درمان تایم
درمان تایم

چرا باید میان جلسات لیزر موهای زائد فاصله باشد؟

چرا باید میان جلسات لیزر موهای زائد فاصله باشد؟ ,  فاصله جلسات لیزر موهای زائد چه مدت باید باشد؟ : همان گونه که در مقالات قبلی هم اشاره کردیم ، یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای رهایی از شر موهای زائد به صورت دائمی ،لیزر موهای زائد می باشد.ولی برای اینکه فرد از لیزر موهای زائد خود نتیجه مطلوبی حاصل کند ؛باید میان جلسات لیزر درمانی فاصله باشد و جلسلت درمانی را با فاصله برای بیمار انجام دهند.

در صورتی که کسی لیزر موهای زائد را انجام داده باشد ؛می داند که پزشک متخصص هنگام مشخص نمودن جلسات درمانی ،زمان جلسات را با فاصله زمانی مشخص می کند.امکان دارد این سوال برای خیلی از افراد پیش آمده باشد که به چه دلیل باید میان جلسات درمانی فاصله باشد؟زیرا عده ای از افراد به اشتباه تصور می کنند که اگر جلسات درمانی پشت سر هم باشد می توانند نتیجه بهتر و رضایت بخش تری بگیرند.

فاصله جلسات لیزر موهای زائد

در صورتی که فردی علاقه مند می باشد که موهای زائد خود را به روش لیزر درمانی از بین ببرد،در مرحله اول باید به یک کلینیک معتبر مراجعه نماید،زیرا لیزر موهای زائد دارای یک پروسه طولانی مدت می باشد که باید یک برنامه ریزی درست و دقیق در این مورد انجام گرددو پزشک مشخص می کند که برای لیزر موهای زائد چند جلسه مورد نیاز می باشد و طول دوره درمان چه مدت باید باشد.

با توجه به نوع پوست ،رنگ پوست ،جنس موها ،رنگ موها و دیگر عوامل ژنتیکی ،طول دوره درمان می تواند برای افراد گوناگون متفاوت باشد.و در طول جلسه مشاوره پزشک به فرد متقاضی لیزر درمانی می تواند اطلاعات مورد نیاز در مورد طول مدت دوره درمان و تعداد جلسات مورد نیاز برای کسب نتیجه رضایت بخش را اطلاع خواهد داد.برای اینکه فردی بتواند نتیجه مطلوب و رضایت بخشی را از لیزر درمانی موهای زائد بگیرد ؛باید سعی کند که صبور باشد و سعی کند که هنگام اقدام برای این کار به یک کلینیک معتبر مراجعه داشته باشد و همین طور از یک پزشک حاذق و با تجربه درخواست نماید که این کار را برای او انجام دهد زیرا این موارد می تواند تاثیر زیادی در نتیجه کار داشته باشند.

به چه علت باید میان جلسات لیزر درمانی فاصله باشد؟

همان گونه که قبلاً هم در مقاله های قبلی توضیح دادیم ،نحوه ی عملکرد لیزر به این صورت می باشد که در ابتدا نور لیزر را به سطح پوست می تابانند ،رنگ دانه های موجود در فولیکول مو ،نور تابیده شده را جذب می کنند و فولیکول مو تخریب شده و از بین می روند .در این روش درمانی برای اینکه تاثیر لیزر درمانی بیشتر باشد ،و نور بیشتری به وسیله رنگدانه های فولیکول جذب شوند ،تعداد رنگدانه ها باید بیشترباشد.

فاصله جلسات لیزر موهای زائد

پروسه رشد مو دارای سه مرحله می باشد :

1-مرحله رشد 2-مرحله میانی  3-مرحله استراحت .

تعداد رنگدانه ها در مرحله رشد مو ،بیشتر از دو مرحله دیگر می باشد .و همه موها دارای مرحله رشد موی همزمانی نیستند و امکان دارد یک تار مو در مرحله رشد باشد و تار موی دیگر هم در مرحله استراحت باشد.

و به دلیل تفاوت مراحل رشد تار های مو باید بین جلسات لیزر درمانی فاصله باشد تا همه تارهای مو بتوانند رشد کنند ،تا لیزر بتواند همه تارهای مو را به صورت موثر از بین ببرد و نتیجه مطلوب حاصل شود در صورتی که میان جلسات لیزر درمانی فاصله نباشد ؛به طور یقین تعداد زیادی از تارهای مو که غیر فعال بودند و در مرحله استراحت به سر می بردند ،به وسیله نور لیزر از بین نخواهند رفت و پس از مدتی رشد خواهند کرد و نتیجه دلخواه هم از لیزر درمانی به دست نخواهد آمد.

برای استفاده از لیزر خانگی هم باید میان جلسات فاصله باشد یا نه؟

در واقع لیزر های خانگی نیز یکی از انواع لیزر ها می باشد،و چون همه لیزر ها دارای نحوه عمکرد یکسان هستند و تفاوتی بین این دو از لحاظ روش عملکرد وجود ندارد و تنها فرقی که میان لیزر های خانگی با لیزر هایی که در کلینیک ها مورد استفاده قرار می گیرند ؛این می باشد که لیزر های موجود در کلینیک ها دارای قدرت بیشتری نسبت به لیزر های خانگی می باشد بنابراین باید فاصله جلسات لیزر های خانگی 3-2 هفته باشد.در صورتی که شما هم جزء افرادی می باشید که علاقه مند می باشید تا با استفاده از لیزر های خانگی موهای زائد خود را از بین ببرید می توانید با کسب اطلاعات مورد نیاز در مورد این دستگاه ها یک دستگاه لیزر خانگی مناسب برای خود تهیه نمایید.

جمع بندی:

برای اینکه فرد متقاضی لیزر موهای زائد ، تواند نتیجه رضایت بخش و مطلوبی از جلسات درمانی لیزر به دست آورد باید یک پروسه طولانی مدت را طی کند و صبر و حوصله زیادی را به خرج دهد و در ضمن به یک سری مسائل مانند انتخاب یک کلینیک معتبر و همین طور پزشک متخصص حاذق و با تجربه دقت زیادی داشته باشد و در ضمن مراقبت های مورد نیاز قبل و بعد از لیزر را هم انجام دهد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط