درمان تایم
درمان تایم
جراحی زیبایی سینه

جراحی زیبایی سینه , ماموپلاستی

ماموپلاستی یا جراحی زیبایی سینه , متخصص و  جراح زیبایی سینه در تهران : همه انسان ها مخصوصاً خانم ها خواهان و طرفدار اندامی زیبا می باشند ،زیرا که اندام متناسب موجب افزایش اعتماد به نفس فرد می گردد .چه بسا افرادی وجود دارند که به علت بد فرم بودن اندامشان از حضور در اجتماع خجالت می کشند.
در این بین سینه های خوش فرم ،با اندازه ی مناسب در تناسب اندام بانوان بسیار موثر می باشد.تعدادی از خانم ها به علت نافرم بودن،بزرگ ویا کوچک بودن سینه ها که تناسب اندام آن ها را به هم می زند ،ناراضی می باشند و جهت حل این مشکل به جراحی زیبایی سینه اقدام می نمایند .و علاوه براین متاسفانه عده ای از خانم ها دچار سرطان سینه می شوند ،در نهایت نیازمند بازسازی سینه هستند ،این عامل نیز یکی از دلایل روی آوردن بانوان به عمل جراحی زیبایی سینه می باشد.

جراحی زیبایی سینه

پروتز سینه (بزرگ کردن سینه) در جراحی زیبایی سینه

در جراحی زیبایی سینه ، بزرگ کردن سینه را با هدف تناسب اندام انجام می دهند.این عمل زیبایی نیازمند بیهوشی می باشد و حدود یک ساعت طول می کشد .در صورتی که شما اقدام به عمل زیبایی سینه کردید ،لازم است این را به خاطر داشته باشید که شما می توانید بعد از سه روز از عمل جراحی به فعالیت خود ادامه بدهید.ما به شما عزیزان توصیه می کنیم که قبل از اقدام به عمل زیبایی سینه حتما با پزشک یک جلسه مشاوره داشته باشید.تا اطلاعات لازم در مورد این عمل را به دست بیاورید و سپس آگاهانه قدام به عمل جراحی زیبایی سینه بکنید.حتما مصرف هر گونه دارو را به پزشک خود اطلاع دهید عمل جراحی سینه چندان درناک نمی باشد و مشکلی در شیر دهی خانم ها به وجود نخواهد آورد.

جهت انجام جراحی زیبایی سینه جراح برشی خطی به طول پنچ سانتی متر در زیر چین سینه انجام داده و پروتز را همان قسمت جاگذاری می نماید البته در تعدادی از افراد پروتز از طریق دور هاله سینه جای گذاری می گردد. باید بگوییم که فتوگرافی پیش از جراحی زیبایی سینه یک امر ضروری است.

پس از عمل بزرگ کردن زیبایی سینه به چه نکاتی باید دقت داشت ؟

پس از انجام عمل بزرگ کردن سینه یک سری مراقبت هایی را انجام داده و به یک سری موارد توجه داشت که عبارت اند از:

  • جهت جلوگیری از بروز عفونت در 48 ساعت اول به هیچ عنوان ،پانسمان را باز نکنید و حرکات مربوط به دست و بازو را انجام ندهید.
  • سعی کنید در زمان خواب و استراحت به صورت نیمه نشسته باشید و از دو بالش استفاده نمایید.
  • از فعالیت های ورزشی سنگین اجتناب کنید و از سوتین های طبی استفاده کنید.
  • داروهای تجویز شده به وسیله پزشک را درست سر ساعت مصرف نمایید و از دارو های دیگر استفاده نکنید.
  • پس از دو هفته بخیه ها برداشته خواهد شد.

کوچک کردن سینه در جراحی زیبایی سینه به چه صورت می باشد؟

عده ای خانم ها نیز می باشند که از بزرگی سینه های خود رنج می برند ،برای اینگونه خانم ها عمل زیبایی سینه با هدف کوچک کردن سینه انجام می گردد ،به عمل کوچک کردن سینه ماموپلاستی می گویند این عمل نیز مانند عمل بزرگ کردن سینه می باشد و تنها تفاوت آن این می باشد که برای عمل کوچک کردن سینه به مدت زمان بیشتر و حدود دو ساعت زمان نیاز می باشد.

جراح برای عمل جراحی کوچک کردن سینه برشی از دور هاله قهوه ای و دیگری یک برش عمودی تا چین زیر سینه انجام می دهد .در عمل ماموپلاستی ممکن است که سینه ها نامتقارن شوند ونمی توان به صورت صد درصد گفت که سینه ها متقارن می شوند،چون اندازه واقعی سینه ها بعد از ش ماه مشخص خواهد شد.جهت کاهش درد ناشی از جراحی زیبایی سینه استفاده از داروهای آنتی اسکار پیشنهاد می گردد.

چه نکاتی را باید بعد از عمل ماموپلاستی رعایت نمود؟

یک سری نکاتی را بایست بعد از عمل ماموپلاستی رعایت کرد که شامل موارد زیر می شوند:

  • جهت جلوگیری از بروز عفونت در 48 ساعت اول بعد از عمل ،به هیچ وجه پانسمان را بز نکنید .وحرکات مربوط به دست و بازو را انجام ندهید.
  • پیش از باز کردن درن ها استحمام نکنید.
  • چنانچه به داروهای تجویز شده حساسیت دارید ،با پزشک خود در میان بگذارید.
  • از فعالیت های ورزشی سنگین خودداری کنید.
  • سعی کنید حدود یک ماه از سوتین طبی استفاده نمایید.

عمل بالا کشیدن سینه و یا ماستوپکسی به چه صورتی انجام می گردد؟

ماستوپکسی یک عمل زیبایی سرپایی محسوب می شود ،و بیمار بعد از یک ساعت و نیم جراحی در همان روز از کلینیک مرخص می گردد.این جراحی دردناک نمی باشد وشخص بعد از گذشت سه روز از عمل جراحی زیبایی سینه می تواند ،به فعالیت های خود ادامه دهد .پیش از هر عمل زیبایی در صورتی که داروی خاصی را مصرف می کنید ؛حتما آن را با پزشک خود در میان بگذارید.پزشک جهت انجام جراحی بالا کشیدن سینه ،برشی در دور هاله سینه انجام داده ویک برش عمودی تا چین زیر سینه می زند.

در ماستوپکسی یا همان بالا کشیدن سینه یک سری نکاتی را باید رعایت نمود که دارای اهمیت زیادی می باشند و عبارت اند از موارد زیر:

  • جهت جلوگیری از بروز عفونت در 48 ساعت اول بعد از عمل ،به هیچ وجه پانسمان را باز نکنید .وحرکات مربوط به دست و بازو را انجام ندهید.
  • پیش از باز کردن درن ها استحمام نکنید.
  • چنانچه به داروهای تجویز شده حساسیت دارید ،با پزشک خود در میان بگذارید.
  • از فعالیت های ورزشی سنگین خودداری کنید.
  • سعی کنید حدود یک ماه از سوتین طبی استفاده نمایید.

چگونگی بازسازی سینه به جراحی زیبایی سینه(ماموپلاستی)

از دیگر دلایل بازسازی سینه با جراحی سینه ،ابتلای فرد به سرطان سینه می باشد،سرطان سینه متاسفانه در میان بانوان بسیار شایع می باشد.البته این سرطان زیاد نگران کننده نیست و قابل تشخیص و کنترل می باشد .در ادامه مطلب بیشتر در این مورد بحث خواهیم کرد.

استفاده از پروتز یا نشوج سایر بخش های بدن و یا ترکیب این دو روش جهت عمل جراحی زیبایی سینه انجام می گردد و می توان بازسازی سینه را با این روش انجام داد.در خانم ها با پوست کافی عمل پروتزگذاری در همان مرحله اول انجام می گردد و نوک سینه نیز بعد از 6 ماه ترمیم خواهد شد.اما اگر فرد به اندازه کافی پوست سینه نداشته باشد ؛در آن شرایط از یک گشاد کننده استفاده می شود و بعد پروتز گذاری و در نهایت هم نوک سینه بازسازی می گردد.

در خانم های با پوست سینه خشک ه به دلیل رادیوتراپی رخ داده است؛از نسوج دیگر قسمت های بدن استفاده می کنند .در خانم هایی که به دلیل سرطان زیبایی اندام خود رااز دست داده اند عمل بازسازی سینه ،جهت زیبایی و افزایش اعتماد به نفس دارای اهمیت زیادی می باشد.

ماموپلاستی (کوچک کردن سینه)

همان طور که قبلاض هم اشاره داشتیم عمل جراحی سینه یکی از محبوبترین روش های عمل جراحی زیبایی موجود در دنیا می باشد.که در این عمل زیبایی جهت کم کردن استرس بیمار در هنگام عمل از روش بیهوشی عمومی استفاده می گردد .از روش های پرطرفدار این عمل جراحی ،بزرگ یا کوچک کردن سینه ویا رفع افتادگی سینه می باشد.

ماموپلاستی

ماموپلاستی یا همان جراحی کوچک کردن سینه نیز یک روش بسیار قوی جراحی می باشد و برای کاهش اندازه و حجم سینه های انجام می گردد که بیش از حد درشت و نسبت به شکل ظاهری بدن بد فرم و زشت به نظر می رسند و ظاهر ناخوشتیندی برای خانم شکل می دهند. در حالت کلی عمل جراحی کوچک کردن سینه شامل برداشت پوست،چربی و بافت اضافی سینه می باشد که اغلب موجب قرار گرفتن و انتقال هاله و نوک پستان به موقعیتی بالاتر می گردد.

به چه روش هایی عمل جراحی زیبایی سینه را انجام می دهند؟

امروزه به دو روش عمل جراحی سینه را انجام می دهند که عبارت از موارد زیر میباشند:

  • روش اول که جراحی سینه با روش برش می باشد.
  • روش جراحی زیبایی سینه بدون برش و به روش لیپوساکشن یا لیپولیزر انجام می شود.

با انجام عمل زیبایی سینه و کاهش اندازه و وزن سینه ها می توان باعث کاهش و یا برطرف شدن ظاهر فرورفته شانه ها و سینه شد و اندامی زیبا و آنچه آرزو داریم داشته باشیم. تعداد زیادی از بانوان از داشتن سینه های بسیار بزرگ و بد فرم خود ناراضی و ناخشنود می باشند و همیشه در پیدا کردن لباس خود دچار مشکل می شوند و از این امر خجالت می کشند و به افسردگی دچار می شوند. با انجام عمل جراحی کوچک کردن سینه می توان این گونه مشکلات را برطرف کرد. جهت تغییر سایز سینه تکنیک و روش های خاصی وجود دارد که بنا به درخواست بیمار و مشورت با پزشک جراح انجام می گردد.

روش های عمل زیبایی سینه برای کوچک کردن سینه

– روش برش دور تا دور سینه

برش خط عمودی تا شیار زیر سینه که حجم زیادی از سینه برداشته می شود و نوک سینه در مرکز سینه قرار می گیرد و فرم خیلی خوبی به خود می گیرد.

– روش جراحی ماموپلاستی

این روش یک روشی بود که تنها برای سینه های خیلی بزرگ و افتاده مورد استفاده قرار می گرفت برش دور هاله سینه و روش قدیمی بود و فقط در مواقع خاص بهتر می باشد از این روش استفاه گردد.

در روش ماموپلاستی طولی که این روش زیبایی بیشتری دارد برش جراحی دور هاله سینه می باشد و فقط یک برش عمودی می باشد.این روش روش جای عمل کمتری نسبت به روش قدیمی از خود بر جای می گذارد و احتمال زخم در این روش کمتر می باشد و افتادگی قسمت پایین سینه در برش بسیار کمتر می باشد.

دوران نقاهت پس از عمل جراحی زیبایی ماموپلاستی

  • همان گونه که از اسم آن هم مشخص است ،عمل جراحی زیبایی سینه هم مانند سایر عمل ها دارای سختی و نقاهت خاص خود می باشد ولی برای دریافت نتیجه خوب باید به دقت توصیه های پزشک را گوش داد و به آن ها عمل نمود.
  • اغلب بعد از عمل جراحی زیبایی سینه ،سینه ها دچار تورم و درد می شوند و این یک مسئله طبیعی می باشد که امکان دارد چند هفته ویا چند ماه طول بکشد تا ورم سینه ها کاملا بخوابد بنابراین باید در این مورد عجله نکنید و صبور باشیدو سعی کنید که زود اعتماد به نفس خود را از دست ندهید .حتما سعی کنید که از لباس زیر مناسب و استاندارد استفاده کنید .فرد بیمار باید از سوتین های استاندارد که پزشک توصیه می کند ،سوتین هایی که خیلی سفت وموجب فشار به سینه نمی شود ،استفاده نماید.
  • اغلب دوران نقاهت پس از ماموپلاستی 48 ساعت پس از عمل می باشد و بیمار پس از گذشت چند روز می تواند به فعالیت های عادی روزمره خود ادامه دهد.از بلند کردن وسایل سنگین و استفاده غیر عادی از دست ها اجتناب کنید ،تا حد ممکن کودکان خود را در آغوش نگیرید .احتیاط کنید که هیچ ضربه ای به سینه وارد نشود تا یک هفته از نوشیدن نوشابه های الکلی و هر گونه دخانیات به شدت اجتناب کنید.
  • چنانچه پانسمان شما ضد آب می باشد می توانید استحمام کنید ،در غیر این صورت 5 روز پس از عمل حمام اشکالی ندارد.
  • جای باقی مانده از عمل به غیر از روش جراحی ،به نوع پوست بیمار هم وابسته می باشد.
  • جای عمل تا یک سال بعد از عمل خیلی کم رنگ شده و هیچ شکلی پیش نخواهد آمد .

نتیجه نهایی عمل زیبایی ماموپلاستی تقریباً شش ماه بعد از عمل مشخص خواهد شد بنابراین تا دریافت نتیجه شما باید صبور باشید و عجله نکنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط