درمان تایم
درمان تایم
عوارض رینوپلاستی

عوارض جراحی زیبایی بینی , عوارض رینوپلاستی

عوارض جراحی زیبایی بینی , عوارض رینوپلاستی : باید بگوییم که افرادی که اقدام به جراحی بینی خود می کنند ، حتما به عوارضی که امکان دارد این جراحی برای آن ها داشته باشد نیز اندیشیده اند .و به طور یقین یکی از سوالات مهم افرادی که قصد انجام عمل جراحی بینی دارند ،از پزشک معالجشان این می باشد که جراحی بینی دارای چه عوارضی می باشد.ما دراین متن تلاش داریم تا شما عزیزان را با عوارض جانبی جراحی بینی آشنا نماییم.

عوارض جراحی بینی

عمل جراحی زیبایی بینی | رینوپلاستی

بر اساس آمارهایی که درسراسر دنیا انجام گرفته است ،ثابت شده است که کشور ما رکورد دار جراحی پلاستیک و بخصوص جراحی بینی می باشد.ولی باید به این مسئله دقت شود که متقاضیان این عمل دارای چه دغدغه هایی می باشند ؟

افرادی که تصمیم به جراحی بینی خود می گیرند در وهله اول فرم و حالت بینی بعد از جراحی بینی برایشان مهم بوده و از جمله پارامترهایی می باشد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

افراد به دلایل مختلفی اقدام به جراحی بینی می کنند .به عنوان مثال یک فرد امکان دارد به دلیل مشکلات تنفسی اقدام به جراحی بینی خود کند ویا به دلیل شکستگی بینی اقدام به این جراحی نماید که در این شرایط جراحی بینی به علت درمانی انجام می شود.و یا اینکه امکان دارد که افراد بنا به دلایل زیبایی و تغییر فرم و حالت بینی خود ،اقدام به جراحی بینی خود کنند.

عوارض جراحی بینی

باید بگوییم که افرادی که قصد انجام این جراحی را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که یک سری نکات با اهمیت در روند و نتیجه جراحی دارای تاثیرات مستقیمی می باشند که مهمترین این نکات در زیر ذکر شده است.

عوارض رینوپلاستی

روش و تکنیک جراحی بینی

گفتنی است که میزان مهارت جراح و اینکه از کدام تکنیک برای جراحی بینی استفاده می کند ،دارای تاثیر زیادی در جراحی بینی فرد می باشد لذا افرادی که قصد انجام این جراحی را دارند باید دقت زیادی در انتخاب جراح با تجربه و زبر دست به خرج دهند. در نتیجه نخستین گام برای اینکه یک فرد اطمینان خاطر از نتیجه عمل و بی عارضه بودن آن پیدا کند این می باشد که جراح داری تبحر زیاد بوده و تجربه زیادی در این زمینه داشته باشد.

مراقبت های پس از جراحی بینی به وسیله بیمار

در واقع می توان گفت که مراقبت ها و نگهداری بعد از عمل بینی دارای بیشترین تاثیر در نتیجه دهی موفق و کار آمد جراحی بینی می باشد .بنابراین بیمار در مراقبت و نگهداری بعد از عمل هر چه قدر که دقت زیادی به خرج دهد و تلاش زیادتری بکند به همان میزان به نتیجه بهتری از عمل بینی خود دست پیدا خواهد کرد.

باید اشاره داشته باشیم که مواردی که در بالا گفته شد دارای اهمیت زیادی در میزان عوارض جراحی بینی می باشند،به گونه ای که در صورتی که در هر یک از موارد ذکر شده قصوری رخ دهد ؛بیمار می تواند متحمل عوارض نامطلوبی پس از جراحی بینی گردد.

بعد از جراحی بینی چه عوارضی شایع می باشند؟

در حقیقت نیاز است که بدانید که پس از جراحی ،بیمار دچار عوارض خفیفی می شود که این عوارض کاملا طبیعی بوده و پس از مدتی برطرف خواهند شد .عوارض شایع جراحی بینی عبارت می باشند از:

تورم بعد از عمل بینی

متورم شدن بینی بعد از جراحی یک مسئله طبیعی است ،که برای اغلب بیمارانی که جراحی بینی انجام می دهند رخ می دهد این تورم ناشی از دستکاری بافت بینی در هنگام جراحی می باشد باید بگوییم که تورم در جراحی بینی هایی که گوشتی می باشند بیشتر از جراحی بینی های استخوانی رخ می دهد.در مورد تورم بینی باید بگوییم که هر چه قدر که میزان دستکاری جراح روی بینی مریض بیشتر باشد ،میزان تورم بینی نیز بیشتر خواهد بود.ولی جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد زیرا تورم ناشی از جراحی بینی موقت بوده و به تدریج با ترمیم یافتن بینی این تورم ها نیز برطرف خواهد شد .

خون ریزی پس از عمل جراحی بینی

گاهی اوقات امکان دارد ،به خاطر دستکاری هایی که جراح روی بینی بیمار انجام می دهد ،خونابه ی مختصری پس از جراحی ،از بینی بیمار خارج گردد .ولی باید توجه شود در صورتی که خون ریزی پس از جراحی غیر عادی و بیش از حد معمول باشد ،باید بیمار در اسرع وقت توسط پزشک معالج خود ویزیت شود،تا پزشک جراح بیمار نسبت به قطع خون ریزی اقدامات لازم را انجام دهد.

تنگی نفس پس از عمل جراحی بینی

در اغلب موارد وجود تامپون در بینی سبب تنگی نفس بیمار بعد از عمل جراحی زیبایی بینی می گردد.در این شرایط بیمار تا زمان خارج کردن تامپون ها از طریق دهان تنفس می کند.وامکان دارد که تنفس دهانی موجب آزار فرد باشد.

ولی بعد از اینکه تامپون ها از بینی فرد خارج شد راه تنفس فرد از طریق بینی باز می گردد و فرد به آسانی می تواند از راه بینی خود نفس بکشد.در ضمن شستشوی منظم بینی پس از جراحی بینی ،یکی از راهکارهای مهم و تاثیرگذار در بهبود تنفس از راه بینی می باشد.چون شستشوی مرتب و منظم بینی سبب می شود که ترشحات بینی خارج گردد و این هم موجب ترمیم سریعتر بافت بینی می گردد و این مسئله می تواند دارای تاثیر زیادی در تنفس راحتر از طریق بینی باشد.

کبودی پس از عمل جراحی بینی

همانند تورم بینی ،دلیل کبودی بعد از جراحی بینی نیز ،دستکاری بافت بینی توسط جراح می باشد .بیمار می تواند برای جلوگیری از کبودی بینی بعد از جراحی آن از کمپرس یخ استفاده نماید.زیرا این کار می تواند مانع از کبودی بیشتر آن شود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط