درمان تایم
درمان تایم
درمان ریزش مو با میکرونیدلینگ

درمان ریزش مو با میکرونیدلینگ مو , قیمت و هزینه , تاثیر و عوراض

درمان ریزش مو با میکرونیدلینگ مو : یک روش بدون خطر و بدون عوارض جدی برای از بین بردن عارضه های پوستی به ویژه پوست صورت مانند : آکنه و اسکار خفیف ؛ منافذ پوست صورت , چین و چروک صورت و … عمل میکرونیدلینگ می باشد . میکرونیدلینگ بااستفاده از یک دستگاه قلم مانند که در انتهای آن سوزن های تیز و نازک تشکیل شده است به صورت کاملا مکانیکال انجام می شود.

میکرونیدلینگ مو

درمان ریزش مو با میکرونیدلینگ واقعیت دارد ؟

میکرونیدلینگ در صورتی که فولیکول مو از بین نرفته باشد تاثیر زیادی می تواند در رشد و قوت گرفتن مو داشته باشد . که منجر به درمان و جلوگیری از ریزش مو می شود . می توان گفت به نسبت سایر روشهای درمان ریزش مو موفقیت میکرونیدلینگ مو نتیجه بخش تر بوده است و می تواند راهکار مناسبی برای این کار باشد . بدون خطر بودن و نداشتن عوارض جدی می تواند مورد امتحان قرار بگیرد .

بر اساس تحقیاتی که در حوزه دمان ریزش مو انجام شده است . برخی از فاکتورها در رشد مو مشخص شده اند ؛ پروتئین ها می توانند نقش مهمی در سرعت رشد مو داشته باشند .

درمان ریزش مو با میکرونیدلینگ

انجام میکرونیدلینگ مو موجب می شود تا ساقه سلول رشد مو و کلاژن پوستی را تحریک کند که کمک زیادی به تحریک سلول رشد مو می کند و همزمان که پوست ترمیم می شود موها نیز به سرعت رشد می کنند . در تحیقی که بر روی صد نفر در رابطه با تاثیر میکرونیدلینگ مو در رشد مودارد انجام شده است . در این تحقیق افراد در دو دسته 50 نفری تقسیم شده اند که برای دسته اول میکرونیدلینگ مو همراه با کوکتل انجام گرفت و برای گروه دوم فقط از روش کوکتل استفاده اشد . که بعد از گذشت مدت زمان تعیین شده مشخص شد که در افرادی که از ترکیب روش کوکتل و میکرونیدلینگ مو استفاده شده است موهایی در ناحیه درمان رشد کرده است ولی در کروه دوم تاثیری مشاهده نشده بود .

تولید و رشد مو

تولید مو در چند فاز انجام می پذیرد که شامل موارد زیر است :

  • رشد (آناژن)
  • توقف (کاتاژن)
  • آرامگیری (تلوژن)

سلولهای ساقه مو مسئول تولید و رشد مو هستند .

چرخه رشد مو

نکته

فولیکول مو کیسه ای پوستی است که تولید کننده اصلی مو در بدن است .شکل فولیکول های مو روی شکل بافت و شکل مو و همچنین به مشخصات فردی مو تاثیر زیادی دارد.

درمان ریزش مو با میکرونیدلینگ چگونه انجام می شود؟

در درمان ریزش مو با میکرونیدلینگ مو ؛ دستگاه میکرونیدلینگ که غالبا از درمارولر استفاده می شود با سوزن های 0.5 میلی متر تنظیم می شود . درمان بدین شکل انجام می شود که درمارولر بر روی ناحیه بدون مو در فرق سر به صورت عمودی و افقی فقط در یک سمت غلتانده می شود . در این بین برای بهبودی نتیجه در طول عمل میکرونیدلینگ بهتر است از کوکتل نیز استفاده شود . مدت و تعداد جلسات برای میکرونیدلینگ مو جهت درمان ریزش مو توسط پزشک متخصص زیبایی تعیین می شود و این برای هر فردی متفاوت خواهد بود .

نتیجه میکرونیدلینگ مو

توجه داشته باشد :

برای انجام هر عمل زیبایی جتما به پزشک متخصص مراجعه کنید و مشورت بگیرید .

بعد از گذشت حدود 12 هفته از اتمام جلسات میکرونیدلینگ مو کم کم شاهد رشد موها در ناحیه درمان خواهید شد . میکرونیدلینگ مو به همراه کوکتل تاثیر پذیرتر خواهد بود . برای درمان ریزش مو روشهای زیادی را پزشکان معرفی کرده اند که در افراد خاص نتیجه های مختلفی را داشته است . از معروفترین روشها استفاده از ماینوکسیدیل و فیناستراید است . تحقیقات نشان داده است که میکرونیدلینگ مو به نسبت سایر روشها هم خطری ندارد و هم بدون عارضه است و نتیجه بخشتر نیز می باشد .

قیمت هر جلسه میکرونیدلینگ موی سر

برای تعیین قیمت میکرونیدلینگ مو عوامل زیادی تاثیر گذار ی باشد . لذا بهترین راه دریافت مشاوره و قیمت دقیق میکرونیدلینگ از پزشک متخصص زیبایی است . به هر حال هر پزشکی بسته به توانایی و منطقه ای که فعالیت می کند هزینه متفاوتی خواهد داشت . هم چنین تجهیزاتی که در اختیار دارد نیز تاثیر زیادی در تعیین قیمت برای میکرونیدلینگ موی سر است .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط