درمان تایم
درمان تایم
بهترین تشک های مواج ضد زخم بستر

بهترین تشک های مواج ضد زخم بستر

تشک مواج بستر مناسبی را برای افرادی که قادر به تحرک در دوران بیماری نیستند را فراهم می کند.  به طوری که فشار ناشی از نشستن و دراز کشیدن زیاد را به صورت یکنواخت در بخش های مختلف بدن توزیع کرده تا فرد بیمار احساس ناراحتی و درد نکند.  همچنین استفاده از این تشک مانع از ایجاد زخم بستر می شود.

این تشک در مدل های مختلفی تولید می شود و ساختار کلی آن متشکل از یک موتور کمپرس هوا برای باد کردن و یک عدد تشک باد شونده می باشد.

ما در این مقاله سعی داریم تا با معرفی بهترین تشک های مواج ضد زخم بستر و بررسی انواع برندهای معتبر  تولید کننده نظیر امسیگ،  وکتو،  ایزی مدیک و غیره به شما در انتخاب و خرید این محصول کمک کنیم.  لطفا با ما همراه باشید.

معرفی بهترین تشک های مواج ضد زخم بستر

از آنجایی که خرید یک محصول با کیفیت نیازمند فروشگاهی معتبر می باشد.  بنابراین شما می توانید با مراجعه به فروشگاه های معتبر از انتخاب خود جهت خرید بهترین تشک های مواج ضد زخم بستر اطمینان حاصل کنید.

سايت دیجی کالا یکی از قدیمی ترین فروشگاه های اینترنتی معتبر که ارائه کننده انواع کالاها از برندهای باکیفیت و معروف داخلی و خارجی است. این سایت محصولات خویش را با پایبندی به سه اصل پرداخت در محل،  ضمانت بازگشت کالا و تضمین در کیفیت و اصالت کالا در اختیار متقاضیان و مصرف کنندگان قرار می دهد.

در این راستا نیز انواع تشک های مواج ضد زخم بستر توسط سایت دیجی کالا عرضه و به فروش می رسد،  که شما می توانید جهت آشنایی و خرید ایمن و رضایتبخش این محصول به این فروشگاه مراجعه نمایید. ما در ادامه به چند نمونه از انواع تشک های مواج اشاره می کنیم که در سایت دیجی کالا جزو پر فروش ترین و جدیدترین محصولات در این زمینه هستند.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع تشک مواج موجود در بازار

تشک مواج ضد زخم بستر امسیگ مدل AM30

تشک مواج امسیگ مدل AM30 از ایجاد زخم بستر ناشی از نشستن ها و دراز کشیدن های طولانی مدت جلوگیری می کند.  این محصول ضد حساسیت بوده و توسط متخصصین کمپانی امسیگ طوری طراحی شده است که فشار بدن با استفاده از این تشک به خوبی توزیع شود.

این محصول متشکل از یک دستگاه پمپ باد با کمپرسور و یک تشک می باشد.  روزنه های کوچک طراحی شده در این محصول باعث می شود تا هوا به خوبی در داخل این تشک در جریان و تهویه هوا را برای فرد فراهم می کند.  همچنین ساختار سلولی و مواج این محصول از ایجاد نیروی اضافی به بدن فرد جلوگیری نموده و باعث می شود تا فرد خود را جا به جا نماید،  و وزن در سطح گسترده تری توزیع گردد.

ابعاد این محصول در اندازه های ۹۰*۲۰۰ میلی متر و برای استفاده یک نفره طراحی شده است. این محصول با توان ۷ وات کار می کند و می توان آن را در دمای زیر ۲۰ درجه سانتی گراد شستشو داد. این تشک همچنین تا وزن ۱۱۰ کیلو گرم را تحمل می کند و برای استفاده در بیمارستان و منزل مناسب می باشد.  جنس تشک از مواد PVC مرغوب بوده و در رنگ های آبی و آبی روشن ارائه می شود.  تشک به پمپ حبابی ۱۳۰ سلول هوا با قابلیت تنظیم فشار هوای درون و نیز قلاب نگهدارنده ( جهت جلوگیری از لغزش ) مجهز است.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع تشک مواج موجود در بازار

 

تشک مواج ضد زخم بستر ایزی مدیک مدل TKS02

یکی از بهترین تشک های مواج ضد زخم بستر محصول برند ایزی مدیک مدل TKS02 می باشد که از تولید کنندگان معتبر در زمینه انواع تشک مواج و تجهیزات بیمارستانی که محصولات خویش را با کیفیت و استاندارد تولید و ارائه می کند.

ابعاد این محصول در اندازه های ۲۰۰*۹۰*۷ میلی متر طراحی شده است و در سایز یک نفره می باشد.  این تشک از ایجاد زخم بستر جلوگیری نموده و حتی آن را نیز بهبود می بخشد.  این تشک ظرفیت تحمل وزن تا ۱۳۵ کیلو گرم را دارد و از این رو برای افراد سنگین وزن نیز مناسب و قابل استفاده است.

از دیگر ویژگی های این تشک ضد حساسیت و ضد آلرژی بودن آن و ساخته شده از مواد PVCmedical ۰.۳ mm می باشد. هوای در جریان و خروجی در این تشک ۷-۸ لیتر بوده که تهویه مناسبی را برای فرد فراهم می کند.

این تشک همچنین قابلیت شستشو با دست را دارد و موتور آن کم صدا بوده و مانع از نویز و آلودگی صوتی می شود. این تشک همچنین  دوام و ماندگاری بالایی دارد و به صورت ۲۴ ساعته کار می کند.  این محصول در تک رنگ آبی ارائه می شود.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع تشک مواج موجود در بازار

 

تشک مواج ضد زخم بستر فرولیک مدل سلولی

تشک مواج سلولی فرولیک متشکل از ۱۸ سلول جهت خروجی هوا می باشد که به میزان ۶ تا ۷ لیتر در دقیقه هوا را در داخل تشک تهویه و خارج می کند. این تشک همچنین دامنه فشاری از ۷۰ تا ۱۳۰ لیتر بر دقیقه دارد،  و براب توزیع مناسب وزن و جا به جایی فرد استفاده از این محصول فوق العاده است.

وزن تشک در حدود ۶.۵ کیلو گرم می باشد و تا وزن ۱۶۰ کیلو گرم را نیز تحمل می کند.  از این رو برای افراد سنگین وزن و چاق قابل استفاده است.  بهترین متریال در این  محصول استفاده شده که دارای پمپ قوی و کم صدا می باشد و به هیچ عنوان آلودگی صدا ایجاد نمی کند.

مواد تشکیل دهنده این تشک از PVC مرغوب و با کیفیت است و یک روکش نایلونی نیز جهت تمیز نگه داشتن تشک همراه آن ارائه می شود. این محصول یکی از بهترین تشک های مواج ضد زخم بوده که به راحتی با برق شهری کار می کند.

ابعاد تشک در اندازه های ۱۸۰*۸۰*۸ میلی متر و در سایز یک نفره طراحی شده است.  همچنین دارای سیسنک تخلیه اضطراری بوده که برای مراکز بیمارستانی و بیماران قطع نخاعی یا بستری دائم یک محصول مناسب و فوق العاده کاربردی می باشد.  این تشک ضد آلرژی و فقط در تک رنگ سرمه ای ارائه و عرضه می شود.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع تشک مواج موجود در بازار

 

تشک مواج ضد زخم بستر تخم مرغی مکسی مدل NK-220

این تشک در رنگ و طرح کرم و تخم مرغ شکل ارائه شده است. ابعاد تشک در اندازه های ۶*۹۰*۲۰۰ میلی متر می باشد و در سایز یک نفره طراحی شده است.

تشک مواج ضد زخم بستر مکسی مدل NK-220 ظرفیت وزنی تا حدود ۱۳۵ کیلو گرم را دارد و از این رو افراد سنگین وزن و چاق نیز می توانند از آن به راحتی استفاده کنند.  این محصول ضد آلرژی می باشد و بر اثر نشستن و یا دراز کشیدن طولانی مدت فرد هیچ گونه عوارض پوستی را برای وی ایجاد نمی کند.

از دیگر ویژگی های این تشک قابلیت هوای خروجی در حدود ۷ لیتر می باشد که تهویه مناسب هوا را برای فرد فراهم می کند.  همچنین عمل پر و خالی شدن و تهویه هوا در این محصول در هر ۱۲ دقیقه یک بار انجام می گیرد. این محصول ضد آلرژی نیز بوده و مانع از ایجاد آلرژی پوستی در فرد می شود.  از این محصول می توان در منزل استفاده نمود.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع تشک مواج موجود در بازار

 

تشک مواج ضد زخم بستر امسیگ مدل AM28

تشک مواج ضد زخم بستر امسیگ مدل AM28 به جا به جایی و غلتیدن فرد در بستر کمک نموده و به دلیل مواج بودن مانع از ایجاد زخم بستر در فرد می شود.  طراحی این محصول همچنین به گونه ای است که به توزیع بهتر وزن و ایجاد یک بالشتک از آسیب دیدن بافت های نرم بدن جلوگیری می کند.

از قابلیت های دیگر این تشک ضد حساسیت بودن آن می باشد.  این تشک جریان هوا را به خوبی عبور می دهد و فشار را در سطح گسترده ای از بدن پخش می کند که مانع از ایجاد زخم بستر در فرد می شود. ساختار سلولی،  مواج بودن و روزنه های کوچک جهت جریان عبور هوا از مزایا و ویژگی های این تشک است. به طوری که فرد با استفاده از این تشک می تواند با نیروی اندک و بدون آوردن فشار زیاد خود را جا به جا کند. ابعاد تشک در اندازه های ۱۰۱*۲۳۶ میلی متر می باشد.

این تشک با توان مصرفی ۷ وات کار می کند و می توانید آن را با دمای زیر ۲۰ درجه در ماشین لباسشویی بشویید.  این محصول تا وزن ۱۱۰ کیلو گرم را تحمل می کند و ساخته شده از مواد PVC مرغوب و با کیفیت است. این تشک همچنین دارای قلاب نگهدارنده به تخت و لبه نگهدارنده جهت جلوگیری از لغزش می باشد و با استفاده از آن می توان آن را در زیر فرد ثابت نگه داشت.  این محصول در طرح و رنگ های آبی،  سرمه ای و آبی روشن طراحی می شود.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع تشک مواج موجود در بازار

 

تشک مواج ضد زخم بستر بایوکر مدل سلولی

این محصول یکی دیگر از بهترین تشک های مواج ضد زخم بستر که در طرح و رنگ سبز تیره طراحی شده است. استفاده از این تشک مانع از ایجاد زخم بستر می شود و حتی در بهبود زخم بستر نیز موثر می باشد.

بنابراین استفاده از این تشک برای افرادی که از تحرک کمی برخوردارند و به مدت طولانی بر اثر بیماری در بیمارستان و منزل بستری می باشند مناسب است. ابعاد این محصول در اندازه های ۲۰۰*۹۰*۱۰ میلی متر طراحی شده و سایز آن یک نفره می باشد. این تشک همچنین از یک عدد موتور کمپرس هوا و نیز یک عدد تشک باد شونده ( دارای ۱۸ سلول ) تشکیل شده است.

با استفاده از این تشک وزن به طور یکسان در تمام نقاط مختلف بدن توزیع شده و از ثابت ماندن تمام فشار وزن بیمار در یک قسمت از بدن جلوگیری می شود. گردش باد در  این تشک به خوبی هوای داخلی را تهویه می کند. همچنین این گردش باد به صورت یکی در میان در سلول های تشک باعث حرکت موجی شده و بر روی بدن بیمار عمل تحرک را شبیه سازی می کند.  به طوری که فرد به راحتی می تواند بغلتد و خود را جا به جا کند.

این تشک دارای پمپ بسیار سبک با حداقل لرزش و نویز است.  این تشک همچنین قابلیت میزان تولید ۶ تا ۷ لیتر هوا را در دقیقه دارد.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع تشک مواج موجود در بازار

 

تشک مواج ضد زخم بستر زنیتمد مدل دلوکس

یکی دیگر از بهترین تشک های مواج ضد زخم بستر محصول زنتیمد مدل دلوکس می باشد که در رنگ کرم ارائه می شود. برای افرادی که دچار معلولیت هستند و نمی توانند حرکت کنند،  همچنین افرادی که در اثر بیماری به مدت طولانی در منزل و بیمارستان بستری بوده استفاده از این محصول می تواند مفید و کاربردی است.

ابعاد این تشک در اندازه های ۳۰*۱۰*۲۰ میلی متر می باشد و در سایز یک نفره طراحی شده است.  این تشک مجهز به سیستم خاموشی خودکار بوده و به طور خودکار  در صورت عدم استفاده از آن خاموش می شود.  می توان آن را به صورت دستی در دمای آب ولرم نیز بشویید.

این تشک با توزیع مناسب فشار وزن در همه قسمت های مختلف بدن راحتی  و آسایش را برای کاربر فراهم می آورد.  همچنین مانع از ایجاد زخم بستر بر اثر نشستن و دراز کشیدن طولانی مدت فرد می شود.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع تشک مواج موجود در بازار

 

تشک مواج ضد زخم بستر گلامور مدل 7L

گلامور از بهترین برندهای تولید کننده انواع تشک مواج و تشک بیمارستانی و سایر تجهیزات بیمارستانی است که محصولات خود را با کیفیت و عملکرد عالی ارائه می دهد.  به طوری که محصولات این برند جزو پر فروش ترین بوده و از از جایگاه خوبی به لحاظ کیفیت در بین مصرف کنندگان برخوردار می باشد.

تشک مواج ضد زخم بستر گلامور مدل 7 L در ابعاد و اندازه های ۹۰*۲۰۰ میلی متر طراحی شده است و در سایز یک نفره می باشد.  این محصول همچنین ساخته شده از مواد PVC است که مرغوب و با کیفیت بوده و باعث دوام و ماندگاری بالای تشک شده است.

این تشک با توان مصرفی ۳۰ وات کار می کند و قابلیت خروجی هوا را در حدود ۷ لیتر دارد. این تشک ضد آلرژی بوده و هیچ گونه عوارض پوستی را برای فرد ایجاد نمی کند.  زیرا که به خوبی هوای داخل تشک تهویه می شود و از عرق سوز شدن و سایر مشکلات فرد را حفظ می کند.  این تشک همچنین  قابلیت شستشو به صورت دستی را نیز دارد. این محصول در تک رنگ کرم در دیجی کالا ارائه می شود.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع تشک مواج موجود در بازار

 

تشک مواج ضد زخم بستر بلوئر مدل 00

ابعاد این تشک در اندازه های ۱۹۰۰*۷۵۰*۷۰ میلی متر طراحی شده است و ساختار تخم مرغی شکل دارد.  این محصول جهت نگهداری و جلوگیری از زخم بستر برای بیماران و افرادی توصیه می شود که تحرک در حد متوسط دارند و نمی توان آن را برای درمان طولانی و کم تحرک یا سالمندانی به کار برد که احتمال بروز زخم بستر در آنها بسیار زیاد می باشد.

این تشک محصول کشور چین و تولید برند بلوئر است.  ساختار تخم مرغی شکل این تشک باعث شده تا از فشار به بافت های نرم داخل بدن جلوگیری شود. این محصول دارای پمپی با قدرت ارسال ۳ الی ۴ لیتر می باشد،  که هوا با این حجم در داخل تشک در جریان است.  این تشک همچنین با توجه به کیفیت خوب از قیمت ارزانی برخوردار می باشد و برای افرادی که قصد هزینه کردن زیاد برای خرید تشک ندارند مناسب است.

این محصول همچنین تحمل وزنی تا حدود ۸۰ کیلو گرم را دارد و استفاده از آن برای افراد نسبتا سنگین وزن مناسب است.  این تشک قابلیت باد شدن تا ۷ سانتیمتر را دارد و در رنگ کرم نیز ارائه می شود.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع تشک مواج موجود در بازار

 

این محصول یکی از بهترین تشک های ضد زخم بستر می باشد که گواهینامه ها و تاییدیه های CE اروپا،  FDA آمریکا،  TUV آلمان و ISO۱۳۴۸۵ را به خود اختصاص داده است.  از ویژگی های این محصول دارا بودن کلید تنظیم فشار،  داشتن گیره با امکان نصب آسان به تخت و میزان تولید هوا در ۷ الی ۸ لیتر در دقیقه می باشد.

این تشک همچنین محدوده فشار هوایی در حد ۷۰-۱۳۰ mmHg دارد.  این تشک جهت تهویه هوا در هر ۱۲ دقیقه یک بار،  به هوا نیاز داشته تا در داخل تشک به گردش در بیاید. این محصول با توان مصرفی ۷ وات کار می کند.

ابعاد محصول در اندازه های ۲۹*۱۳*۱۰ میلی متر طراحی شده است و تحمل وزن تا ۱۳۵ کیلو گرم را دارا می باشد.  از این رو برای استفاده افراد سنگین وزن مناسب می باشد. از مزایای استفاده از این تشک اینکه به راحتی می توان تیوپ های آن را در صورت بروز پارگی و سوراخ شدن تعویض نمود.  همچنین قابلیت ارتجاعی این تشک امکان تعویض را برای کاربر آن فراهم کرده است.

 سایز این تشک یک نفره می باشد.  همچنین لایه اضافی تعبیه شده در پایین تشک آن را برای ثابت نمودن به تخت کاربردی نموده است.  این تشک قابلیت شستشو به صورت دستی را دارد.  جنس مواد تشک  از PVC ضد آلرژی زا می باشد.

 

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع تشک مواج موجود در بازار

 

تشک مواج طبی چیست؟

بیمارانی که در طولانی مدت در بستر هستند،  فشار اضافی را به بدن خود وارد می کنند.  اگر این فشار به مرور زمان توزیع نشود باعث ایجاد آسیب به بافت هایی شده که در مجاورت استخوان های بزرگ و حجیم مانند لگن،  کمر و آرنج قرار دارند.

زخم بستر ناشی از این آسیب در صورت حاد شدن برای فرد خطراتی را به همراه دارد.  بنابراین برای جلوگیری از ایجاد زخم بستر ( ناشی از عدم تحرک و یا تحرک کم در طولانی مدت ) حرکت دادن فرد  حداقل ۴ بار در روز می باشد. بهترین راهکار برای این موضوع استفاده از تشک مواج بوده که به فرد امکان جا به جایی و غلطیدن در بستر را می دهد.  این تشک وزن فرد را در بدن به طور یکنواخت توزیع نموده و از ایجاد فشار اضافی به بخش های خاصی از بدن جلوگیری می کند. این تشک با ایجاد یک بالشتک مانع از آسیب دیدن بافت های نرم بدن می شود.

انواع تشک مواج برای زخم بستر

تشک زخم بستر تخم مرغی

این تشک به صورت موقتی استفاده شده و برای افرادی مناسب می باشد که زخم بستری در آنها ایجاد نشده است و یا به مدت کمتر از دو ماه باید تحرک زیادی نداشته باشند.

تشک زخم بستر سلولی متوسط

ساختار سلولی شکل و محفظه باد آنها طولانی تر و در یک راستای موازی قرار دارد.  استفاده از این تشک برای افرادی مناسب است زخم بستر در آنها ایجاد نشده و یا نشانه هایی مانند قرمزی سطح پوست در پوستشان در حال نمایان شدن می باشد.

تشک زخم بستر سلولی پیشرفته

در مواقعی به کار برده می شود که زخم بستر ایجاد شده است و از آن برای بهبود آن استفاده می کنند.  این تشک ساختاری مانند تشک های زخم بستر سلولی متوسط دارد.

تشک زخم بستر اورژانسی

این تشک برای افراد با زخم بستر حاد توصیه می شود.  به طوری که زخم به حدی عمیق و شدید می باشد که از لایه زیرین پوست نیز عبور کرده است.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع تشک مواج موجود در بازار

حالت های کاربردی از تشک مواج زخم بستر

از تشک مواج ضد زخم بستر می توان در چهار حالت استفاده کنید.  این چهار حالت مورد تایید پزشکی بوده و جهت جلوگیری از زخم بستر کاربرد دارد. با این حال  شاید همه تشک های مواج ظاهرا یکنواخت به نظر بیایند. این چهار حالت موارد زیر می باشد:

  • حالت متناوب،  که یکی در میان سلول ها یا بالشتک های تشک باید  پر و خالی گردند.
  • حالت ساکن،  در این مد همه سلول های تشک به طور متناوب پر و خالی می شوند.
  • در حالت پرستاری،  سلول های تشک به طور متناوب از حالت طبیعی بزرگ تر شده و خالی نمی شوند.  بلکه بعد از پر شدن و حجم زیاد دوباره به حالت طبیعی خود باز می گردند.
  • حالت خودکار دوگانه که در این حالت ترکیب دو مد ساکن و متناوب می باشد.

نکات مهم در خرید انواع تشک های مواج ضد زخم بستر

برای خرید هر مدل و نوع تشک مواج باید ابتدا به پایداری،  ثبات و فشار تحتانی آن توجه نمود.  زیرا که ثبات تشک باعث می شود تا تعادل افرادی که از ویلچر استفاده می کنند،  در حالت نشسته و دراز کشیده به خوبی حفظ شود و احساس امنیت کنند.  همچنین اگر تشک خیلی نرم و نازک باشد موجب فشردگی و تماس بدن با سطح زیرین می شود.

گرما،  رطوبت و ضد تحریق بودن از موارد بسیار مهمی است که باید یک تشک ضد زخم بستر آن را دارا باشد.  زیرا در غیر این صورت احتمال گسترش زخم بستر بیشتر می شود. استفاده از تشک هایی که اکسیژن رسانی را به پوست انجام می دهند.  همچنین رویه های نخی برای کاور تشک یا بالشتک و نیز استفاده از مواد نفوذ پذیر نسبت به بخار مانند پلاتیون مناسب است.

استفاده از عایق های رطوبتی مناسب و استاندارد پزشکی نیز برای تشک مناسب بوده و باعث می شود در صورت ریختن حجم آب زیاد تشک زیرین خشک باقی بماند. بهترین تشک های مواج ضد زخم بستر عایق حرارت و تحریق نیز هستند،  زیرا که این موارد برای بیماری که نمی تواند خود را از روی ویلچر یا تشک جا به جا کند،  بسیار مهم می باشد.

از نکات مهم دیگر برای خرید تشک مواج ضد زخم بستر شستشو و ضد عفونی کردن آن است.  همچنین باید در صورت عدم استفاده به راحتی جمع شده و بسته بندی آن خوب و محکم باشد.

مشاهده قیمت و تخفیف های ویژه انواع تشک مواج موجود در بازار

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط