درمان تایم
درمان تایم

راههاى پيشگيرى از آلزايمر

راههاى پيشگيرى از آلزايمر 

باید که از ذهن خود بيشتر استفاده كنيد

برای این کار بهتر است تا مغز خود را هميشه فعال نگه داريد زیرا بر همین اساس و مطالعاتی که انجام شده است افرادی که از مغز خود به طور مرتب كار می كشند، کمتر از سایر افراد در خطر ابتلا به بيمارى آلزایمر هستند از این رو بسيار مهم است كه مغزخود را به صورت منظم فعال نگه داشت .

راههای پیشگیری از آلزایمر

برای مثال باید مغز را دچار چالش های جدیدی بکنید به این ترتیب که اگر راست دست هستید با دست چپ تان بعضی از کار ها را انجام دهید و یا براى به كار گرفتن ذهن خود از بازى هاى مختلف مانند شطرنج ،پازل ،جدول كلمات و ارقام و بازى هاى حافظه استفاده كنيد.

مراجعه به پزشک متخصص : متخصص نورولوژی

بیشتر معاشرت كنيد

معمولا بیشتر افرادی که با دیگران معاشرت کمتری را دارند در معرض بیشتری از بیماری ها قرار دارند از این رو داشتن روابط اجتماعى بالا عامل مهمى در جلوگيرى از ابتلاء به بيمارى آلزایمر است از این رو بهتر است تا با افراد خانواده و دوستان و همسايگان تماس تلفنى و رفت و آمد داشته باشيد و اوقات فراغت مناسبی را بگذرانید.

انتخاب سبک زندگى سالم و مناسب

مهم ترین چیزی که به ارامش مغز بسیار کمک می کند داشتن یک زندگی ارام است بهتر است تا يك سبك زندگى سالم را براى خود انتخاب كرده و سلامت مغز خود را بهبود بخشيد از این رو بهتر است تا :

غذاى سالم انتخاب كنيد :

بهتر است تا تغذیه بسیار مناسبی را داشته باشید و از ميوه ها و سبزيجاتى كه رنگ تيره داشته و داراى آنتى اكسيدان هستند بیشتر استفاده نکنید. میوه هایی مانند انگورسياه، تمشک ، شاتوت ، اسفناج، سبزى خوردن و روغن امگا ٣ و . . .

ورزش كنيد :

مهم ترین چیزی که به سلامت قلب و عروق كمك مي نمايد و به طور محسوس خطر ابتلاء به سكته قلبى ، سكته مغزى ،ديابت و بيمارى آلزايمر را كاهش مى دهد انجام فعاليت بدنى ملايم و مستمر است از این رو بهتر است تا از نرمش ها و ورزش های صبحگاهی غافل نمانید.

کنترل بیماری ها

فشار خون، كلسترول ، قند خون و چاقی و اضافه وزن بیماری هایی هستند که بهتر است تا در حد متعادل نگه داشته شوند.

کم کردن فشار های عصبی

بهتر است تا برای کم کردن فشار های عصبی از تمرين هاى تمدد اعصاب مانند مراقبه و يوگا استفاده كنيد .

دوری از الکل و دخانیات

برای داشتن سلامتی و قلب سالم بهتر است تا از كشيدن سيگار و نوشيدن الكل خوددارى نمائيد .

اهمیت دادن به سلامتی

بهتر است تا هر چند یکبار براي معاينات دوره اى و يا در صورت بروز هرگونه عارضه مهم به پزشك خود مراجعه نمائيد.

جلوگیری از ضربه های وارده به سر

معمولا یکی از خطرناک ترین ضربه ها معموا ضربه هاى مكرر وارد شده به سر می باشد که این ضربه ها عامل خطرى است كه مى تواند به مغز آسيب برساند و این که خطر ابتلاء به بيمارى آلزایمر را تشديد نمايد از این رو بهتر است تا با استفاد از کلاه ایمنی در موتور سواری و کمربند ایمنی در رانندگی این اسیب ها را به حداقل رساند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط