درمان تایم
درمان تایم
هزینه جراحی ایمپلنت

جراحی ایمپلنت دندان ، هزینه و قیمت جراحی ایمپلنت دندان در سال 98

جراحی ایمپلنت دندان ، هزینه و قیمت جراحی ایمپلنت دندان در سال 98 , بهترین متخصص دندانپزشکی برای جراحی ایمپلنت دندان در تهران را در اینجا پیدا کنید »  این احتمال وجود دارد که هر فردی به علل گوناگونی مانند سانحه و تصادف و یا پوسیدگی یک یا چند دندان خود را از دست داده باشد.و از دست دادن دندان هم می تواند برای فرد مشکلات جسمی و جویدن و هم مشکلات روحی ایجاد کند.همان گونه که می دانید در صورتی که ما دندان نداشته باشیم ؛جویدن وخوردن غذا برای ما کار بسیار دشواری خواهد شد.

جراحی ایمپلنت دندان
جراحی ایمپلنت دندان

همین طور نداشتن دندان می تواند اعتماد به نفس فرد را تا حد زیادی پایین بیاورد چون دندان ها دارای تاثیرات زیادی در زیبایی و جذابیت چهره افراد می باشند .ولی خوشبختانه امروزه با ابداع روش ایمپلنت دندان یا همان کاشت دندان دیگری لازم نیست که افراد نگران این موضوع باشند .در حقیقت امپلنت دندان یک فلز از جنس تیتانیوم خالص می باشد ،که طی عمل جراحی داخل استخوان فک قرار داده می شود و و پس از جوش خوردن مانند دندان طبیعی عمل می نماید.ما در ادامه مطلب قصد داریم تا بیشتر در مورد ایمپلنت دندان صحبت کرده و اطلاعات بیشتری را در این مورد در اختیار شما قرار دهیم.

به دنبال بهترین کلینیک های دندانپزشکی در تهران هستید ؟ : کلینیک دندانپزشکی

جراحی ایمپلنت دندان

متخصص ایمپلنت ، جراحی ایمپلنت دندان را طی سه مرحله انجام می دهد که هر کدام از این مراحل دارای اهمیت خاصی می باشند و باید تمای مراحل با دقت هرچه تمامتر انجام شود.

مرحله نخست جراحی ایمپلنت

افرادی که قصد انجام جراحی ایمپلنت دارند باید نخستین قدمی که بر می دارند این باشد که ،نخست به یک متخصص ایمپلنت مجرب مراجعه نمایند .که این متخصص دارای مهارت و تجربه کافی در این زمینه باشد زیرا این مسئله تاثیر زیادی بر روی نتیجه نهایی کار خواهد داشت.فرد بعد از انکه متخصص ایمپلنت مناسب را انتخاب نمود ،باید برای مشاوره حضوری و رایگان به مطب ایشان مراجعه نماید .پس از اینکه فرد به مطب مراجعه کرد دندان پزشک متخصص ایمپلنت دندان های اورا مورد معاینه قرار خواهد داد و در صورتی که او عکس opg تهیه نکرده باشد ،از فرد می خواهد که نسبت به تهیه عکس opg به نخستین و نزدیک ترین مرکز برای تهیه عکس مراجعه کند ( ما به شما توصیه می کنیم که حتما قبل از مراجعه به دندانپزشک عکس opg را تهیه نمایید).

فرد بعد از آنکه عکس opg را تهیه نمود متخصص عکس مورد نظر را به دقت مورد ارزیابی قرار داده و به فرد اطلاع خواهد داد که آیا به پیوند ،استخوان نیاز دارد و یا نه.در صورتی که فرد نیاز به پیوند استخوان داشته باشد ،در این شرایط جراح ایمپلنت ،نخست برای فرد یک وقت جهت جراحی سینوس لیفت خواهد داد . ایمپلنت ولوژیست ،پس از انجام دادن جراحی سینوس لیفت ،بسته به آناتومی بدن فرد ،جهت جذب پیوند استخوان وقت ویزیت می دهد.در صورتی که در همان جلسه ،جذب پیوند استخوان برای فرد انجام نشده باشد ،وقت بعدی جهت انجام جراحی ایمپلنت مشخص می گردد که اغلب بین 3 تا 6 ماه است.و اگر فرد نیاز به پیوند استخوان و انجام سینوس لیفت نداشته باشد،متخصص زمان ایمپلنت را برای فرد تعیین خواهد کرد ،و بعد همه ی اقدامات مورد نیاز را که باید فرد در روز جراحی انجام دهد ،را به فرد خواهد گفت.

هزینه جراحی ایمپلنت

مرحله دوم جراحی ایمپلنت

در مرحله دوم باید بیمارتمام اقداماتی را که جراح توصیه کرده است را انجام دهد.

این اقدامات در زیر ذکر شده است:

  • در صورتی که فرد سیگاری باشد ،حداقل باید یک هفته پیش از جراحی سیگار کشیدن را کنار بگذارد زیرا در صورتی که فرد سیگار مصرف کند این مسئله باعث خواهد شد که ،دیگر لثه و استخوان فک این توانایی را نخواهند داشت که ایمپلنت را جذب کند.لازم به ذکر می باشد که در مورد بیماران سیگاری ،راهکارهایی ارائه شده که در مقایسه با دیگر ایمپلنت ها ،دارای قیمت بسیار بالایی می باشد و نمی تواند برای هر فردی مقرون به صرفه باشد.
  • چنانچه فرد دچار بیماری خاصی باشد ،باید حتما بای پزشک معالج خود در میات بگذارد تا در کاشت ایمپلنت مشکلی برای او ایجاد نشود.
  • فرد باید صبح پیش از شروع ایمپلنت ،حتما ثبحانه میل کند ،خوردن صبحانه دارای اهمیت زیادی می باشد ،زیرا در صورتی که فرد به اندازه کافی صبحانه نخورد ،احتمال دارد در حین انجام جراحی ایمپلنت فرد دچار افت فشار زیاد شده و ضعف کند و در نهایت جراح مجبور شود که جراحی را متوقف کند.

مرحله سوم در جراحی ایمپلنت:

مرحله سوم جراحی ایمپلنت دارای مراحل زیر می باشد:

  • حاضر شدن در مرکز تخصصی ایمپلنت:فرد باید در روز اول عمل جراحی ایمپلنت ، سر وقت تعیین شده در مرکز تخصصی ایمپلنت حاضر شود.
  • آرامش خود را حفظ کند:در صورتی که فرد در انتخاب جراح ایمپلنت خود دقت زیادی به خرج داده باشد ،بنابراین جای هیچ گونه نگرانی و استرس وجود ندارد و در این شرایط وارد کردن استرس به خود یک کار بیهوده می باشد.
  • آغاز جراحی ایمپلنت:بیمار نخست توسط متخصص ایمپلنت بی حس می گردد و بعد از انداختن روپوش استریل ،جراحی ایمپلنت آغاز می گردد .جراحی ایمپلنت از لحاظ زمان به تعداد دندان های کاشته شده ،وابسته می باشد .زمان مورد نیاز برای هر دندان می توان گفت که حدود 20 دقیقه می باشد.
  • جراح بعد از اینکه جراحی ایمپلنت را به اتمام رساند ،یک سری داروهایی را برای بیمار خود تجویز خواهد کرد و یک سری دستورالعمل ها و نکات و مراقبت هایی بعدی را به بیمار خود توصیه خواهد نمود.

مرحله چهارم از جراحی ایمپلنت:

مرحله چهارم جراحی ایمپلنت متشکل از موارد زیر است:

  • افراد باید پس از انجام جراحی ایمپلنت به بهداشت دهان و دندان های خود اهمیت زیادی بدهند ،و به همه ی اقدامات بهداشتی که متخصص پس از انجام جراحی به او توصیه کرده است ،عمل کند این اقدامات عبارت می باشند از مسواک زدن ،استفاده از دهان شویه و مصرف داروهای تجویز شده می باشد.
  • فرد باید در حالت عادی به مدت یک هفته پس از جراحی ایمپلنت به مطب ایمپلنتولوژیست خود مراجعه نماید .در طی این جلسه قالب گیری و کلیه اقدامات مورد نیاز جهت ساخت تاج دندان انجام می گردد.

افراد در جلسه ی بعدی جهت تحویل گرفتن کار نهایی خود به جراح ایمپلنت خود مراجعه خواهند کرد ،و در صورتی که ایمپلنت فرد به کار های اصلاحی نیاز نداشته باشد ،دیگر کار فرد تمام می باشد و فرد صاحب دندان ایمپلنت ،مانند دندان طبیعی می شود. فرد حتما باید در سال یکی دو بار به مطب متخصص ایمپلنت مراجعه کند تا چک آپ و موفقیت ایمپلنت دندانی توسط دندان پزشک متخصص ایمپلنت بررسی شود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط