درمان تایم
درمان تایم
عورض لیزر موهای زائد صورت

عوارض لیزر موهای زائد صورت

عوارض لیزر موهای زائد صورت , آیا لیزر موهای صورت عوارضی به دنبال دارد ؟ : لیزر موهای زائد صورت یک راه دائمی و بدون ریسک برای رفع موهای زائد صورت است . لیزر موهای زائد چندین سال است به عنوان بهترین روش درمانی برای ازبین بردن موهای زائد بدن و صورت کاربردی شده و طرفداران زیادی را جذب خود کرده است . بیشترین طرفداران لیزر موهای زائد خانم ها هستند . البته در سال های اخیر میزان مراجعین مردان نیز بیشتر شده و این درمان در بین آقایان نیز محبوبیت دارد.

عورض لیزر موهای زائد صورت

در بین افرادی که قصد دارند لیزر مو انجام دهند همیشه سوالاتی در پیرامون عوارض آن می پرسند که باید گفت که بهترین پاسخ دهنده پزشک معالج و متخصص زیبایی است . بیشتر افراد که می خواهند لیزر صورت انجام دهند همیشه نگران هستند و این خیلی طبیعی است چراکه صورت حساس ترین ناحیه برای دست کاری است که مربوط به زیبایی می باشد . این افراد سوالی که دارند این است که لیزر موهای زائد صورت چه عوارضی دارد ؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد .

توجه داشته باشید که :

جنس لیزر نور است و پالس و اشعه ای که از لیزر ساطع میشود بدون ضرر است و تنها به فولیکول مو آسیب می رساند. و به بافت های ناحیه درمان آسیب وارد نمی شود. انرژی حال از لیزر از طریق پوست و مو به ریشه مو می رسد و موجب تخریب فولیکول مو می شود که در نهایت مو را خشک و از بین می برد.

لیزر موهای صورت چه عوارضی دارد ؟

در انجام لیزر موهای زائد باید به نوع دستگاه که ( یا الکس است یا دایو و یا اینکه ایلایت ) دقت داشته باشید . همچنین متخصص زیبایی که کار لیزر موهای زائد انجام میدهد نیز باید از مهارت کافی برخوردار باشد . با رعایت تمام موارد برخی از عارضه های احتمالی مانند :

  • ایجاد آکنه بر روی صورت
  • ایجاد لک و جوش بر روی صورت : در برخی از موارد که بیمار حساسیت های خاصی دارد این مورد بروز می کند .
  • سوختگی سطحی ناحیه لیزر بر روی صورت : این عارضه قبلا زیاد رخ می داد ولی با پیشرفته کردن دستگاه های لیزر و قراردادن خنک کننده در سر لیزر سوختگی نیز کاهش یافته و تقریبا می توان گفت اتفاق نمی افتد.
  • بی تاثیر بودن لیزر صورت : در برخی از موارد افرادی که داری پوست تیره می باشند لیزر های الکس و دایود تاثیر مثبتی برای از بین بردن موهای زائد صورت نخواهند داشت . بهترین تاثیر لیزر بر روی پوست روشن و موهای تیره و ضخیم می باشد .

توجه کرد که :
قبل از انجام لیزر موهای زائد صورت بهتر است موهای این ناحیه را دو یا سه روز قبل با استفاده از تیغ تراشید . تا تاثیر لیزر بیشتر شود .

لیزرموهای زائد صورت با انرژی تنظیم شده بر روی پوست تابانده می شود . طول موج مناسب برای لیزر صورت را متخصص بر اساس معاینات قبل از عمل زیبایی تعیین می کند . این طول موج نیز بر روی دستگاه لیزر قابل تنظیم است .

نکته مهم

بعد از اتمام هر جلسه از لیزر موهای زائد صورت بهتر است که برای بهبود و بالا بردن تاثیر لیزر از کرم های ضد تورم و اصلاحی استفاده کنید . در صورت تشخیص پزشک متخصص پماد و کرم های دیگر نیز تجویز خواهد شد .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط