درمان تایم
درمان تایم
ثبت شرکت دارویی

شرایط تاسیس شرکت دارویی , ثبت شرکت پخش دارو

شرکت پخش سراسری و استانی چه شرایطی باید داشته باشد؟

  • باید انبار مرکزی شرکت توزیع دارو و پخش سراسری متناسب با حجم کاری و بدون احتساب فضای اداری 500 متر مربع مساحت داشته باشد.
  • کمترین مساحت انبار شعب توزیع پخش سراسری در استان ها و شرکت های پخش استانی متناسب با تعداد داروخانه های تحت پوشش که دارای جواز قانونی کمیسیون ماده 20  می باشند به صورت زیر می باشد:

–    کمتر از 100 داروخانه  حداقل 100 مترمربع
–    100-200 داروخانه حداقل 200 متر مربع
–    200-300داروخانه حداقل 300 متر مربع
–    300-400 داروخانه حداقل 400 متر مربع
–    بیشتر از 400 داروخانه حداقل 500 متر مربع

–    چنانچه شرکت پخش دارو جواز فعالیت خود را تنها جهت توزیع محصولات دارویی یک شرکت تولید دارو ( شیمیایی یا گیاهی ) کسب کرده باشد ، احتساب مساحت مورد نیاز انبار شعبه استانی با توجه به بررسی کارشناسی دانشگاه جهت حجم فضای لازم انبار دارو بر اساس شرایط فنی آن و نظر کمیسیون قانونی خواهد بود.

–    مستندات مربوط به کالیبراسیون زمان حمل و نقل دارو باید همراه بار باشد.

–    تجهیزات و ماشین های که برای اجرای عملیات توزیع استفاده می شوند باید دارای محفظه دو جداره و عایق بوده و جهت انبار کردن و حمل و نقل محصولات دارویی مناسب باشد و هیچ نوع اثرات منفی روی پایداری ، سلامت بسته بندی ها و همین طورکیفیت محصولات نگذارند. همین طور محموله ها را از هر نوع آلودگی محیطی محافظت کند ، استفاده از ماشین ها و تجهیزات آسیب دیده مجاز نمی باشد.

–    حجم و ظرفیت ماشین باید به نوعی باشد که اشکال مختلف دارویی به راحتی و بدون به وجود آوردن آسیب دیدگی در آن قرار گیرد.

–    بایست داروهای حساس به دما در ماشین های یخچال دار که به نشانگرهای دما مجهز می باشند ، حمل شوند . باید نشانگرها در فاصله های زمانی مناسب کالیبره گردند و مدارک مربوط به ثبت دما جهت هر محموله یخچالی نگهداری گردند.

–    باید جهت توزیع و حمل داروها از ماشین آلات اختصاصی استفاده گردد، در زمان هایی که ماشین های استیجاری جهت توزیع مورد استفاده قرار می گیرند عملیاتی برای اطمینان از صحت عملکرد این ماشین ها و عدم اثر گذاری منفی روی کیفیت محصولات اجرا شود. ماشین ها قبل از بارگیری بایست بر اساس دستورالعمل های مدون پاکسازی گردند و مستندات آن وجود داشته باشد.

–    داروهای مخدر و تحت کنترل بایست در ماشین های مخصوص با سیستم ایمنی و امنیتی مناسب بر اساس دستورالعمل مربوطه حمل و توزیع گردند.

–    باید هنگامی که یخ خشک در بسته بندی محموله های دارویی استفاده می گردد ، مراقبت های خاصی در این زمینه صورت بگیرد مانند عدم تماس مستقیم محموله با یخ خشک ( به علت احتمال اثرات منفی روی کیفیت دارو)

–    باید داروهای سمی و خطرناک ، رادیو داروها ، داروهای قابل اشتعال و منفجره در ماشین های مخصوص با ایمنی مناسب حمل گردند.

–    باید محصولات باز خوانی ، مرجوعی ، ضایعاتی در ماشین های مخصوص حمل شوند ، در صورت عدم امکان ، محموله های مذکور باید به خوبی بسته بندی شده و همراه با برچسب مشخصات و وضعیت در محل مجزایی در ماشین های توزیع قرار گیرند. مدارک و مستندات این محموله باید وجود داشته باشد.

ثبت شرکت دارویی

مشاوره تاسیس شرکت دارویی

ثبت شرکت دارویی و پخش دارو نیاز به فردی متخصص دارد تا کارهای ثبتی آن را به درستی و کامل انجام دهد. در این زمینه با تدبیری که مدیریت موسسه حقوقی ثبت شرکت ذهن ناب اندیشیده است ؛ توانسته ایم بهترین متخصصان در امور ثبتی را گرد هم جمع کنیم و مجموعه ای بسیار پویا و قدرتمند بسازیم تا در ارائه خدمات به متقاضیان امر ثبت شرکت و برند توانا باشیم .

توصیه ما به این افراد این است که قبل از اینکه اقدامی در خصوصی انجام امور ثبتی شرکت دارویی انجام دهند با کارشناسان ما تماس بگیرند و از مشاوره رایگان ثبت شرکت و برند بهرمند شوند.

کارشناسان ما توانایی انجام تمامی امور ثبتی را با ارائه وکالت از شما دارند و تمام کار را برای شما در کمترین زمان انجام خواهند داد . تمامی کارهای ثبتی اعم از ثبت تغییرات شرکت ( تغییر آدرس شرکت , تغییر موضوع شرکت , تغییر نام شرکت و … ) , ثبت لوگو , ثبت برند  و …را به ما بسپارید .

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط