درمان تایم
درمان تایم
بیماری روزاسه

درمان بیماری روزاسه(rosacea) با استفاده از لیزر

 

 

درمان بیماری روزاسه(rosacea) با استفاده از لیزر , روزاسه چه نوع بیماری می باشد و چگونه می توان با لیزراین بیماری را درمان نمود؟ : این امکان وجود دارد که شما نیز جزء افرادی باشید که زمانی که در هوای سرد یا با قرار گرفتن در زیر نور آفتاب ،رنگ پوست صورتتان سرخ می شود.و این سرخی پوست را بیشتر می توان در نواحی گونه ها ،سینه و گردن مشاهده می شود. در واقع به این بیماری ،بیماری روزاسه یا گلگون شدن می گویند.در ضمن می توان این حالت سرخی را در مواقعی که فرد عصابانی می شود ویا خجالت می کشد نیز مشاهده کرد .این بیماری می تواند برای افراد مبتلا نگرانی زیادی را به وجود آورد که افراد بیشتر از جنبه درمانی ،به جنبه اجتماعی آن می اندیشند.زیرا این حالت اعتماد به نفس شخص را پایین آورده و موجب می شود که فرد از حضور در اجتماع خجالت بکشد.

درمان بیماری روزاسه با لیزر

شرح بیماری روزاسه :

در واقع بیماری روزاسه یک نوع بیماری می باشد که ما می توانیم بیشتر آثار آن را در اطراف بینی ،گونه ها ،سینه ها و گردن مشاهده کنیم.در این بیماری بر اثر عواملی مانند تغییرات دمایی بدن و شرایط تنش زا و استرس زا ،پوست قسمت های که قبلاً نام بردیم ،تغییر رنگ داده و به رنگ قرمز در می آید و گلگون می گردد.ما این حالات را بیشتر می توانیم در افراد خجالتی مشاهده کنیم.و اغلب این عارضه دارای رواج بیشتری در میان افرادی می باشد که دارای پوست روشن و شفاف می باشند.این بیماری می تواند اثر زیادی بر روی اعتماد به نفس افراد داشته باشد.و بنابراین این گونه افراد بهتر است در صورت مشاهده این نشانه ها به پزشک مراجعه نمایند.

چه عواملی موجب ایجاد بیماری روزاسه می شوند؟

بر اساس تحقیقاتی که در مورد این بیماری به عمل آمده است ،مشخص شده است که عوامل مختلفی موجب به وجود آمدن این بیماری می شوند که عبارت می باشند از:

مشکلات عروق خونی

بسیار از متخصصان اعتقاد دارند که دلیل قرمزی و گلگون شدن پوست ،وجود التهاب و تورم در عروق خونی می باشد.

باکتری هلیکوباکتر پیلوری

این باکتری در روده افراد رشد می کند و باکتری هلیکوباکترپیلوری پروتئینی را به وجود می آورد که این پروتئین باعث گشاد شدن عروق خونی می گردد لذا این باکتری دارای نقش اساسی در ایجاد بیماری روزاسه می باشد.

ارثی بودن این بیماری

تحقیقات و پژوهش ها در این زمینه اثبات کرده است که این بیماری می تواند از طریق ژنتیک نیز منتقل شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

بیماری روزاسه دارای چه نشانه هایی می باشد؟

بیماری روزاسه

قرمز شدن رنگ پوست

در حقیقت شایع ترین نشانه و علامت این بیماری ،گلگونی و سرخ شدن نواحی صورت و سینه می باشد.در برخی مواقع ،شدت سرخی پوست به شکلی می باشد که بیمار احساس گرما کرده و با دست گذاشتن بر روی پوست می تواند به خوبی این گرما را حس نماید.

قرمزی ثابت و پایدار درسطح پوست

چناچه در پوست فردی قرمزی پایداری وجود دارد و این قرمزی با گذشت زمان برطرف نمی شود ،بنابراین این فرد مبتلا به بیماری روزاسه می باشد و دلیل این قرمزی پایدار هم گشاد شدن رگ های خونی فرد می باشد.

روزاسه التهابی

در این حالت بیماری روزاسه همراه با لکه های آکنه و چرکی روی پوست می باشد که به آن روزاسه التهابی می گویند و نباید این گونه آکنه ها را با آکنه های معمولی اشتباه بگیریم.

ظاهر شدن بیماری رینوفیما

چناچه بیماری روزاسه شدت بگیرد باعث خمیری و ضخیم شدن پوست در اطراف بینی و در نتیجه به وجود امدن بیماری رینوفیما خواهد شد.

تورم صورت

در بیماری روزاسه چون عروق خونی گشاد می گردد ،لذا موجب نشت مواد پروتئینی از عروق می گردد و به خاطر اینکه سیستم لنفاوی نمی تواند به صورت سریع این نشت را کنترل کند بنابراین سبب ورم صورت می گردد.

چگونگی درمان روزاسه با لیزر درمانی :

با روش های گوناگونی می توان این بیماری را درمان نمود .در کنار درمان این بیماری متخصصین به بیماران توصیه می کنند که سبک زندگی خود را هم تغییر دهند تا درمان تاثیر بیشتری داشته باشد.برای درمان این بیماری از روش هایی مانند استفاده از کرم ها و آنتی بیوتیک ها جهت درمان این بیماری به کار برده می شوند ولی بر اساس تحقیقات انجام گرفته در این زمینه اثبات شده است که لیزر درمانی در مدت زمان کوتاه تری می تواند از دیگر روش های درمانی موثرتر واقع شود.

چون در این بیماری عروق خونی در قرمز شدن پوست موثر می باشند ،لذا لیزر عروق خونی را مورد هدف قرار داده و با استفاده از پالس های نوری قدرتمند ،این عروق را درمان می کند در این روش درمانی پزشک از داروی بیحسی استفاده می کند زیرا امکان دارد این روش درمانی برای بیماری همراه مقداری درد باشد.

بعد از درمان بیماری روزاسه با لیزر ،کدام علائم این بیماری از بین می روند؟

  1. قرمزی پوست برطرف می گردد.
  2. التهاب و ورم پوستی
  3. رفع شدن جوش و آکنه
  4. درمان روزاسه با روش لیزر درمان به غیر از اینکه دارای مدت زمان کوتاهی می باشد؛مقرن به صرفه نیز هست و برای بیماری هزینه زیادی متحمل نمی شود.

برای درمان این بیماری، تعداد جلساتی که بیمار باید به کلینیک زیبایی مراجعه نماید به نظر پزشک و شدت بیماری فرد دارد.و اغلب مت زمان هر جلسه درمان با لیزر هم برای این بیماری حدود چند دقیقه می باشد.

 

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط