درمان تایم
درمان تایم
آمادگی پیش از تعویض مفصل زانو

اقدامات و آمادگی پیش از تعویض مفصل زانو چیست؟

اقدامات قبل از تعویض مفصل زانو

پزشک معالج در نخسیتن جلسه ،ابتدا سعی می کند که اطلاعاتی در مورد درد و محدودیت حرکت مفصل زانو و عوامل مرتبط با آن ،از بیمار خود به دست آورد و در مورد شرایط کلی سلامتی فرد مانند سیر بیماری های احتمالی فرد با او گفتگو نماید.

آمادگی پیش از تعویض مفصل زانو

در مرحله ی بعدی پزشک مفصل زانوی بیمار را معاینه می کند .از جمله مواردی که پزشک در زمان معاینه به آن ها توجه و دقت می کند می توان به مقدار حرکت و درد مفصل و تغییر شکل ظاهری اندام و قدرت اندام تحتانی ،می توان اشاره نمود.

پزشکان اغلب از روش های تصویربرداری ساده مانند رادیوگرافی ساده جهت بررسی تغییرات به وجود آمده استفاده می کنند و برخی مواقع هم از ام آر آی MRI امکان دارد جهت بررسی های بیشتراستفاده کنند.از بیمار تست های مانند آرمایش خود و ادرار و نوار قلبی و عکس قفسه سینه به عمل می آید.

در صورتی که بیمار از داروی خاصی استفاده می کند ؛حتما باید آن را با پزشک معالج خود در میان بگذارد.زیرا امکان دارد که ،نیاز باشد که عده ای از این داروها قبل از جراحی قطع شوندو یا اینکه دز آن ها تغییر داده شود ودر صورتی که فرد دارای اضافه وزن زیادی می باشد ؛باید پیش از جراحی حتما سعی کند که وزن خود را کاهش دهد.چون وزن زیاد هم ریسک جراحی را بالا می برد و هم در صورتی که فرد وزن زیادی داشته باشد احتمال آسیب مفصل مصنوعی نیز در این صورت بالا می باشد.

پس از هر نوع عمل جراحی احتمال دارد که محل عمل دچار عفونت شود.به خاطر وسیع بودن جراحی تعویض مفصل زانو ،عفونت آن بسیار خطرناک و پر عارضه می باشدو به سادگی قابل درمان نیست.لذا باید هر کاری را انجام داد تا بتوان احتمال این عارضه را به حداقل ممکن رساند.

معمولا میکروب ها برای ایجاد عفونت از راه خون به محل جراحی می رسند.حتی این احتمال وجود دارد که این میکروب ها سال ها بعد از تعویض مفصل زانو از راه خون به محلی که مفصل مصنوعی وجود دارد رسیده و در محل عفونت به وجود آورند.

میکروبه از سه راه ، دهان ،پوست و ادرار می توانند وارد خون فرد شوند.پزشک باید به هر گونه بیماری پوستی پیش از عمل باید توجه کند وچنانچه عفونت وجود داشته باشد نیاز می باشد که درمان مناسب تا ریشه کنی عفونت صورت بگیرد .لذا هر گونه عفونت ادراری باید پیش از جراحی کشف شده و درمان گردد.

افرادی که دارای سابقه عفونت ادراری می باشند و یا در آقایان سالخورده با سابقه بزرگی پروستات توجه به این امر از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.بیماران با عفونت های اخیر یا عفونت های مکرر ادراری بایست پیش از جراحی مورد بررسی قرار گرفته و درمان گردند.آقایان سالخورده ای که دارای مشکلات پروستات می باشند ّبایست پیش از تعویض مفصل زانو ،در صورتی که برای مشکل پوستات آن ها درمان خاصی نیاز می باشد ؛آن درمان را انجام دهند.

لازم به ذکر است که میکروب ها می توانند از راه عفونت های دندان وارد جریان خون افراد شوند .لذا بیماران باید پیش از جراحی تعویض مفصل زانوی خود ؛هر گونه بیماری دهان و دندان خود ؛مخصوصا در صورتی که فرد نیاز به جراحی لثه یا کشیدن دندان داشته باشد را با مشورت دندانپزشک خود انجام دهند تا ریسک جراحی تعویض مفصل زانو را بتوانند تا حدودی کاهش دهند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط