درمان تایم
درمان تایم
رعایت نکات مهم بعد از عمل زیبایی بینی

رعایت نکات مهم بعد از عمل بینی

نکاتی که باید بعد از جراحی بینی رعایت شوند , رعایت نکات مهم بعد از انجام عمل زیبایی بینی ,  بعد از عمل جراحی زیبایی بینی چه نکاتی را باید رعایت کنید : امکان دارد که این سوال برای بیشتر افراد پیش آمده باشد که چرا پس از جراحی بینی ،بینی فرد دچار تورم می شود؟ یا اینکه چرا افراد بعد از جراحی بینی دچار گرفتگی بینی می شوند؟

رعایت نکات مهم بعد از عمل زیبایی بینی
رعایت نکات مهم بعد از عمل زیبایی بینی

همان گونه که همه ما تا حدودی در اطرافیان خود نیز مشاهده می کنیم ،امروزه افراد جامعه به خصوص جوانان علاقه ی زیادی به عمل های جراحی زیبایی بینی از خود نشان می دهند.برای این کار افراد متقاضی ،نخست باید به یک پزشک جراح حاذق و مجرب جراحی پلاستیک یا پزشک متخصص مراجعه نمایند و بعد از جراحی یک سری نکاتی را رعایت کنند تا با مشکل وعارضه ای مواجه نشوند وبتوانند به یک نتیجه رضایت بخش و مطلوبی از جراحی بینی خود دست پیدا کنند.

فرد باید چه مراقبت هایی را بعد از جراحی بینی خود انجام دهد؟

در اینجا لازم است که اشاره داشته باشیم که عمل جراحی زیبایی بینی ،نیز مانند سایر عمل های جراحی دارای مقداری عوارض جانبی است که چنانچه فرد به توصیه های پزشک معالج خود عمل کرده و مراقبت های بعد از عمل را رعایت کند می تواند این عوارض را کاهش داده و کمتر متحمل درد و ناراحتی شود.ولی تعدادی از این عوارض کاملا طبیعی می باشند و کم کم با گذشت زمان و مراقبت های پس از جراحی کاملا رفع خواهند گشت.

تورم :

از جمله عوارضی که همه افراد بعد از جراحی بینی تا حدودی آن را تجربه می کنند ،مقداری تورم وکبودی می باشد این امکان وجود دارد که این تورم در افراد در نوک بینی و به صورت خفیف یا شدید مشاهده شود.ولی جهت کنترل کردن سایر عوارض ،بیمار باید برخی از نکات را رعایت نماید که این نکات در زیر ذکر شده است:

  • فرد باید بعد از جراحی سر خود را بالاتر از بدن خود قرار دهد می تواند برای این کار چند بالش زیر سر خود قرار دهد.
  • بیمار می تواند کمپرس یخ یا سرد در ناحیه جراحی شده قرار دهد ،زیرا این کار می تواند سبب کاهش ورم و کبودی ناحیه مورد نظر شود.
  • بعد از جراحی بینی ،بیمار باید از حمل وسایل سنگین و همین طور انجام ورزش های سنگین خودداری کند زیرا این کارها می توانند سبب خون ریزی از بینی فرد گردد.
  • تا بهبود بینی ،بهتر می باشد فرد از حضوردر امکان عمومی و مرکز شهر اجتناب کند زیرا امکان دارد که در این مکان ها به صورت ناگهانی ضربه ای به بینی فرد وارد شود.
  • فردی که جراحی زیبایی بینی انجام داده است بهتر می باشد که تا یک ماه در عرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرد و در صورتی هم که مجبور به این کار شد ،بهتر می باشد که از کرم های ضد آفتاب استفاده نماید و در تابستان انجام این کار بیشتر ضرورت دارد.
  • فرد دو هفته پس از جراحی می تواند استحمام کند ولی برای خشک کردن خود بهتر می باشد که از سشوار استفاده نماید.
  • بیمار نباید تا هفته اول بعد از جراحی ،پانسان خود را خیس کند زیرا در این شرایط پانسمان خواهد افتاد و در این شرایط هم باید برای تعویض پانسان به پزشک معالج خودو یا به جراح یا فوق تخصص جراحی پلاستیک مراجعه کند.
  • افراد باید بعد از جراحی زیبایی بینی از عطسه های سخت و یا فین کردن های با فشار اجتناب کنند ،زیرا اگر این مسئله رعایت نشود ،سبب خون ریزی بینی فرد می گردد.
  • نباید بینی خود را با دستمال بخاراند.

باید بگوییم که بعد از جراحی بینی ، کبودی برای همه رخ می دهد که یک مسئله کاملا ً طبیعی می باشد و به زودی کاملاً برطرف می گردد. از انجایی که پس از عمل جراحی آب بدن بیمار کاهش پیدا می کند ،لذا دمای بدن تا حدودی بالا می رود ولی در صورتی که دمای بدن بیشتر از 37 درجه سانتیگراد باشد ،باید در این صورت حتما به جراح بینی و یا فوق تخصص جراحی پلاستیک مراجعه شود. در برخی موارد به دلیل جراحی ،فرد دچار عارضه بی خوابی می شود که نیازی به نگرانی ندارد. بیماران بعد از جراحی می توانند برای تمیز کردن بینی خود ،یک پنبه را آغشته به آب اکسیژنه کنند و یا از یک گوش پاک کن برای این کار استفاده نمایند.

از انجایی که پس از عمل جراحی زیبایی بینی ، مسیرهای هوایی در بینی فرد مسدود می شود ،بنابراین مقداری ترشحات موکوز روی می دهد و در صورتی هم که فرد سرما بخورد یا دچار آنفلوانزا شود این مسئله حادتر خواهد شد .و در نهایت خونابه جمع شده در بینی افزایش پیدا کرده و درنتیجه بینی فرد دچار خونریزی شدیدی خواهد گشت.فرد می تواند برای کنترل این عارضه ،سر خود را بالا نگه داشته واز کمپرس آب یخ استفاده کند .ولی ما به این افراد توصیه می کنیم که اگر خونریزی همچنان افزایش پیدا کرد حتما هر چه سریعتر به جراح و یا فوق تخصص جراحی پلاستیک مراجعه کنند تا او خونریزی را کنترل نماید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط