله نمونه گیری و بررسی نمونه ها با میکروسکوپ می تواند بیماری های مربوط به پوست ومو ناخن ها را تشخیص دهد.

جراح پوست

این جراح عمل جراحی بیماری های پوست ،مو و ناخن ها را انجام می دهد.

جراحی زیبایی پوست

بیشتر به ظاهر بیمار و انجام عمل جراحی زیبایی توجه دارد و در عین حال به درمان پوست ،مو وناخن ها هم می پردازد.

متخصص پوست

روش هایی که متخصصان آن ها را ابداع کرده اند:

  • تزریق کردن پر کننده ها (فیلر) و توکسین بوتولینوم برای جوان سازی پوست صورت.
  • جراحی زیبایی برای محو کردن رد جوش و فرو رفتگی های پوست.
  • جراحی به وسیله لیزر جهت از بین بردن رگ های کوچک ،لکه های پیری ،جای خالکوبی یا چین و چروک.

پزشکان متخصص پوست دوره های مخصوصی را برای انجام عمل جوتنسازی پوست به پرکننده ها می گذرانند پس هم دانش پزشکی وهم مهارت مورد نیاز برای انجام موفق عمل های زیبایی را به دست می آورند.

توجه!!!

باید دقت شود که کیفیت و امنیت عمل جراحی زیبایی اغلب بستگی به مهارت فردی پزشک متخصص جراح دارد.

فوق تخصص پوست

چگونه می توان فهمید که پزشکان پوست و مو متخصص هستند یا نه؟

در صورتی که مشکلات پوست و مو دارید باید حتما به متخصص پوست و مو مراجعه نمایید اما همه پزشکان پوست متخصص نمی باشد ،چگونه پزشک متخصص پوست را از سایر پزشکان تشخیص دهیم؟

روش تشخیص پزشک متخصص پوست و مو

همان گونه که همه ما می دانیم پوست و موهای ما بیشتر از سایر بخش های بدن ما جلوی چشم می باشند،همین امر موجب می شود که با به وجود آمدن کوچکترین تغییراتی در آن ها افراد دچار نگرانی شده و سعی کنند که راه چاره ای پیدا کنند.

مسئله ی زیبایی یکی از دغدغه های افراد به خصوص خانم ها از زمان های دور دست بوده است و برای دستیابی به زیبایی به ویژه در خصوص پوست و موی خود از هیچ هزینه ای مضایقه نمی کنند ولی نکته مهم و قابل تامل این می باشد که زیبایی را به چه قسمت و به وسیله چه کسانی باید به دست آورد!

متخصص پوست

پزشک پوست و مو باید متخصص باشد یا نه؟

هنگامی که در خیابان راه می رویم تابلوهای متعددی را مشاهده می کنیم که شرحی چند کلمه ای از فعالیت های زیبایی آن مرکز یا پزشک مربوطه تحت عنوان کیلینیک زیبایی و پوست ، متخصص زیبایی یا پوست ، مو و زیبایی و لیزر مشاهده می شود. با توجه به افزایش این قبیل تابلو ها و تبلیغاتی که در این زمینه در شبکه های اجتماعی و تراکت های تبلیغاتی دیده می شود با چه روشی می توان تشخیص داد که کدام مرکز یا کدام پزشک به راستی متخصص پوست ، مو و زیبایی می باشد تا جهت انجام اقدامات لازم بدون هیچ نگرانی و ترسی مراجعه نمود؟

یک عضو انجمن متخصصین پوست و مو در ایران در این زمینه می گوید : پزشکان متخصص ، پزشکانی می باشند که بعد از اتمام دوره پزشکی عمومی در امتحان پذیرش دستیار بالاترین نمره را به دست آورده و در رشته تخصصی پوست و مو و زیبایی قبول می گردند. ایشان با اشاره به اینکه رشته پوست جزء رشته های لوکس تخصص پزشکی به شمار می آید و برای قبولی در آن نمره بالایی لازم است ،اظهار داشت : تعدادی از پزشکان که هیچ دوره ای در زمینه تخصصی پوست ندیده اند در تابلو های خود عنوان پوست ،مو و زیبایی را قید می کنند که موجب کمراهی مردم می گردد.

این پزشک در پاسخ به این پرسش که جهت تشخیص متخصص پوست بودن به چه نکاتی باید دقت شود؟اظهار داشت : افراد زمان مراجعه به یک متخصص پوست و مو جهت دریافت خدمات مورد نیازشان باید به موارد زیر دقت داشته باشند:

  1. وجود داشتن کلمه متخصص قبل از عنوان پوست و مو و زیبایی.
  2. وجود داشتن عنوان (دارای برد تخصص)
  3. وجود داشتن آرم انجمن متخصصین پوست و شماره عضویت در سرنسخه و مهر پزشک.
  4. قید عنوان «دانشنامه تخصصی پوست»در پروانه مطب پزشک که باید در معرض دید بیماران نصب گردد.
  5. قید کلمه متخصص و بورد تخصصی در سرنسخه و مهر پزشک.

آیا پزشک «مختص»یا «متخصص»؟

امروزه تبلیغات در حیطه پوست و مو و زیبایی آن چنان گسترش پیدا کرده است که در اماکن عمومی و حمل ونقل شهری نیز با تبلیغات بسیاری در این زمینه مواجه هستیم و ان چه بایست مورد توجه قرار بگیرد صحت داشتن این تبلیغات و آگاهی مردم در برخورد با آن می باشد.

یکی از اعضای انجمن متخصصین پوست و مو می گوید وجود عناوینی مانند پزشک مختص(نه متخصص) بیماری های پوست و زیبایی ؛«عضو انجمن لیزر آمریکا» یا «دارای مدرک زیبایی از فلان کشور اروپایی» این موارد نمی توانند دلیل بر متخصص بودن یک پزشک باشندوی ادامه داد عضویت در انجمن های مختلف پزشکی جهت همه ی پزشکان آزاد می باشد و به شکل اینترنتی و با پرداخت هزینه سالیانه ،هر پزشکی می تواند در همه انجمن های تخصصی و زیبایی عضویت داشته باشد.

ایشان با تاکید بر این که انجام این کار تنها نشانه عضویت است و هیچ گونه آموزش ویا مدرکی در کار نیست،بیان کرد: مدرک صادر شده به وسیله شرکت های تجهیزات پزشکی جنبه علمی و قانونی ندارد،به عنوان مثال در صورتی که پزشکی در تبلیغات خود عنوان کند که دارای مدرک لیزر از فلان شرکت اروپایی است ،این بدان معنی می باشد که آن شرکت دستگاهی را که به پزشک فروخته است تنها نحوه ی کارش را به وسیله دفترچه راهنما توضیح داده است مانند خرید ماشین و یخچال که نمی توانند علت بر اخذ مدرک تخصصی باشند.

آیا تخصصی به نام ” تخصص زیبایی ” وجود دارد؟

تعداد زیادی از مشکلات و عوارض متبط با امور زیبایی ،به این مسئله ربط دارد که گروهی افراد سودجو توسط عناوین جعلی و تبلیغات نادرست و اغراق آمیز مردم را دچار خطای تشخیص و انتخاب می نمایند.

این پزشک متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه تخصص مجزا و آکادمیکی به نام زیبایی وجود ندارد ،تصریح نمود : متاسفانه تبلیغات در حوزه پوست و مو و زیبایی بدون نظارت کافی در جریان می باشد و مردم نیز به علت عدم آشنایی ،به این تبلیغات کمک می کنند که احتمال دارد بعضی از این تبلیغات درست باشند ،ولی باید بیشتر بررسی و دقت شود.

ایشان با بیان اینکه عده ای از پزشکان ،توسط شرکت های وارد کننده تجهیزات و محصولات زیبایی ،تحت آموزش های کوتاه مدت چند ساعته قرار گرفته و گواهی نامه اخذ می کنند؛اذعان نمود : این گواهی نامه ها و مدارک به بیننده القا می کنن که پزشک مذکور دوره تخصصی خاصی را در دانشگاه معتبری گذرانده و مدرک خاصی دریافت نموده است.

عضو انجمن متخصصین پوست ایران تاکید نمود : متاسفانه در اکثر موارد چنین نبوده و مدرک مذکور مورد تایید هیچ مرجع رسمی و دانشگاهی معتبری نمی باشد.

تخصص زیبایی

ما باید برای دریافت خدمات پزشکی مربوط به زیبایی به چه افرادی مراجعه نماییم؟

با دقت به این مسئله که واژه متخصص زیبایی نادر می باشد و تخصص مستقلی به نام زیبایی وجود ندارد این سوال مطرح می باشد که برای دریافت خدمات مرتبط با زیبایی به چه کسانی بهتر است مراجعه نماییم؟

عضو انجمن متخصصین پوست ایران با اشاره به این که در برخی تبلیغات ،گروهی از پزشکان از واژه « متخصص زیبایی » استفاده می نمایند ،می گوید :در حوزه پزشکی عملکرد گروهی از متخصصان ،مرتبط با موضوع زیبایی می باشد که این متخصصین عبارت می باشند از:

  • فوق تخصص جراحی ترمیمی (جراحان پلاستیک)
  • متخصص پوست و مو و زیبایی
  • فوق تخصص جراحی ترمیمی پلک
  • متخصصین گوش  حلق و بینی و جراحان سر و گردن
  • جراحان فک و صورت

پس پزشکانی که در هر یک از این پنج رشته دارای مدرک (تخصص) باشند، متخصص زیبایی در حوزه کاری خود به شمار می آیند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط