درمان تایم
درمان تایم
عوارض لیزر موهای زائد در بارداری

عوارض لیزر موهای زائد در بارداری

عوارض لیزر موهای زائد در بارداری : جدیترین و بهترین روش از بین بردن موی زائد بدن امروزه استفاده از لیزر است . اما مراقبتهایی را نیز باید در انجام لیزر رعایت کنیم . پرطرفدارترین قشر لیزر موهای زائد زنان هستند از این رو یکی از سوالاتی که همیشه ذهن برخی از افراد را به خود مشغول کرده این است که لیزر موهای زائد در دوران بارداری چه عوارضی دارد ؟

باید بگوییم که دوران بارداری هر زن یکی از حساسترین دوران زندگی در عمر خانم ها محسوب می شود . این دوران خانم ها در حال رشد دادن و نگهداری از فزند خود می باشند . بدون شک هر مادری دوست دارد فزندش آینده ای درخشان و سالم داشته باشد . یکی از مواردی که در بارداری خانم ها رخ می دهد رویش بیشتر موی زائد بر روی شکم و نواحی تناسلی می باشد که رفع آنها بسیار دشوار است . لذا بهترین راه حلی که به ذهن می رشد لیزر موهای زائد است . که نمی تواند راه حل مناسبی باشد . در ادامه به برخی از عوارض احتمالی لیزرموهای زائد در دوران بارداری اشاره می کنیم.

عوارض لیزر موهای زائد در بارداری

عوارض احتمالی لیزر مو در دروان بارداری

چند سالی هست که لیزر موهای زائد در بین مردم عمومیت پیدا کرده و نتایج بهتری هم پدید آورده است . به خصوص در ایران که اکثر افراد دارای پوست روشن و موی تیره هستند . اما هنوز از عوارض احتمالی لیزر کسی چیزی ارائه نکرده است . لذا هنوز از آسیب های احتمالی و جدی در دراز مدت اطلاعاتی در دست نیست پس بهترین کار احتیاط است که یکی از حساس ترین زمان ها دوران بارداری است که می تواند عوارض ظاهری زیر را داشته باشد :

  • موجب آسیب به نوزاد می شود که شاید برخی از بیماری ها را بعد از تولد در نوزاد مشاهده کنید .
  • موجب نازکی پوست می شود
  • در دوران بارداری شکم بزرگ شده و پوست نازکتر می شود که با لیزر این ناحیه احتمال سوختگی بالا می رود .

تمامی موارد بالا صرفا عوارض ظاهری است و از عوارض بعدی هیچ پزشک و محققی هنوز تحقیقی ارائه نکرده است.

آیا لیزر موهای زائد شکم باعث ناباروری می شود ؟

فردی که به دلیل اینکه رفع موهای زائد نواحی حساس بدن ( مانند : ناحیه بیکینی و شکم و کمر که اشعه لیزر مستقیم وارد پوست ناحیه ای می شود که نوزاد در آن رشد می کند ) سخت و دشوار است , اقدام به لیزر موهای زائد شکم می کند. اولین سوالی که پیش می آید این است که آیا لیزر موهای زائد شکم سبب ناباروری می شود ؟

باید توجه داشته باشید که در پاسخ به این سوال باید توضیح داد تا به امروز هیچ پزشکی گزارشی مبنی بر این که لیزر موهای زائد شکم موجب ناباروری شده است ارائه نداده است . برعکس با اطمینان نیز این فرضیه را رد کرده اند .توجه داشته باشید که اشعه لیزر فقط بر روی فولیکول موهای زائد تاثیر می گذارد و هیچ آسیب و مشکلی برای سایر نواحی بدن به ویژه بدن خانم ها ندارد .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط