درمان تایم
درمان تایم
دستگاه لیزر الکساندرایت

آشنایی با دستگاه لیزر الکساندرایت 2018 , قیمت و هزینه لیزر مو با لیزر الکس

 

 

جهت مشاوره و اخذ قیمت جدیدترین دستگاه لیزر الکساندرایت ,لطفا روی دکمه * مشاوره تلفنی * زیر کلیک نموده و درخواست خود را مطرح بفرمایید
اینجا کلیک بفرماییدWhatsApp

 

آشنایی با دستگاه لیزر الکساندرایت 2018 , قیمت و هزینه لیزر مو با لیزر الکس : در حال حاضر یکی از موثرترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد بدن ،استفاده از لیزر می باشد .دستگاه لیزر الکساندرایت نیز یکی از بهترین دستگاه های لیزر می باشد که ما می توانیم در این زمینه از آن بهره ببریم و این دستگاه در واقع در حال حاضر یکی از پیشرفته ترین ستگاه های لیزر می باشد در میان دیگر دستگاه های لیزر ،لیزر الکساندرایت یکی از پرکاربردترین لیزر ها می باشد که در طول موج 755 نانومتر ،در رنج طول موج مادون قرمز نزدیک کار می کند.و می توان از این لیزر برای از بین بردن موهای زائد به صورت دائمی استفاده نمود.

دستگاه لیزر الکساندرایت

اغلب لیزرهای الکساندرایت به شکل Q-Switch هم در بازار موجود می باشند و در این شکل از لیزر ،لیزر این امکان را دارد که بتواند پرتوهایی با شدت بسیار بالا و در پالس های بسیار کوتاه ایجاد نماید.در حقیقت یکی از ویژگی های نادر این دستگاه این می باشد که می توان طول موج و میزان انرژی این دستگاه را برای از بین بردن هر نوع مو تنظیم نمود .بسیاری از کارشناسان وپزشکان متخصص پوست و موبر این باور می باشند که ،لیزر الکساندرایت در میان لیزر های دیگر ، یکی از قدرتمند ترین و موثرترین دستگاه های لیزر می باشد.از دیگر خصوصیت منحصر به فرد این دستگاه که موجب شده است این دستگاه در میان دیگر دستگاه های لیزر از محبوبیت زیادی برخوردار باشد ،مجهز بودن این دستگاه به سیستم خنک کننده مخصوص می باشد .که از ویژگی دستگاه لیزر الکساندرایت مانع از سوختگی پوست بیمار هنگام لیزر می شود.

نحوه کار کرد لیزر الکساندرایت به چه صورتی می باشد؟

در واقع این دستگاه ،نوعی دستگاه لیزر می باشد که از کریستال الکساندریت نوری با قدرت بسیار زیاد را عبور می دهد .زمانی که نور از این کریستال عبور می کند ،پرتویی با طول موج 755 نانومتر ایجاد می کند که این پرتو هم می تواند موهای زائد بدن را سوزانده و آن ها را از بین ببرد.این دستگاه که در واقع یکی از قدرتمندترین دستگاه های لیزر رفع موهای زائد بدن می باشد ،جهت از بین بردن موهای زائد ،اغلب طول موج های بالایی با انرزی بسیار بالا را از خود ساطع می کند که به انرژی گرمایی مبدل می شود و منطقه خاصی ازبافت بدن را که قرار است موهای زائد آن از بین برده شود ،را مورد هدف قرار می دهد . باید بگوییم که عملکرد دستگاه الکساندرایت به شکل فتوترمولیز می باشد:و معنای آن هم به این صورت کی باشد که با استفاده از نور لیزر یک منطقه خاص به صورت انتخابی گرم می گردد.در باره طرز عملکرد این دستگاه گفتنی است که این لیزر سبب تخریب جزئی و مفید بافت جراحت شده و به دیگر نواحی سالم اطراف آن هیچ آسیبی وارد نمی گردد.

از مزایای دیگر این دستگاه این می باشد که می شود این دستگاه را در حالت Q-Switching قرار داد تا در این صورت پرتو نوری بسیار قوی در پالس های کوچک تولید گردد.برای رفع موهای زائد ،چنین مکانیسمی می تواند بسیار مفید و موثر واقع شود.و رنگ نوری که از این لیزر نیرون می آید به صورت قرمز رنگ می باشد. توجه:شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که بالا یا پایین بودن طول موج چه فرقی باهم دارد.در واقع میزان طول موج لیزر تعیین کننده این مسئله می باشد که لیزر تا چه عمقی می تواند در پوست ما نفوذ داشته باشد.

لیزر الکساندرایت را با چه هدفی مورد استفاده قرار می دهند؟

در حقیقت این دستگاه از قدرتمندترین دستگاه های لیزر در ایالات متحده آمریکا می باشد که برای این اساس هم سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) اغلب طیف وسیعی از این دستگاه ها را در طول موج خاص در طیف مادون قرمز (755 نانومتر) می باشند جهت درمان و حل مشکلات مختلف پوستی مورد تایید قرار داده است.که عبارت اند از :Accolade TM(cynosure ,Apogee(cynosure,Massachusetts,USA) وTa2Eraser MA,USA) است.

در واقع مهمترین مکانیسم موثر لیزر در رفع موهای زائد می باشد.چون در دستگاه لیزر ،در پوست های مختلف از بین بردن موهای زائد بر اساس جذب انتخابی نور می باشد و اشعه لیزر می تواند بدون وارد کردن آسیب به پوست ، از آن عبور کند و سپس جذب فولیکول های موهای زائد گردد لذا ملانین مهمترین و مناسبترین ماده ای می باشد که می توان به وسیله اشعه لیزر مورد هدف قرار داد و به این صورت به شکل انتخابی موهای زائد همه نواحی بدن را از بین برد.

 

 

جهت مشاوره و اخذ قیمت جدیدترین دستگاه لیزر الکساندرایت ,لطفا روی دکمه * مشاوره تلفنی * زیر کلیک نموده و درخواست خود را مطرح بفرمایید
اینجا کلیک بفرماییدWhatsApp

 

 

چه نوع ضایعات پوستی را می توان به وسیله لیزر الکساندرایت برطرف نمود؟

  • لکه های پوستی
  • حذف نمودن تاتو
  • از بین بردن موهای زائد بدن
  • از بین بردن ضایعات عروقی

لکه های پوستی

گاهی اوقات مشاهده می شود که در اثر افزایش سن لکه هایی بر روی پوست فراد ایجاد می گردد ،لکه هایی مانند کک ومک های مادرزادی و یا انواع مختلف خال های گوشتی.می توان برای از بین بردن این لکه های پوستی ،ملانین های که در آن ناحیه از پوست قرار دارند را؛ به وسیله لیزر مورد هدف قرار داد و لکه ها را از بین برد.

از بین بردن موهای زائد با استفاده از لیزر الکساندرایت

شاید بیشترین استفاده ای که از لیزر می شود در رفع موهای زائد می باشد و این کاربرد لیزر دارای طرفداران زیادی است و شیوه کار به این صورت می باشد که به وسیله لیزر ،فولیکول های موهای زائد مورد تخریب قرار می گیرد ،و رشد موها در آن قسمت از بدن در اثر این عمل بسیار تضعیف می گردد. می توان از لیزر برای از بین بردن موهای قسمت های مختلف بدن ،که ممکن است در انجا موهای زائد رشد کنند ؛استفاده نمود که رایج ترین این نواحی عبارت اند از:قفسه سینه،زیر بغل،خط بیکینی ،پاها ،پشت ،صورت و گردن.

از انجایی که در این روش ؛اشعه لیزر ملانین را مورد هدف قرار می دهد لذا این روش نمی تواند برای موهای روشن تاثیر زیادی داشته باشد و بیشترین اثر آن بر روی موهای تیره می باشد که دارای ملانین بیشتری هستند. از مزایای مهم این دستگاه این می باشد که می توان برای از بین بردن موهای زائد ،پالس ها وفلوئنس ها را تنظیم نمود به این صورت که جهت رفع موهای زائد صورت مدت زمان پالس 20-2 میلی ثانیه و فلوئنس 40-10 ژول بر سانتی متر مربع تنظیم می گردد.

افرادی که لیزر کاری را انجام می دهند باید از مهارت زیادی برخوردار باشند و دقت زیادی هم در مورد افرادی که دارای پوست تیره می باشند ؛داشته باشند و در مورد انها با احتیاط بیشتری این کار را انجام دهند ،زیرا قبلاً هم اشاره کردیم که لیزر ملانین را از بین می برد و امکان دارد که برای افراد با پوست تیره ،یک سری لکه های سفید را بر بدن آنها برجای بگذارد.

حذف تاتو با این لیزر ، این دستگاه لیزر می تواند هر نوع تاتورا در هر بخش از بدن از بین ببرد

با استفاده از این لیزر می توان رنگدانه های سیاه ،سفید و آبی و سبز را به راحتی در طی چند جلسه درمانی از بین برد. در هر نوع کاربردی باید این دستگاه بر روی پالس خاصی تنظیم گردد به عنوان مثال برای حذف تاتو این دستگاه بر روی مدت زمان پالس کوتاه 100-5 نانو ثانیه تنطیم می گردد. در شرایطی می توان تاتو را به وسیله دستگاه لیزر الکساندرایت حذف نمود که در جلسه های درمانی پیشین برای پاک کردن تاتو زخمی بر روی ناحیه مورد نظر بر جای نمانده باشد ،ما در این شرایط به راحتی خواهیم توانست که با استفاده از این لیزر تاتو را برای فرد پاک نماییم. معمولاً می توان توسط این لیزر چین و چروک های موجود بر روی پوست را نیز برطرف نمود.

ضایعات عروقی

ضایعات عروقی بیشتربه شکل خال های عنکبوتی که در بدن یا صورت فرد امکان دارد ظاهر گردد که اغلب به شکل مادرزادی امکان دارد ایجاد گردد(ناهنجاری های عروقی) در این روش رنگ دانه های قرمز به وسیله پرتو خفیف (هموگولوبین)

نحوه کارکرد دستگاه لیزر الکساندرایت به چه صورتی می باشد؟

در صورتی که شما عزیزان قصد انجام دادن لیزر برای رفع موهای زائد و یا تاتو و لک و پیس خود دارید ،باید پیش از درمان به خصوص در زمانی که قرار است که رنگ دانه ها مورد هدف قرار گیرند،ابتدا به وسیله یک پزشک متخصص مورد معاینه قرار گیرد تا مطمئن شوید تا لکه های مورد نظر سرطانی نباشند و سپس اقدام به لیزر درمانی بنمایید.

  • در زمانی که لیزر درمانی انجام می شود باید حتماً انجام دهنده لیزر و هم بیمار از عینک محافظ با صفحه مات استفاده نمایند.
  • لیزرکار نخست دستگاه لیزر را روی سطح پوست فرد قرار می دهد و بعد لیزر را فعال می نماید.
  • بیشتر افرادی که عمل لیزر را انجام داده اند دریافت پالس را مثل برخورد کش به پوست خود احساس می کنند.
  • اغلب انجام لیزر بودن نیاز به بی حسی می باشد ولی می توان از ژل های بی حسی برای افرادی که دارای پوست حساس می باشند استفاده نمود.
  • اغلب بیشتر دستگاه های لیزر دارای سیستم خنک کننده می باشند و پوست را در طول درمان خنک می کنند و لیزر را هم در یک اتاق خنک انجام می دهند.
  • بلافاصله بعد از درمان به وسیله لیزر می توان برای تسکین ناحیه مورد درمان ،از کیسه های یخ استفاده نمود تا آن ناحیه را خنک کند و درد را کمتر نماید.
  • فردی که لیزر درمانی را انجام می دهد ،باید برای یک مدت در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرد وسعی کند که برای مدتی مراقبت هایی را از پوست خود انجام دهد زیرا بعد از لیزر درمانی پوست حساس می شود.

درمان با لیزر الکساندرایت دارای چه عوارض جانبی می باشد؟

اغلب لیزر درمانی با استفاده از دستگاه لیزر الکساندرایت دارای یک سری عوارض جزئی می باشد که عبارت اند از:

  • بلافاصله پس از درمان ،پوست دچار خارش شده و قرمز شده و ورم می کند و این عوارض تا چند روز ادامه دارد.
  • ایجاد مقدار جزئی درد که در حین درمان از وسایل خنک کننده پوست و درصورتی هم که نیاز باشد از پماد های بی حسی استفاده می گردد.
  • عفونت باکتریایی:پزشکان متخصص بعد از درمان به وسیله لیزر اغلب برای جلوگیری از عفونت زخم ،آنتی بیوتیک را برای بیماران تجویز می کنند.
  • شاید در تعدادی از بیماران کبودی ها بروز کند که اغلب پس از چند روز برطرف خواهد شد.
  • تغییر رنگ دانه های پوست:امکان دارد در اثر لیزر درمانی به سلول های رنگدانه پوست آسیب وارد شود و ما یک سری لکه های روشن و یا تیره تر را بر روی پوست بیمار مشاهده نماییم.
  • شاید به ندرت این مسئله پیش بیاید که ،رنگدانه های پوست ،مقدار زیادی انرژی جذب کنند ؛ولی اگر چنین حالتی پیش بیاید ،پوست تاول خواهد زد ولی تاول ها خود به خود پس از چند روز برطرف خواهند شد.

با استفاده از لیزر الکساندرایت ،چند جلسه برای درمان ضایعات عروقی ،موی زائد و حذف تاتو مورد نیازمی باشد؟

حذف تاتو :

در صورتی که فردی می خواهید تاتوی خود را از روی پوست به وسیله لیزرپاک نماید ،به احتمال زیاد جلسات متعددی(20-5 جلسه) را با فاصله حداقل 7 هفته برای رسیدن به نتیجه مطلوب بطلبد تا تاتو به صورت کامل از روی پوست پاک گردد.

حذف موهای زائد :

باید دقت شود که تکمیل کردن دوره درمان ،در این روش درمانی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد چون در این روش درمانی جهت حذف موهای زائد لازم است تا جلسات متعددی به عنوان مثال مابین 3تا 6 جلسه انجام گردد.و یک سری مسائل مانند منطقه مورد نظر ،رنگ پوست ،ضخامت مو و جنسیت و غیره در مشخص نمودن جلسات درمان موثر است.

بنابر گفته های متخصصان و پزشکان پوست و مو و زیبایی ،باید جلسات درمان حدودا فاصله ای 3-8 هفته ای باهم داشته باشد.پوست اغلب در نایحه درمان 6تا8 هفته تمیز باقی خواهد ماند و سپس شروع جلسه بعدی زمانی خواهد بود که موها دوباره شروع به رشد کرده باشد.

ضایعات عروقی :

جهت برطرف نمودن ضایعات عروقی روش درمان و همین طورتعیین کننده تعداد جلسات که برای درمان مورد نیاز می باشد،مسئله اصلی اندازه و شکل و همین طور محل ضایعه و نوع جنس پوست می باشد .معمولا عروق کوچک برای حذف نیاز به 3-1 جلسه دارند ولی برای برطرف نمودن عروق بزرگتر باید تعداد جلسات بیشتری برای بیمار تعیین شود.

 

 

 

جهت مشاوره و اخذ قیمت جدیدترین دستگاه لیزر الکساندرایت ,لطفا روی دکمه * مشاوره تلفنی * زیر کلیک نموده و درخواست خود را مطرح بفرمایید
اینجا کلیک بفرماییدWhatsApp

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط