درمان تایم
درمان تایم
اقدامات قبل از عمل ابدومینو پلاستی

آنچه باید قبل از ابدومینوپلاستی بدانید

اقدامات قبل از عمل ابدومینو پلاستی

داشتن شکم تخت و اندامی زیبا امروزه برای بسیاری از افراد تبدیل به رویایی دست نیافتنی شده است زیرا که وجود چربی‌ های سر سخت و مقاوم شکم مانع به حقیقت پیوستن آن می ‌شود. علت وجود این چربی ها نیز سبک زندگی بدون تحرک و مصرف بالای کالری هایی است که در برنامه غذایی مان استفاده می کنیم. اما نباید فراموش کنیم که وراثت و ژنتیک نیز می ‌تواند در داشتن شکم آویزان نقش داشته باشد.

برای از بین بردن این چربی ها بسیاری از ما تلاش های فراوانی کرده ‌ایم انجام ورزش ها و فعالیت های سخت در باشگاه و رژیم غذایی و . . . امروزه روش های نوین پزشکی روش های را برای حذف چربی های انباشت در بدن فراهم کرده است. پس در صورتی که با رژیم لاغری شکم و ورزش نتوانسته‌اید چربی ‌های انباشته شده را حذف کنید. بهتر است به یک کلینیک زیبایی برای حذف این چربی ها مراجعه کنید.

اقدامات قبل از عمل ابدومینو پلاستی

درباره جراحی زیبایی شکم و روش تامی تاک باید بگوییم که این روش نوعی جراحی است برای خارج کردن چربی های اضافه شکم و صاف کردن و کشیده کردن پوست شکم که به وسیله جراح متخصص انجام می شود. این جراحی معمولا برای بیمارانی که دچار افتادگی قابل توجه پوست و شلی عمده ی عضلانی در ناحیه شکم شده باشند توصیه می شود در این روش جراحی پوست بیمار از ناف تا زیر شکم ( محل تقریبی برش سزارین ) به صورت کامل برداشته می شود در این جراحی برش دور ناف هم وجود دارد. در جراحی ابدومینوپلاستی که این جراحی همراه برش و بخیه انجام می شود و یک روش عمده برای برداشتن چریی ها اضافه ی شکم می باشد که متوجه شدید که شکم های شل و آویزان کاندیدای خوبی می باشند.

آنچه باید قبل از ابدومینوپلاستی بدانید

درباره جراحی ابدومینوپلاستی گفتیم که در این روش بیمار می تواند اقدام به برداشتن پوست و چربی اضافه ناحیه زیر شکم کند با برداشت این چربی ها، جداره ‌های شکم محکم تر و فرم بهتری به خود می‌ گیرد. نتایج نهایی بعد از انجام این جراحی معمولا ۶ ماه یا حتی تا ۱ سال قابل مشاهده نیست. اما عمده ورم ناشی از عمل در بیشتر مواقع تا ظرف ۴ هفته فروکش می کند اما بهبود کامل زخم ‌ها و اسکار ها تا یک سال طول می ‌کشد.

بیشتر افراد قبل از جراحی انتظارات بسیار زیادی را درباره این جراحی و رسیدن به اندام ایده ال خود دارند از این رو بهتر است که پیش از انجام عمل جلسه‌ای را با دکتر خود ترتیب داده و در مورد انتظارات و نتایج مورد نظر خود صحبت کنید. باید سعی کنید که انتظاراتی واقعی از این عمل داشته باشید تا دکتر اهدافتان را به خوبی درک کند.

از ان جایی که ارزیابی وضعیت سلامتی شما برای جراح بسیار مهم است از همین رو در جلسات قبل از جراحی پزشک شرایط شما را به دقت بررسی می کند تا بتواند از عوارضی مانند ترومبوز (جمع شدن لخته خون در رگ که می‌تواند عوارضی جدی را در پی داشته باشد) جلوگیری نماید. پس در جلسه مشاوره حتما درباره دارو ها و مکمل‌ هایی که استفاده می ‌کنید و سوابق پزشکی تان با پزشک تان صحبت کنید.

صفر تا صد ابدومینوپلاستی

مهم ترین کار معمولا بعد از انجام هر جراحی مراجعه برای مشاور و اطلاع از هزینه جراحی است از این رو بهتر است تا با مشاوران کلینیک مورد نظر خود گفتگو کنید تا اطمینان حاصل شود که شما برای عمل ابدومینوپلاستی مناسب هستید این افراد به هر سوالی که ممکن است در مورد درمان داشته باشید پاسخ می ‌دهند و با چند جلسه مشاوره شما اطلاعات کاملی از نحوه جراحی و هزینه مورد نظر به دست می آورید.

ابدومینوپلاستی

از مهم‌ ترین جراحی ‌های ترمیمی دنیا می توان به جراحی شکم ابدومینوپلاستی (Abdominoplasty) یا تامی تاک(Tummy Tuck) اشاره داشت این جراحی باعث تغییر شکل و فرم شکم می ‌شود. بعد از جراحی ابدومینوپلاستی؛ شکم لاغرتر، صاف‌تر، بدون افتادگی و بدون هر گونه خطوط استریا (خطوطی که در اثر کشیده شدن پوست بر روی آن ایجاد می‌شود) خواهد بود.  ابدومینوپلاستی ( جراحی زیبایی شکم ) روشی است که در آن با برش پوست شکم، چربی ‌های اضافه را بر می ‌دارند و شکم را تخت و صاف می ‌کنند. هرچند که در نهایت اسکار باقی مانده از برش پوست، بعد از جراحی زیر شکم دیده خواهد شد، اما با وجود نتیجه حاصل بعد از ابدومینوپلاستی، وجود یک خط برش بسیار نازک اهمیت چندانی نخواهد داشت.

ابدومینوپلاستی

دستورالعمل‌های لازم قبل از جراحی ابدومینوپلاستی

  • انجام آزمایش لازم : بهتر است که قبل از هر اقدامی آزمایش خون انجام دهید معمولا برای افراد مسن تر نیاز به ازمایشات بیشتری است.
  • داشتن سلامت عمومی : باید هر گونه علائم بیماری مانند سرماخوردگی، عفونت یا زخم را پیش از عمل جراحی به دکتر اطلاع دهید. اگر عفونت فعال داشته باشید عمل جراحی به تعویض خواهد افتاد.
  • قطع مصرف دارو : باید حداقل دو هفته پیش از عمل جراحی مصرف دارو های رقیق کننده خون، هورمون ‌ها یا مکمل‌ های گیاهی و قرص ‌های رژیمی را متوقف کنید. حتی داروهایی مانند آسپیرین، ایبوپروفن و ناپروکسن
  • خودداری از سیگار کشیدن : بهتر است تا ۳ ماه پیش از عمل جراحی مصرف نیکوتین را متوقف نمایید. در دوره نقاهت خود نیز باید از سیگار کشیدن خودداری کنید. زیرا نیکوتین موجود در خون توانایی بدن برای بهبودی را تا حدود زیادی کاهش می دهد.
  • مصرف ویتامین‌ها : بهتر است تا دو هفته پیش از عمل شروع به مصرف مولتی ویتامینی با کیفیت کنید.
  • خرید اقلام مورد نیاز : کمپرس یخ، صابون آنتی باکتریال، گاز پانسمان و مواردی هستند که بهتر است قبل از انجام جراحی تهیه کرده باشید زیرا هر چه برای دوره نقاهت خود آمادگی بیشتری ایجاد کنید تجربه راحت‌تر و خوشایندتری را خواهید داشت.
  • رعایت بهداشت شخصی : بهتر است تا شب و صبح قبل از عمل جراحی دوش بگیرید و خود را با صابون آنتی باکتریال بشویید. پیش از عمل از آرایش کردن، استفاده از کرم، لوسیون، ژل مو، اسپری، عطر، ادکلن، پودر و دئودورانت خودداری کنید سعی کنید برای روز عمل لباسی راحت و آزاد بپوشید. بهتر است از کفش ‌های راحتی استفاده کنید چون پس از عمل خم شدن نیز سخت خواهد بود.

ماندگاری و نتایج عمل ابدومینوپلاستی

بیشتر افراد تصور می کنند که هدف این جراحی کاهش وزن است اما با توجه به این که ابدومینوپلاستی نتایج چشمگیری در بر دارد اما هدف این عمل کاهش وزن نیست و نمی‌تواند از افزایش وزن در آینده جلوگیری کند. با رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش های مناسب می توان نتایج حاصل از آن را تا سال‌های سال احساس کرد.

یکی از عوامل مهم دیگر در حفظ نتایج ابدومینوپلاستی یا تامی تاک تحرک و فعالیت بدنی است. ورزش کردن نه تنها موجب تناسب اندام بلکه حالتان را خوب می‌کند و به روند بهبودی شما نیز کمک می‌کند و موجب سفت ‌تر شدن ماهیچه ‌های شکم می‌ شود. توصیه می‌شود که ۵ روز در هفته و حداقل روزی ۳۰ الی ۴۵ دقیقه را به ورزش اختصاص دهید.

پس فراموش نکنید که جهت حفظ تناسب اندام و حفظ سلامت خود باید رژیم غذایی را در پیش بگیرید که حاوی پروتئین، مغز دانه‌ ها، لبنیات کم ‌چرب، میوه و سبزیجات تازه باشد. بسیار مهم است که پس از انجام ابدومینوپلاستی از مصرف غذا های فرآوری‌ شده، غذا های چرب و شیرینی ‌جات اجتناب کرده و سعی کنید از غذا های سالم و مغذی بهره ببرید.

نتایج عمل ابدومینوپلاستی

موارد منع جراحی آبدومینوپلاستی

  • خانم های باردار و افرادی که به تازکی فارغ شده اند
  • افرادی که قصد کاهش وزن با این جراحی را دارند
  • افراد مبتلا به بیماری دیابت و یا بیماری ها عفونی
  • افراد مبتلا به بیماری ایمنی
  • افرادی که از دارو های ضد انعقاد خون استفاده می کنند
  • افرادی که دچار مشکل روده و معده هستند

پس مشخص شد که ابدومینوپلاستی بیشتر برای خانم هایی که بارداری های متعددی تجربه کرده‌اند و عضلات شکم آن‌ ها شل یا افتاده شده است، توصیه می ‌شود و اگر فردی قصد بارداری مجدد دارد باید تا 6 ماه بعد از زایمان آخرش برای انجام جرانی تأمل کند و بعد از این مدت جراحی را انجام دهد. طی این جراحی به دلیل برداشتن پوست زیر ناف، خط جراحی سزارین در زنانی که تجربه زایمان داشته ‌اند از بین می رود.

اگر جراحی ابدومینوپلاستی زیر نظر جراح فوق تخصص پلاستیک انجام شود، میزان رضایت بیمار از نتیجه جراحی افزایش می ‌یابد. انجام این جراحی مهم و حساس توسط افراد غیر متخصص خطر بروز عفونت، از بین رفتن عصب شکم و ماهیچه ‌های شکمی و در موارد دیگر باعث مرگ ناشی از عفونت و خونریزی می شود. ابدومینوپلاستی به صورت بیهوشی عمومی یا بی حسی از انجام می شود و حدودا 3 الی 5 ساعت با توجه به میزان چربی فرد، به طول می انجامد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط