درمان تایم
درمان تایم
دلیل نخوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

دلیل نخوابیدن بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

دلیل نخوابیدن بعد از تزریق بوتاکس چیست؟ : افراد با استفاده از این روش درمانی که دارای تاثیر زیادی می باشد می توانند چین و چروک های ناحیه های مختلف صورت خود مانند پیشانی ،اطراف چشم و خط ابرو را برطرف کنند .همچنین تزریق بوتاکس یک روش کم عارضه می باشد. این روش درمانی دارای محبوبیت زیادی در میان مردم می باشد و به همین خاطر هم می باشد که برای عموم مردم سوال های زیادی در مورد این روش درمانی جوان سازی پوست پیش می آید. و از جمله مهمترین این سوال های این می باشد که به چه علت بعد از تزریق بوتاکس نباید خوابید؟ما در این مقاله تلاش داریم تا به صورت کوتاه به این پرسش پاسخ دهیم.

دلیل نخوابیدن بعد از تزریق بوتاکس
دلیل نخوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

دلیل نخوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

همچنان که در بالا نیز اشاره کردیم ، از جمله روش های جوان سازی پوست که کم عارضه بوده و سبب برطرف شدن چین و چروک وخطوط زائد صورت افراد می گردد؛تزریق بوتاکس می باشد .اما افراد متقاضی برای اینکه بتوانند نتایج مطلوبی را از این روش درمانی به دست آورند باید مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس را جدی بگیرند.

نخستین کاری که بعد از تزریق بوتاکس باید انجام داد ؛به کار بردن کمپرس سرد روی ناحیه بوتاکس می باشد. در نخستین ساعت های پس از تزریق بوتاکس ،فرد باید عضله های صورت خود را باز و بسته کند تا مواد تزریق شده به صورت ،سریعتر جذب شوند. ولی باید دقت داشته باشد که در زمان باز و بسته کردن هیچ گونه فشاری وارد نشود.در ضمن تا چند روز پس از تزریق بوتاکس نباید هیچ گونه فشاری به محل تزریق شده وارد گردد.چون فشار موجب می شود که خونرسانی دچار اختلال شود و تزیق بوتاکس دارای نتیجه معکوس گردد.

افراد باید دقت داشته باشند که تا بعد از شش ساعت از تزریق بوتاکس نباید به هیچ وجه خوابید و یا حتی دراز کشید ،زیرا خوابیدن و دراز کشیدن سبب خواهد شد که مواد تزریق شده جا به جا گردد.و در صورتی که این جابه جایی روی دهد ،نتیجه بوتاکس کاملا خراب خواهد شد .لذا افراد باید بعد از تزریق بوتاکس یا بنشینند و یا به حالت ایستاده باشند.

نکته مهمدر تزریق بوتاکس :

خوابیدن بعد از بوتاکس موجب می شود که مواد تزریق شده جابه جا شوند و در صورتی که این مواد تزریق شده به دیگر نواحی بدن منتقل شوند می تواند بسیار خطرناک باشد.

در ضمن بعد از تزریق بوتاکس تا 24 ساعت فرد نباید استحمام کند زیرا فضای گرم حمام و همین طور آب گرم موجب از بین رفتن تاثیر بوتاکس می گردد. افراد چنانچه پس از تزریق بوتاکس در صورت خود ورم هایی را احساس نمودند ؛نیازی به نگرانی نیست زیرا این ورم ها با کمپرس سرد در طی دو سه روز از بین می روند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط