درمان تایم
درمان تایم

افکار غلطی که در مورد کاشت موی طبیعی

افکار غلطی که در مورد کاشت موی طبیعی در میان مردم شکل گرفته است! : در زمان کاشت مو هر اندازه که موهای بیشتری از بانک موی فرد برداریم و در ناحیه طاسی سر پیوند بزنیم پرپشتی ایم ناحیه افزیش خواهد یافت. بای به این مسئله دقت داشته باشیم که در طول زمان و پس از تولد فرد ،تعاد تارمهایش نه تنها زیاد نمی گردد بلکه به خاطر ریزش موها امکان کم شدن آن ها نیز وجود دارد .لذا هر میزان که تار مو پیوند زده شود به همان میزان هم میروید و در تعداد کلی تار موها تغییری ایجاد نمی گردد.

افکار غلطی که در مورد کاشت موی طبیعی

همین طور روش دیگر تکثیر موها به روش آزمایشگاهی می باشد به این صورت که موها را می شود از پوست سر برداشت و در آزمایشگاه موها را تکثیر نمود. این موضوع در حال حاضر در اندازه تحقیقات آزمایشگاهی می باشد و دارای نمونه خارجی نمی باشد.بر اساس این تحقیقات تعدادی از موهای پشت سر بیمار را گرفته وسلول های زاینده ریشه مو را جدا کرده سپس این سلول ها در محیط کشت آزمایشگاه تکثیر یافته و تعداد آن ها به صد ها هزار تار مو می رسد.و همین طور در یک آزمایشگاه دیگر این سلول ها را باعناصر دیگر ترکیب می نمایند تا قدرت رشد آن ها را چند برابر کنند این سلول ها را برای تزریق زیر جلدی در ناحیه طاسی سر به کار می برند.

زمانی که این سلول های ارتقا یافته به شکل زیر جلدی در پوست سر تزریق می گردد تبدیل به موهای تازه ای شده و موجب برطرف شدن ناحیه طاسی سر می شود.به این روش جدید درمانی FCL می گویند .از این روش درمانی در در رشد و ضخیم کردن موهای ضعیف شده قبلی فرد استفاده می شود و همین طور این روش موجب رشد مو در ناحیه های کاملاً طاس و بدون مو می گردد.از انجایی که در این روش درمانی در کاشت تعداد تار موها محدودیتی وجود ندارد بنابراین می توان از این روش برای پر کردن سر یک فرد طاس استفاده کرد.همین طور از این روش می توان برای خانم هایی که دارای ریزش موی شدید می باشند جهت کاشت مو استفاده نمود.

در کاشت موی طبیعی می توان به غیر از پشت سر فرد از مناطق دیگری هم مثل :ریش ،زیربغل ،ناحیه تناسلی،سینه ،پشت ،شکم و دست و پا می توان به عنوان ناحیه دهنده مو به کار برد.

در هنگام کاشت مو جهت تامین موهای قابل پیوند ،نمی توان از موهای همه جای بدن استفاده نمود زیرا موهای قسمت های مختلف بدن دارای تفاوت ساختاری زیادی با هم می باشند لذا نمی شود از موی هر ناحیه از بدن به جای موی سر استفاده نمود جهت کاشت مو گزینه مناسب برای برداشت مو ناحیه پشت سر و اطراف سر می باشد .

متخصصان برای استفاده نکردن از موهای سایر قسمت های بدن برای کاشت مو یک سری دلایل را ذکر می کنند که این دلایل عبارت می باشند از:

  • زیرا برداشت مو از این مناطق دردآور ودشوار می باشد.
  • محل برداشت مو یا اسکار(جوشگاه) اگر در پشت و اطراف سر باشد به وسیله موهای بالای محل برداشت مخفی می گردند ولی برداشت از سایر نقاط این طوری نمی باشد.
  • مسئله دیگر مربوط به میزان رشد و شکل ظاهری و کافی نبودن رنگدانه زیاد این موها می باشد که موجب می شود تا موهای سایر قسمت های بدن برای پیوند به طاسی سر مناسب نباشد.
  • در هنگام کاشت مو در صورتی که موهای مورد نیاز برای کاشت را از سایر قسمت های بدن بر داریم در این صورت میزان از بین رفتن و بیهوده نابود شدن موها بیشتر در زمان برداشت و هم در هنگام کاشت نسبت به موهای پشت سر ،بیشتر می باشد.

به خاطر همین مسائل پزشکان بیشتر سعی می کنند که هنگام کاشت مو ،موهای مورد نیاز برای کاشت را از پشت سر فرد تامین کنند مگر به غیر از موارد ضروری مانند زمانی که فرد دارای بانک موی مناسب نباشد و پزشک مجبور شود که از موهای بدن او برای پیوند استفاده نماید.

شاید سوال مهمی که در ذهن همه افراد شکل می گیرد این می باشد که آیا می شود از موی افراد دیگر برای پیوند زدن به سر بیمار استفاده نمود؟

چون میان خصوصیات بافتی و سیستم ایمنی ما انسان ها تفاوت وجود دارد ؛ لذا میان انسان های مختلف نمی توان از موهای افراد دیگری جهت پیوند و کاشت مو استفاده نمود زیرا پوست سر مو را پس خواهد زد و به عبارتی دیگر مو نخواهد گرفت.

شاید با شنیدن این پاسخ منفی این سوال بلافاصله در ذهن شما نیز شکل گرفته باشد که چرا عمل دیگر اعضا بدن مانند کلیه ،قلب و …می گیرد وپش زده نمی شود ولی پیوند مو پس زده می شود؟پاسخ این سوال این می باشد که باید بگوییم که پیوند دیگر اعضای بدن هم در برخی موارد پس زده می شود و میزان آن هم بالا می باشد و در مورد اعضایی هم که پس زده نمی شود ،فرد پیوند زده باید تا پایان عمر خود داروی ضد سیستم ایمنی مصرف نماید تا عضو پیوند زده به بدنش پس زده نشود.مصرف این داروها دارای عوارضی مانند ریزش مو می باشند اما از انجایی که فرد پیوند عضوی برای دوام عضو پیوندی به این داروها نیازمند می باشد بنابراین با پذیرش ریزش مو بایست این داروها را مصرف نماید .ولی در صورتی که در زمان کاشت مو از این داروها استفاده نماییم چون دارای عوارض می باشدنمی توان این کار را انجام داد.

کاشت مو به روش BHT :

باید بگوییم که ریزش موی مردانه اغلب در طول زندگی هر فردی اتفاق می افتد وو گاهی اوقات نیز میزانش بالا می باشد.با توجه به مشکلاتی که در کاشت موی طبیعی وجود دارد باید زمانی این کار انجام داد که هم حدوداً نیمی از موهای فرد ریخته باشد (تا کاشت مو موفقیت بیشتری داشته باشد)وهم ریزش موی فرد ثابت شده باشد و دیگر ادامه نداشته باشد .سنین 25-30 سالگی بر اساس تحقیقات مناسبترین سن برای کاشت موی طبیعی می باشد.

چه زمانی بهتر می باشد که کاشت مو را انجام دهیم زمانی که کاملاً طاس شدیم ویا نه پیش از طاس شدن کامل؟

انخستین سوالی که بیشتر آقایان جوان از پزشک معالج خود می کنند این می باشد که آیا بهتر است برای کاشت مو صبر کنند تا کاملاً طاس شوند یا نه؟جواب این سوال به عامل های مختلفی بستگی دارد که از جمله ی آن ها می توان به :شدت و نوع طاسی ،تاریخچه خانوادگی طاسی و خیلی عوامل دیگر اشاره داشت.اما در حالت کلی بیمار باید به توصیه های پزشک متخصص پوست و مو در مورد عمل کاشت مو دقت کامل داشته باشد و سعی نماید که عمل نماید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط