درمان تایم
درمان تایم
بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد : الکساندرایت , ان دیاگ , دایود و ipl

بهترین دستگاه لیزر مو

امروزه رشد موهای زائد در قسمت های مختلف بدن، یکی از آزار دهنده ترین اتفاقاتی است که راه های رفع آن تبدیل به یکی از مهم ترین دغدغه های افراد شده است از این رو روش های بسیاری از دیر باز برای حذف موهای زائد وجود داشته و دارد. با توجه به پیشرفت علم و مدرنیته شدن تکنولوژی، امروز استقبال بسیار خوبی از دستگاه های لیزر شده است زیرا با استفاده از لیزر موهای زائد ، می توان که به راحتی و برای همیشه از شر موهای زائد خلاصی یافت.

لیزر موهای زائد، با ایجاد ظاهری بهتر، باعث ایجاد حس بهتر در شما و متعاقباً موجب بالا رفتن اعتماد به نفس شما خواهد شد از این رو نقاطی مانند صورت، زیر بغل، بیکینی، پا و همچنین بدن مردان مهم ترین نقاطی هستند که از لیزر موهای زائد برای این نواحی می توان استفاده کرد. ما در این قسمت از مقاله به بررسی چند مورد از دستگاه های لیزر می پردازیم.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

لیزر الکساندرایت

با توجه به استقبالی که از روش لیزر برای رفع موهای زائد شده است امروزه کلینیک های زیادی از دستگاه های متعدد رفع موی زائد استفاده می کنند که در این میان یکی از بهترین و مناسب ترین دستگاه های رفع موی زائد دستگاه لیزر الکساندرایت است روش لیزر الکساندرایت کمتر تهاجمی و دردناک بوده و می‌تواند در هر جلسه یک ناحیه بزرگتر را هدف قرار دهد.

این دستگاه با داشتن طول موج انرژی (۷۵۵ نانومتر) برای هدف قرار دادن و از بین بردن فولیکول‌های موهای تیره بدون صدمه زدن به بافت اطراف آنها استفاده می‌کن. در نظر داشته باشید که این پالس شدید نوری فولیکول‌ مو را بدون تاثیر گذاشتن بر بافت اطراف از بین می‌برد.

لیزر الکساندرایت

کدام نوع پوست و مو برای لیزر الکساندرایت مناسب است؟

همان طور که میدانیم روش لیزر مناسب ترین روش برای رفع موهای زائد است اما باید در نظر داشت درمان با لیزر الکساندریت برای همه و با هر پوستی مناسب نیست. از آن جایی که لیزر رنگدانه‌های تیره را مورد هدف قرار می‌دهد، از این رو موی تحت لیزر باید تیره ‌تر از پوست اطراف آن باشد. برای همین هم، افراد با پوست روشن و موهای تیره متقاضیان مناسب، لیزر الکساندریت هستند و افراد با مو های بلوند، موهای سرخ و پوست برنزه و یا پوست تیره موارد مناسبی برای درمان با لیزر الکساندرایت نیستند. طبق نتایجی که افراد از این دستگاه لیزر به دست اورده اند سیستم لیزر الکساندرایت می‌تواند بر روی پوست افراد زال و دارای پوست کک و مکی (که بسیاری از سیستم‌ های لیزر برای آنها مؤثر نیست) مورد استفاده قرار گیرد.

مناسب ترین کاربرد های لیزر الکساندرایت

  • رفع موهای زائد در نواحی مختلف بدن
  • درمان لکه‌ها و کک مک پوست
  • درمان رگ‌های عنکبوتی
  • درمان لکه‌های ماه گرفتگی
  • پاک کردن انواع تتو

مهم ترین مزایا و معایب لیزر الکساندرایت

  • دارای نفوذ بسیار عالی به پوست
  • کارایی بسیار بالای لیزر الکساندرایت برای موهای ریزتر و نازک‌تر
  • رفع معایب روی پوست از جمله لک های پوستی و کک و مک
  • باعث تغییر در رنگدانه‌های پوست (تیره یا روشن شدن)
  • برای افراد با پوست‌های تیره مناسب نیست

دستگاه لیزر ان دی یاگ (Nd:yag)

یکی دیگر از مناسب ترین و باکیفیت ترین دستگاه های لیزر دستگاه لیزر ان دی یاگ است در واقع ان دی یاگ دستگاهی با طول موج 1064 نانومتر ‌‌است که به دلیل بالا بودن طول موج، کمترین میزان سوختگی را در پوست‌ های سبزه و تیره ایجاد می‌کند و از این رو، ایمن‌ترین دستگاه برای رفع موهای زائد افرادی با پوست ‌های خیلی تیره محسوب می ‌شود. همان طور که گفتیم این دستگاه با پالس بلند ۱۰۶۴ نانومتری روش بی‌خطر و موثر در از بین بردن طولانی مدت موهای زائد برای افراد با پوست تیره است.

دستگاه لیزر ان دی یاگ

کدام نوع پوست و مو برای لیزر ان دی یاگ مناسب است؟

لیزر ان دی یاگ ۱۰۶۴ نانومتری یکی از دستگاه های مناسب برای تمام انواع پوست ها می باشد در این دستگاه لیزر زمان پالس طولانی‌تر است و درمان برای پوست‌های تیره و برنزه بسیار سریع و مناسب بدون سوختگی و سایر خطرات دیگر صورت می گیرد. در واقع جذب ضعیف آن توسط رنگدانه مو می ‌تواند بی ‌خطر بودن آن برای پوست‌های برنزه یا تیره را تضمین کند؛ لیزر ان دی یاگ انتخاب عالی برای از بین بردن موهای زبر و تیره بر روی هر نوع پوست است.

از جمله مشکلات پوستی که به کمک لیزر ان دی یاگ قابل درمان است؟

  • رفع رگ های عنکبوتی در پوست صورت و پاها
  • رفع ناهنجاری های عروقی مویرگی مادرزادی
  • رفع اثر واریس روی پاها
  • اختلالات رگ های صورت و گردن از جمله تلانپزکتازی و تومورهای عروقی

و علاوه بر این موارد رفع ضایعات رنگی سطح پوست، لک های ناشی از افزایش سن، کک و مک، انواع خال ها، رفع موهای زائد نواحی خاص و پوست های تیره، قارچ ناخن و در نهایت چین و چروک پوست کاربرد دارد.

مزایا و معایب لیزر ان دی یاگ

  • مناسب برای تمام انواع پوست، از جمله پوست ‌های برنزه یا تیره
  • در لیزر ان دی یاگ ۱۰۶۴ نانومتر برای پوست‌های با رنگدانه تیره توصیه می ‌شود.
  • با ان دی یاگ بخش‌ های وسیع‌ تری از بدن به سرعت درمان می شود.
  • بر روی موهای سفید یا روشن موثر نیست
  • ان دی یاگ برای موهای نازک تاثیر کمتری دارد.
  • لیزر ان دی یاگ دردناک ‌تر از سایر لیزر ها است
  • در این لیزر خطر سوختگی، زخم، قرمزی، تغییر رنگ پوست و ورم وجود دارد.

لیزر سوپرانو آیس پلانتیوم

در کنار دستگاه های مثل اکساندارایت و ان دی یاگ دستگاه لیزر مو لیزر سوپرانو آیس پلانتیوم یکی از دستگاه های نسل جدید است که این دستگاه امروزه توسط کلینیک‌ های پیشرفته حذف موهای زائد و پزشکان پیشتاز در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. تکنولوژی دستگاه لیزر سوپرانو آیس یک راه حل پیشرفته و کامل برای رفع موهای زائد است که بر روی هر نوع پوست با رنگ ‌های تیره و روشن جواب می ‌دهد. امروز تکنولوژی پیشرفته لیزر سوپرانو آیس باعث شده تا در بیشتر کلینیک های زیبایی این دستگاه بیشترین استفاده را داشته باشد از مزیت های این دستگاه این است که پوست را طی دوره درمان برای زمان طولانی خنک نگه می‌دارد و از سوخته شدن پوست جلوگیری می‌ کند.

لیزر سوپرانو آیس پلانتیوم

این دستگاه لیزر ترکیبی از ۳ طول موج متفاوت با کاربرد های متفاوت است

  • الکس با طول موج ۷۵۵ نانومتر : مناسب برای از بین بردن موهای سطحی مانند ابروها و بالای لب و فولیکول مو
  • دایود با طول موج ۸۱۰ نانومتر : ایده ال ترین طول موج برای با نفوذ عمیق در فولیکول مو و جذب ملانین است برای درمان پاها ،گونه ها و ریش‌ها
  • ان دیاگ با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر :  عمیق ‌ترین نفوذ در فولیکول مو را دارد و برای افرادی که پوست برنزه دارند بسیار موثر و مورد استفاده قرار می ‌گیرد و بخش اعظمی از بدن را می ‌توان با این دستگاه درمان کرد.

سولاری یا سیستم IPL

یکی از سیستم های نوین که امروزه در بیشتر کلینیک ها به جای دستگاه های قدیمی استفاده می شود دستگاه سولاری است که این سیستم IPL عوارض جانبی را به حداقل رسانده است. آی پی ال و لیزر ها با تبدیل انرژی نور به انرژی گرمایی که به ناحیه تحت درمان اعمال می ‌شود ملانین را هدف قرار داده و فولیکول مو را تخریب می ‌کند و مانع رشد مو می‌ گردد.

دستگاه لیزر ipl

چه نوع پوست و مو برای این سیستم IPL مناسب است؟

موهای زبر و تیره بهترین نتیجه را از دستگاه‌ های لیزر می گیرند و بهترین متقاضی درمان برای هر گونه رفع دائمی مو، چه با IPL و چه با لیزر ترکیبی از پوستی روشن و موهایی تیره است. با توجه به مطالبی که گفته شد اگر با چنین ترکیبی از روش IPL یا لیزر برای از بین بردن دائمی موهای خود استفاده کنید، مطمئنا به نتایج چشم گیری دست خواهید یافت.

مزایا و معایب سیستم از IPL

  • در مقایسه با دیگر روش‌ها درد کمتری دارد.
  • با از بین بردن ریشه مو، باعث توقف رشد مجدد می شود.
  • برای افراد با رنگ موی سفید، خاکستری، روشن یا قرمز همچنین برای افراد با پوست تیره مناسب نیست
  • برخی از نواحی بدن و انواع مو مانند موهای درشت و ضخیم مناسب نیست

در نتیجه در ادامه این دستگاه لیزر باید بگوییم که رمز موفقیت و برتری این سیستم نسبت به سایر سیستم ها نفوذ به عمق با توجه به طول موج بسیار بالای آن است که باعث می‌شود جذب ملانین افزایش پیدا کند و به همین خاطر استفاده از سوپرانو آیس برای درمان مو های زائد پاها، گونه‌ها و ریش بسیار مناسب است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط