درمان تایم
درمان تایم
فیلر زیر چشم

فیلر چشم ، قیمت و هزینه فیلر زیر چشم ، تزریق ژل دور چشم

برطرف کردن گودی و تیرگی زیر چشم با تزریق فیلر

از انجایی که پوست زیر چشم ما انسان ها بسیار نازک و حساس می باشد بنابراین می تواند دچار عارضه های گوناگونی مانند تیره شده ،فرورفتگی و گودی گردد.درست است که گودی چشم به تدریج تنها به دلیل افزایش سن ،کم آبی و یا نخوابیدن به اندازه ی کافی به وجود می آید ،ولی احتمال دارد نشانه ی یک عارضه ی پزشکی نیز باشد.برای اغلب ما انسان ها فرورفتگی چشم ها فقط یک بخش طبیعی از روند پیری می باشد.

لذا تنها نگرانی به ظاهر فیزیکی و اعتماد به نفس ما مربوط می گردد. ولی در حال حاضر بسیاری از درمان ها مانند مرطوب کننده ها و همین طور روش های غیر تهاجمی همانند فیلرها یا ژل های پوستی و تزریق ژل ، برای کاهش عارضه گودی زیر چشم در دست رس می باشند.معمولا گودی زیر چشم موجب می شود که افراد خسته و سالخورده تر از سن خود به نظر برسند.ولی خوشبختانه کاهش دائمی گودی و فرورفتگی چشم می تواند این مشکل افراد را برطرف نموده و به افراد ظاهری جوان تر را هدیه دهد.

فیلر زیر چشم

درمان تیرگی و گودی زیر چشم:

باید بگوییم که ایجاد گودی زیر چشم در فرد که ناشی از پیری یا ژنتیک می باشد ،برای فرد خطری ندارد و نباید هیچ مشکل دیگری را به وجود بیاورد .ولی با همه این حرف ها ،تغییرات منفی در ظاهر فرد می تواند سبب ایجاد واکنش های احساسی گردد. در پی آن کاهش اعتماد به نفس می تواند موجب افسردگی و اضطراب افراد شود.حال بدون انکه از روش جراحی استفاده شود می توان گودی زیر چشم را کاهش داد.

این روش مدت زیادی می باشد که به وسیله ی بیماران که از گ.دی زیر چشم در عذاب می باشند ،مورد استقبال قرار می گیرد.ولی تعدادی از افراد علاقه مند به خطر جراحی ، زخم جراحی ،کبودی و از کار افتادگی نمی باشند.در واقع تزریق فیلر چشم روش جدید و کم خطر جهت برطرف کردن موثر گودی و تیرگی زیر چشم می باشند.

به چه دلیل زیر چشمان تیره و گود می شود ؟

باید بگوییم که این عارضه دلایل مختلفی می تواند داشته باشد ،اما معمولا این مسئله یک مشکل پزشکی به حساب نمی آید.

بالا رفتن سن

انسان ها به تدریج با افزایش سن ،تراکم چربی و استخوان در اطراف بدن خود مانند صورتشان را از دست می دهند .در ضمن کاهش در ساختارهای حمایت کننده که همه چیز را با هم دیگر هماهنگ نگه می دارند ،هم روی می دهد.پوست افراد کلاژن خود را از دست می ده و نازک تر و نیمه شفاف تر می گردد.و در حقیقت گودی اطراف چشم ها هم قسمتی از این پروسه می باشد.

کاهش وزن دراماتیک

هنگامی که افراد وزن زیادی را کم می کنند ،تمامی نواحی بدن آن ها چربی از دست می دهند ،مانند صورت.و از دست دادن چربی دراماتیک در صورت هم می تواند موجب شود که عروق خونی اطراف چشم نمایان تر و روشن تر گردد.

ژنتیک

باید بگوییم که موقعیت چشم در کاسه ی خود وابسته به ژنتیک فرد می باشد در صورتی که سایر اعضای خانواده فرد هم دچار ظاهر گود و تیره چشم می باشند ،این تنها بخشی از DNA فرد می باشد.

کمبود خواب

متاسفانه امروزه خواب کم کیفیت و یا کمبود خواب یک مشکل شایع در جامعه می باشد . معمولا کمتر از 7 ساعت خواب آرام و آسوده می تواند موجب ایجاد عوارض در ظاهر افراد گردد.

کم آبی

باید اشاره داشته باشیم که کم آبی بدن می تواند موجب گودی زیر چشم مخصوصا در بچه ها گردد.بچه ها به طور ویژه مستعد کم آبی ناشی از ویروس ها و باکتری های معده می باشند . در صورتی که فرزند شما دچار گودی زیر چشم همراه با اسهال و استفراغ شده است ،لازم است که به پزشک مراجعه داشته باشد.زیرا این می تواند نشانه ای از کم آبی باشد.دیگر نشانه های کم آبی عبارت می باشند از تشنگی بیش از اندازه ،تولید کم ادرار و دهان خشک .همچنین کم آبی شدید امکان دارد سبب بی حالی و کاهش و کاهش واکنش پذیری گردد.

قرار گرفتن در معرض خورشید

هنگامی که افراد در معرض نورخورشید قرار می گیرند ؛ بدن ملانین تولید می کند و ملانین نیز موجب می شود که پوست تیره شود.بنابراین در صورتی که از قبل زیر چشم های شما به علت ژنتیک تیره تر می باشد ،قرار گرفتن در معرض خورشید پوست را تیره تر می کند.دایره های تیره زیر چشم امکان دارد همانند سایه باشند ،که می تواند موجب ظاهر گود چشم ها گردد.

آلرژی

امکان دارد ورم مخاط بینی آلرژیک ،که تب یونجه یا آلرژی مفصلی نیز نامیده می شود ،موجب ایجاد سیاهی های زیر چشم گردد و ظاهری گ.د به آن ها بدهد.این معمولا به کبودی چشم آلرژیک اشاره دارد.در ضمن افرادی که دچار آلرژی می باشند امکان دارد دور چشم را بمالند یا بخارانند که سبب تحریک می شود.دیگر نشانه های آلرژی عبارت از گرفتگی بینی ،عطسه و خارش چشم و گلو می باشد.

عفونت های سینوس

همچنین التهاب سینوس ها که عفونت سینوزیت نیز گفته می شود ،قادر می باشد که سبب تیرگی و گودی زیر چشم ها گردد.سایر علائم عفونت سینوس عبارت می باشند از فشار ،درد و گرفتگی بینی. در صورتی که شما هم احساس می کنید که دارای عفونت سینوسی می باشید حتما به پزشک مراجعه نمایید.

سیگار کشیدن

باید اشاره نماییم که در واقع سیگار کشیدن سبب میشود که پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست بدهد و این مسئله می تواند موجب شلی و افتادگی پوست روی صورت و گودی زیر چشم ها گردد.

گودی چشم دارای چه نشانه هایی می باشد؟

زمانی که افراد به آینه نگاه می کنند به احتمال زیاد در وهله ی اول متوجه گودی چشم خود می شوند .در صورتی که امکان دارد ظاهر عینی از فردی به فرد دیگر تفاوت داشته باشد .ولی گودی زیر چشم معمولا به روش های که در زیر ذکر شده است توضیح داده می شود:

علائم گودی زیر چشم

  • سایه ای روی قسمت پایین پلک
  • سیاهی های زیر چشم ها
  • یک ظاهر خسته و کوفته

باید بگوییم که گودی زیر چشم ها دارای نام دیگری نیز می باشد مانند tear trough hollows و یا اینکه nuder-eye hollows .چون تیرگی های زیر چشم اغلب ناشی از افزایش سن می باشند،بیشتر افراد در اواخر دهه 30 و در اوایل دهه 40 پی به گودی و تیرگی زیر چشم های خود خواهند برد.

گودی و تیرگی زیر چشم را چگونه درمان نماییم؟

پزشکان با استفاده از روش ها و تکنیک های مختلفی می توانند این عارضه مربوط به چشم را درمان کنند که با موفقیت زیادی هم همراه می باشند.ولی با همه این حرف ها جهت دست یابی به نتایج مطلوب ،پزشک معالج باید یک ارزیابی دقیق از بیمار داشته باشد تا بتواند پس به علل پشت سیاهی دور چشم ها ببرد و در صورتی که غیراز این باشد امکان دارد که یک روش اشتباه برای درمان انتخاب گردد که سبب نارضی بودن بیمار شود.

روش های مختلف غیر جراحی جهت درمان گودی و تیرگی زیر چشم عبارت می باشند از:

تزریق ژل زیر چشم

با استفاده ازافزایش حجم به به کارگیری ژل پزشکان می توانند ظاهر گود پایین پلک و سیاهی دور چشم ها را بهبود ببخشند .باید بگوییم که رایج ترین ژل های مورد استفاده برای این کار از اسید هیالورونیک (که یکراه حل کوتاه مدت تا متوسط 9 تا 12 ماه را فراهم می کند ) تهیه می شوند.
باید متذکر شویم که در حال حاضر بهترین روش درمان سیاهی دور چشم ،استفاده از ژل های زیر چشن می باشد و در حال حاضر به عنوان نخستین درمان قبل از جراحی لیزر یا جراحی پلک توصیه می گردد.

نحوه ی عملکرد ژل های پوستی بر روی گودی زیر چشم چگونه می باشد؟

در واقع استفاده از ژل های تزریقی در این ناحیه قسمتی از جوانسازی پری اوربیتال می باشد .که به معنی جوانسازی دور چشم ها است.نخست دلیل واقعی باید با ارزیابی کامل مشخص شود ،چون دلایل گوناگونی برای گودی زیر چشم وجود دارد .زمانی که نواحی به صورت درست شناسایی شدند ،ژل پوستی کاملا به دقت در اندازه های مناسب به نواحی مناسب تزریق می گردد.در اغلب موارد بیش از یک نوع ژل استفاده می کنند چون پزشک نیز به جایگزینی حجم در نواحی گوناگون تشریحی دارد.

و بعد از تزریق فیلر زیر چشم ناحیه بلافاصله پف می کند و صاف می گردد و موجب کاهش ظاهر کبودی های زیر چشم می گردد.

درمان با فیلر به چه نحوی انجام می شود؟

گفتنی است که جهت درمان ناحیه چشم از یک ژل نرم استفاده می شود .ژل را در زیر و بالای چشم ها ،جایی که مورد نیاز می باشد و در گودی جهت اصلاح تو رفتگی و خطوط قرار می دهند .این تکنیک را تحت بیحسی ساده انجام می دهند و برای انجام به کمتر از نیم ساعت زمان نیاز دارد.

چند جلسه درمان نیاز است ؟

همان گونه که می دانید ناحیه زیر چشم به صورت خاصی ظریف و حساس می باشد و به خاطر همین هم می باشد که معمولا توصیه می شود که درمان با ژل پوستی در طی چند جلسه صورت گیرد این به کاهش احتمال عوارضی مانند کبودی و تورم کمک می نماید.

بعد از درمان با فیلر چه اتفاقی روی می دهد؟

این روش درمانی دارای هیچ گونه از کارافتادگی نمی باشد و افراد می توانند کمی بعد از درمان کلینیک را ترک کنند و به فعالیت های عادی خود ادامه دهند احتمال دارد مقدار محدودی کبودی و تورم وجود داشته باشد .چنانچه چنین اتفاقی روی دهد اغلب بعد از چند روز شدت علایم کاهش پیدا می کند و پزشک به بیمار خود توصیه هایی را جهت کاهش کبودی وتورم بعد از درمان تزریق ژل خواهد کرد.

آیا فیلر چشم خطر دارد ؟

همان گونه که در بالا نیز اشاره داشتیم ، ناحیه اطراف چشم ظریف و حساس می باشد و و دارای آناتومی پیچیده ای می باشد .اصلاح با ژل های پوستی نیازمند مقدر دقیق نوع درست ژل می باشد که بسیار به دقت قرار داده می شود تا بتوان به بهترین نتایج دست پیدا کرد.در صورتی که ژل به اشتباه به ناحیه تزریق گردد ،ویا در صورتی که از نوع ژل اشتباه استفاده گردد ،امکان دارد توده یا تورم در پوست دیده شود و و در برخی موارد امکان دارد کبودی و تورم طولانی مدت و احتباس مایع در زیر چشم دیده شود.لذا به خاطر همین هم می باشد که افراد باید این روش درمانی را به وسیله ی کسی انجام دهند که دارای تجربه و مهارت کافی در این زمینه باشد.

تزریق فیلر زیر چشم

در زمان انجام مشاوره پیش از درمان ،پزشک صورت و چشم فرد متقاضی را مورد ارزیابی قرار می دهد و در زمینه تزریق چربی به نواحی مورد نیاز چشم ها و صورت جهت بازگرداندن پری جوانی طبیعی به چشم ها و بقیه صورت به فرد متقاضی گفتگو می نماید.لازم به ذکر است که چربی می تواند نقش موثری در بهبود یا حذف گودی زیر چشم ها ،سیاهی دور چشم و … داشته باشد.

تزریق فیلر زیر چشم

در حقیقت استفاده از چربی یک راه استفاده از سلول های بنیادی در گودی زیر چشم ها می باشد ، با اینکه این نیازمند یک روش جراحی می باشد.یک مزیت خوبی که تزریق چربی دارد این می باشد که چیزی می باشد که فرد در ابتدا دارای آن بوده است و مجددا فرد را شبیه ان می کند.در برخی مواقع افراد نتیجه ای از تزریق چربی نمی گیرند در حقیقت چنانچه پروسه ی آماده سازی چربی به نحو صحیحی انجام نشود سلول های چربی می میرند و از بین می روند ،بنابراین بعد از تزریق تفاوتی در فرد ایجاد نمی گردددر اغلب موارد افردی که به شکل سرپایی و در مطب تزریق چربی را انجام می دهند دچار چنین مشکلی می گردند.

بهتر می باشد که این روش در اتاق عمل انجام شود و لازم می باشد که امکانات بی حسی کاملا فراهم باشد تا بتوان چربی مورد نیاز را از خود فرد گرفت.در ضمن باید در آن مکان دستگاه های مجهزی وجود داشته باشند تا بتوان با استفاده از آن ها چربی را آماده سازی و بعد تزریق نمود در واقع این یک حسن برای محل انجام این روش درمانی محسوب می گردد.

از دیگر مزایای نیز این می باشد که یک درمان در هر دو ناحیه مزایایی را ارائه می دهد ،چون از قسمتی که دارای مشکل می باشد همانند شکم و یا ناحیه کمر و باسن ،چربی را می گیرند .افراد برای گودی زیر چشم نیاز به چربی زیادی ندارند ولی تعدادی از افراد مایل می باشند که چربی زیادی از ناحیه شکم آن ها برداشته شود.

برای انجام این روش درمانی پزشک باید اطمینان پیدا کند که از یک روش مطمئن برای این کار استفاده نماید چون در صورتی که بیش از اندازه انجام گردد و جراح بیش از حد خشن باشد و یا در صورتی که چربی به نحو صحیحی آماده سازی نشود ،امکان دارد که کمی ناصافی بر جای بگذارد و باید یادآور شویم که این روش بسیار فنی می باشد.

قیمت و هزینه تزریق فیلر و ژل دور چشم

باید بگوییم که نمی توان هزینه ی مشخصی را برای این درمان یعنی تزریق چربی و ژل به زیر چشم بیان کرد زیرا میزان این هزینه برای هر بیماری متفاوت می باشد باید اشاره داشته باشیم که میزان و شدت تیرگی و گودی زیر چشم و میزان فیلر (ژل) و چربی مورد نایز جهت درمان از فاکتورهای مهم تعیین کننده قیمت این روش ها می باشند .در ضمن هزینه لیپوساکشن و ،فرآوری چربی هم از اهمیت زیادی برخوردار می باشد .جهت اطلاع دقیق از هزینه ی نهایی بهتر می باشد که فرد نخست با پزشک معالج خود گفتگو داشته باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط