درمان تایم
درمان تایم
درمان زگیل تناسلی با لیزر

درمان زگیل تناسلی با لیزر , هزینه برداشتن زگیل بار لیزر

درمان زگیل تناسلی با لیزر , هزینه برداشتن زگیل بار لیزر , درمان زگیل تناسلی مردان و زنان با استفاده از لیزر ؛ برای اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را بخوانید. : یکی از بیماری های آمیزشی که در دهه های اخیربسیار شایع شده است به طوری که آمار مبتلایان به آن از بیماران مبتلا به ایدز و سایر بیماری های آمیزشی پیشی گرفته است ،بیماری زگیل تناسلی می باشد . این بیماری به گونه ای است که به صورت زائده های پوستی به اسم زگیل خود را نشان می دهد که بیشتر در محل تناسلی خانم ها وآقایان ایجاد می شود، اما در واقع بیماری خطرناکی است که ویروس آن عامل اصلی ابتلا به نوعی سرطان کشنده در زنان می باشد. این نوع سرطان به نام سرطان سرویکس یا دهانه ی رحم شناخته می شودو سالیانه جان هزاران زن را در کل دنیا می گیرد ودر واقع در رتبه چهارمین سرطان کشنده در دنیا قرار گرفته است.

درمان زگیل تناسلی با لیزر

در اذهان عمومی ایدز خطرناک ترین بیماری جنسی است که از طریق آمیزش جنسی امکان می تواند انتقال یابد، اما باید گفت ویروس دیگری به نام زگیل تناسلی وجود دارد که بسیار خطرناک تر از ایدز می باشد و امکان انتقال آن از طریق آمیزش جنسی وجود دارد . به دلیل ناآشنا بودن اکثر مردم نسبت به بیماری زگیل تناسلی این ویروس تقریبا نا آشنا مانده است . عامل ایجاد بیماری زگیل تناسلی ویروسی با نام HPV می باشد . به همین خاطر است که سازمان بهداشت جهانی برای آشنا کردن مردم با این بیماری و ویروس عامل آن و معرفی راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری ، در تمامی کشورهای جهان برنامه ی مدون و ویژه ای را اختصاص داده است.

زگیل تناسلی چیست؟

یکی از شایع ترین عفونت های آمیزشی که متاسفانه امروزه افراد زیادی به آن مبتلا شده اند زگیل تناسلی می باشد، عامل اصلی این بیماری نوعی ویروس DNA دار با نام HPV است که با نام پاپیلومای انسانی هم شناخته می شود .طبق تحقیقات دانشمندان این ویروس شایع در حال گسترش می باشد و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ رده ی مختلف از آن شناخته شده است .

در مورد نحوه بروز و روش تشخیص این بیماری باید گفت که این بیماری به صورت زگیل های کوچک در نواحی تناسلی افراد پدیدار می شوند در واقع زائده های کوچک در شکل ها واندازه های مختلف هستند که شباهت زیادی به زخم های آبدار و عفونی دارند. اندازه های این زگیل ها متفاوت است بعضی از انها با چشم غیر مسلح نیز دیده می شود .

تنها راه انتقال بیماری زگیل تناسلی از طریق تماس مستقیم پوست فرد بیمار با پوست سایر افراد است . به همین دلیل هم ارتباط جنسی مهم ترین راه انتقال این بیماری می باشد .در زمان برقراری رابطه جنسی باید بسیار مراقب بود که شریک جنسی شما آلوده به این ویروس نباشد چرا که در غیر این صورت باید منظر ابتلا به این ویروس خطرناک باشید .ویروسی که ممکن است برای تمام عمر در بدن شما بماند . تنها راه خلاصی از ابتلا به این شرایط استفاده از واکسن HPV می باشد .

یاد آوری این نکته مهم حائز اهمیت است که زگیل تناسلی با تبخال تناسلی دو بیماری کاملا جداگانه هستند و ماهیت هر کدام از این بیماری ها نسبت به دیگری متفاوت می باشد.

این بیماری همانطور که گفته شد از طریق تماس پوست با پوست آلوده منتقل می شود .همه افراد در رده های سنی متفاوت، امکان درگیر شدن با این بیماری را دارند .کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و امکان ابتلا شدن در آنها نیز وجود دارد مهم ترین راه های ابتلای کودکان به این بیماری می تواند سواستفاده جنسی از کودکان و برخورد دست آلوده به ویروس با پوست کودک باشد .جهت پیشگیری از ابتلای کودکان مراقبت های لازم کرد .

زگیل تناسلی آقایان

بر اساس مطالعات صورت گرفته شیوع بیماری زگیل تناسلی درآقایان بیشتر است طبق این تحقیقات آقایان بیشتر از خانم ها به بیماری زگیل تناسلی مبتلا می شوند اما دلیل آن هنوز کشف نشده است . به همین دلیل آقایان موظف هستند بهداشت جنسی خود را رعایت کرده و پیشگیری کنند .همچنین باید در انتخاب شریک جنسی خود دقت داشته و جهت جلوگیری از انتقال بیماری همیشه از روش های محافظت شده در ارتباط جنسی استفاده کنند .محل بروز زگیل در بدن آقایان عمدتا در نواحی تناسلی و مقعد آقایان می باشد.

زگیل تناسلی خانم ها

بیماری زگیل تناسلی در خانم ها نیز شایع است و همانند آقایان این ویروس در خانم ها هم دیده می شود . ویروس زگیل تناسلی در هر دو جنس آقا و خانم یکی است تنها تفاوتی که وجود دارد بروز این ویروس در بدن خانم ها خطرناک تر است و امکان ابتلا فرد به سرطان دهانه رحم را به نحو قابل ملاحظه ای در خانم ها افزایش می دهد. رابطه جنسی متعدد و محافظت نشده در خانم ها احتمال ابتلا به این بیماری را در آنها افزایش می دهد.

راه های انتقال زگیل تناسلی

تنهاترین ومهم ترین روش انتقال ویروس عامل زگیل تناسلی در بین افراد، تماس پوست با پوست فرد بیمار که حامل این بیماری می باشد ،است و چون این بیماری در ناحیه تناسلی افراد بروز می کند اصلی ترین روش انتقال را می توان ارتباط جنسی محافظت نشده فرد بیمار با شریک جنسی خود بیان کرد. روش دوم انتقال در واقع روش فرعی انتقال این بیماری ،تماس دست آلوده به ویروس با بدن فرد می باشد .توجه داشته باشید که استفاده از توالت فرنگی، بوسیدن، در آغوش گرفتن، ظروف و حوله ی مشترک و استخر عمومی نمی تواند عامل انتقال ویروس HPV باشد.

انواع زگیل تناسلی

طبق تحقیقاتی که در سطح وسیع در مورد این بیماری انجام شده است چیزی در حدود ۲۰۰ رده ی گوناگون از ویروس HPV شناخته شده است که هرکدام از آنها به عنوان یک تیپ بیان می شوند و شماره ی معینی دارد. امااگر بخواهیم رده بندی کلی از این ویروس داشته باشیم در دو گروه جای می گیرد :

  1. نوع کم خطر
  2. نوع پرخطر

بعضی از ویروس های عامل بیماری زگیل تناسلی کم خطر هستند وتوانایی ایجاد ئ تغییر در سلول های سرطانی را ندارند. نهایت توان این ویروس کم خطر ایحاد کردن زگیل های تناسلی است که معمولاپس از یک دوره ی زمانی از بین می روند. بعضی دیگر از این ویروس ها از نوع پرخطر می باشند ومی توانند عامل ایجاد برخی سرطان ها از جمله : سرطان دهانه رحم ، سرطان واژن ، سرطان مقعد و سرطان آلت تناسلی آقایان در بدن فرد بیمار باشد .

علائم زگیل تناسلی در زنان و مردان چیست؟

در وهله اول این مطلب را باید بیان کرد که علائم و نشانه های ظاهری وکلی این بیماری,در بین خانم ها و آقایان تفاوت چندانی ندارد .تنها تفاوت آن ناحیه تناسلی است که زگیل ها ایجاد می شوند.

علائم زگیل تناسلی در زنان و مردان

زگیل تناسلی در آقایان  در نواحی زیر ایجاد می شوند:

  • آلت تناسلی
  • کیسه بیضه
  • داخل یا اطراف مقعد
  • اطراف کشاله ی ران

زگیل تناسلی حانم ها در نواحی زیر ایجاد می شوند:

  • داخل یا اطراف واژن
  • دهانه ی رحم
  • داخل یا اطراف مقعد

در ادامه سایر علائم و نشانه های زگیل تناسلی,که در بین خانم ها و آقایان مشترک است را بیان می کنیم:

اگر این زگیل های تناسلی در اطراف دهان، زبان، گلو و لب ها نمایان شوند ،مشخص می شود که فرد رابطه ی جنسی دهانی با فرد آلوده به ویروس برقرار کرده است.
از نظر اندازه رویش، زگیل ها باهم متفاوت هستند.برخی از آنها اندازه ی بسیار کوچک و کمتر از ۱ میلی متر دارند و بعضی مواقع دیگر چندین زگیل در سایز های مختلف باهم بصورت خوشه ای ایجاد می شوند .

دلیل ایجاد خارش و سوزش در محل زگیل های تناسلی

زگیل تناسلی به خودی خود درد ندارد اما در موارد کمیاب که این زگیل ها در مسیر مجاری ادراری ایجاد شوند فرد را دچار احساس درد و خونریزی از محل زگیل ها می کند.

وجود سایر بیماری ها و عفونت های آمیزشی

درمان زگیل تناسلی با لیزر یا درمان های دیگر ؟

تحیقات زیادی در مورد این بیماری در دنیا انجام شده است اما متاسفانه تا به حال هیچ راه درمانی موثری که به صورت صد در صد بتوان گفت قطعا این بیماری را درمان می کند وجود ندارد.افراد مبتلا به این بیماری تا آخر عمر این بیماری را در بدن و خون خود خواهند داشت و و به صورت دوره ای علائم آن را تجربه می کنند.

هزینه برداشتن زگیل بار لیزر

روش هایی جهت پیشگیری و درمان موقت این بیماری وجود دارد که طول دوره های عود مجدد بیماری کاهش می دهد. این درمان ها به صورت درمان های موضعی عمل می کنند و به صورت نسبی از پیشرفت بیماری جلوگیری می کنند .در ادامه چند مورد از روش های درمانی زگیل تناسلی معرفی می شود:

  • کرایوتراپی یا سرما درمانی روشی است که به وسیله نیتروژن مایع، زگیل ها را منجمد می کنند و از بین می برند.
  • بهترین و کم عارضه ترین روش برای درمان زگیل که تاکنون شناخته شده است استفاده از لیزر می باشد .لیزر درمانی بدون درد و خونریزی به درمان زگیل های تناسلی کمک می کندو باعث کاهش تعداد دفعات عود مجدد این بیماری می شود .
  • روش دیگری که برای درمان پیشنهاد می شود روش الکتروکوتر است .در این روش که با کمک جریان الکتریکی ( برق ) می باشد متخصص مربوطه زگیل های تناسلی را می سوزاند و از بین می برد. برای انجام این روش از بی حسی موضعی استفاده می شود. روش معمول دیگر برای درمان روش دارو درمانی است . در این روش پزشک با توجه به اندازه و وسعت زگیل های تناسلی پماد ها و داروهای خاصی برای بیمار تجویز می کند که به وسیله این داروها زگیل ها را کنترل می کند و به کاهش آن کمک می نماید.
  • عمل جراحی از دیگر روش ها برای درمان زگیل است . در این روش برای پاکسازی و برداشتن زگیل ها از ناحیه تناسلی فرد ، بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد

بهترین روش درمان زگیل تناسلی با لیزر در آقایان و خانم ها

همان طور که گفته شد روش های متعددی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد اما به نظر می رسد بهترین روش برای درمان این بیماری روش لیزر درمانی است .این روش نسبت به سایر روش های درمان بی خطر تر و کم عارضه تر است همچنین این روش قدرت پاکسازی بهتری در از بین بردن زگیل ها دارد وچون قدرت اشعه ی لیزرمی تواند که به عمق پوست و بافت های زیرین آن نفوذ کند،این بیماری از ریشه متلاشی می شود واحتمال عود مجدد آن کاهش می باید.

درمان زگیل تناسلی با لیزر چه مزایایی دارد؟

  • استفاده ازلیزر برای درمان زگیل تناسلی بدون درد و خونریزی است.
  • این روشی کاملا سرپایی بوده و نیازی به بستری ندارد.
  • در انجام این روش فرد بیمار تحت بیهوشی قرار نمی گیرد و تنها از بی حسی موضعی استفاده می شود .
  • این روش نسبت به سایر روشهای درمانی از نظر هزینه مقرون به صرفه تر است.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط