درمان تایم
درمان تایم
سوالات میکرونیدلینگ

سوالات متداول میکرونیدلینگ

سوالات پیرامون عمل میکرونیدلینگ برای جوانسازی و ترمیم پوست

سوالات متداول میکرونیدلینگ

اثرات و نتایج میکرونیدلینگ بر روی پوست

  • ترمیم بافت های فرسوده پوست
  • جوانسازی و با تراوت کردن پوست
  • شفاف شدن پوست
  • بستن منافذ پوست تا حدودی
  • برطرف کردن لک و پیس پوست به میزان قابل توجه
  • از بین بردن چین و چروک پوست
  • رفع میزان قابل توجهی از افتادگی پوست
  • از بین بردن ترک های پوستی
  • از بین بردن جای زخم و اسکار

میکرونیدلینگ دردناک است ؟

عمل میکرونیدلینگ به دلیل نفوذ عمقی سوزن های قلم میکروپن در درم پوست موجب سوزش در ناحیه دمان می شود که بسیار خفیف بوده و قابل تحمل است . که در همان ساعت اولیه درد از بین خواهد رفت.

میکرونیدلینگ برای هر نوع پوستی قابل اعمال است ؟

میکرونیدلینگ بر عکس سایر روشهای زیبایی و جوانسازی پوست مانند لیزر کردن بر روی هر نوع پوستی تاثیر دارد و رنگ پوست هیچ تاثیری در نتایج این عمل زیبایی ندارد . و هیچ خطری برای بیمار ندارد .

تعداد جلسات برای میکرونیدلینگ چقدر است ؟

در روش جوانسازی با استفاده از میکرونیدلینگ همانند اکثر روشهای زیبایی و جوانسازی تعداد جلسات برای هر فردی مختلف است . لذا این مورد با تشخیص پزشک زیبایی بر اساس معایناتی که بر روی بیمار انجام می دهد تعیین می شود .  اما به صورت معمول تعداد جلسات مورد نیاز برای میکرونیدلینگ 1 تا 3 جلسه است که فاصله زمانی بین جلسات نیز با تشخیص پزشک است .

احتمال بروز مشکلات عفونی بعد از میکرونیدلینگ وجود دارد ؟

برای هر عمل زیبایی باید این نکته را مد نظر داشته باشید که حتما باید در مراکز و کلینیک های معتبر زیبایی انجام شود . در این مراکز دستگاه های مورد استفاده به صورت مرتب استریل شده و امکان بروز عفونت ناشی از عمل زیبایی مانند میکرونیدلینگ بسیار پایین می آید. همچنین باید توجه داشته باشید که سوزن های میکرونیدلینگ یک بار مصرف است و برای هر فرد باید یک بار استفاده شود .

بعد از عمل میکرونیدلینگ چه موادری را نباید بر روی پوست استفاده کنیم ؟

به دلیل ایجاد سوراخ های ریز بر روی پوست در عمل میکرونیدلینگ بهتر است از مواد حاوی اسید یا فعال کننده ها خوداری کنید و همچنین بهتر است که دو سه روز از محصولات AHA ( اسید گیلیولیک) استفاده نشود تا بهبودی کامل شود . به مدت تعیین شده از طرف پزشک محل درمان را به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید . دارویهایی را که پزشک برایتان تجویز کرده را به طور مرتب مصرف کنید این دارو ها در بهبود سریع کمک زیادی خواهند کرد .

میکرونیدلینگ برای هر فردی مناسب است ؟

میکرونیدلینگ یک روش بی خطر برای جوانسازی پوست است و بر روی هر نوع پوستی با هر رنگی قابل اجرا می باشد . چرا که این روش اپیدرم و درم پوست را مورد تهاجم قرار می دهند و موجب تحریک کلاژن پوست می شود تا ترمیم پوست کاملتر شود . همچنین با استفاده از میکرونیدلینگ می توان مناطق حساس پوستی را که با روشهای دیگر قابل درمان نیستند ؛ درمان کرد . مانند : ابرو ها , اطراف  چشم ها , پشت دست ها .

از روش درمانی میکرونیدلینگ نباید روی افراد زیر استفاده کرد :

  1. کسانی که در سه ماه گذشته اکوتان(ایزوترتینیوین) مصرف نموده اند.
  2. افرادی که دارای خراش باز ،زخم باز وبریدگی روی پوست خود می باشند.
  3. افرادی که در سال گذشته از درمان های همراه با اشعه استفاده کرده اند.
  4. اشخاص با سابقه ابتلا به کلوئید یا مناطق زخم بزرگ یا کندی در بهبود زخم.
  5. در خانم های باردار و همین طور در دوران شیردهی.
  6. افراد مبتلا به عفونت پوستی ،بیماری های پوستی و هرپس سیمپلکس هستند.

مدت زمان بهبودی بعد از انجام فرآیند میکرونیدلینگ

نتایج درمان با میکرونیدلینگ بعد از 6 تا 8 هفته بر روی پوست قابل مشاهده خواهد بود . بعد از این مدت هر روز بهتر و بهتر خواهد بود و پوست شما ترمیم و شفاف خواهد شد . باید توجه داشته باشید که به دلیل تغییرات محیطی و رشد سن بهتر است با تشخیص پزشک مراحل درمان را به صورت مرتب تکرار کنید تا همیشه پوست شما زیبا و صاف باشد . بعد از اتمام دوره اصلی درمان دوره های بلند مدت برای میکرونیلدینگ برای شما تجویز خواهد شد که باید انها را نیز اجرا کنید .

دوران نقاهت میکرونیدلینگ چقدر  است؟

همانند سایر عمل های زیبایی پوست برخی از عوارض روی پوست مانند التهاب و تورم و قرمزی ایجاد می شود که با استفاده از پماد و کرم های موضعی که پزشک برای شما تجویز خواهد کرد. به سرعت بهبود خواهند یافت . این عوارض نهایت دو روز با شما خواهند بود و در نهایت از بین خواهند . باید توجه داشته باشید برای بهبودی سریع به نکات و دستوراتی که پزشک معالج شما ارائه کرده است به صورت کامل رعایت کنید .

معایب و عوارض ناشی از میکرونیدلینگ ؟

توجه داشته باشید میکرونیدلینگ روش جدید و بدون درد برای جوانسازی و ترمیم بافت پوست است  و کاملا بی خطر می باشد که بر روی هر نوع پوست با هر رنگی قابل اجرا می باشد . اما از آنجایی که سوزن ها حفره هایی را بر روی پوست ایجاد می کنند . در صورتی که استریل دستگاه به درستی انجام نشده باشد . احتمال بسیار کمی است که عفونت بروز کند که قابل برطرف کردن است .  لذا بهترین راهکار انجام عمل میکرونیدلینگ در مراکز و کلینیک های زیبایی معتبر است .

از طرف دیگر در روز عمل نیز به احتمال زیاد سوزش و تورم و التهاب نیز در ناحیه تحت درمان بروز می کند که با تجویز کرم ها  و پمائ های مخصوص از طرف پزشک معالج به سرعت و کمتر از 72 ساعت قابل برطرف شدن است .

هزینه میکرونیدلینگ چقدر است ؟

همانند سایر روشهای درمانی جوانسازی پوست هزینه میکرونیدلینگ نیز بسته به تعداد جلسات و افراد مختلف فرق می کند . همچنین وسعت ناحیه درمان نیز تاثیر مستقیمی  بر هزینه آن خواهد داشت . در کل می توان موارد زیر را در تعیین قیمت میکرونیدلینگ تاثیر گذار دانست :

  • توجه به ناحیه درمان
  • مشکلات ناحیه تحت درمان
  • تعداد جلسات مورد نیاز برای فرد
  • هزینه پزشک و محل جغرافیایی
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط