درمان تایم
درمان تایم
آوردن زانو در اثر ضربه

آب آوردن زانو در اثر ضربه شدید

آب آوردن زانو در اثر ضربه شدید : اصطلاح آب آوردن زانو، فوران زانو نامیده می‌شود. به این صورن که معمولا مفصل زانو بطور طبیعی کمتر از 1 انس مایع را دارد. و در صورت بروز آسیب یا التهاب به مفصل زانو این مایع افزایش پیدا می کند و مقدار مایع جمع شده در زانو بیشتر می‌شود. یکی از نشانه های این حالت تورم شدید مفصل زانو است که این وضعیت معمولا با درد همراه است در بیشتر افراد ممکن است که این مشکل خیلی شدید باشد و تا حد خم شدن زانو پیش رود.

آوردن زانو در اثر ضربه

شایع ترین علت رایج بروز آب آوردگی زانو، ورم مفصلی در غضروف مفصل می ‌باشد که این عارضه بیشتر در زمان از آسیب دیدگی غضروف، التهاب آتروز مانند نقرس یا مفصلی و عفونت مفصل پدید می اید که در برخی موارد فیزیوتراپی کمک بزرگی به بیمارانی که از این مشکل رنج می‌برند می‌کند.

بهترین متخصصان ارتوپدی در ایران : متخصص ارتوپدی

آب آوردن زانو در اثر ضربه تصادف

این عارضه یعنی آب آوردن زانو ، افیوژن یا Knee Effusion که درد و مشکلات بسیاری را برای فرد به همراه دارد و در واقع یکی از مشکلاتی می باشد که ممکن است در هر سنی برای زانوی افراد به وجود بیاید. همان طور که گفتیم در زمانی که این اتفاق برای فرد رخ می دهد یعنی زانوی فرد آب می آورد، زانو متورم و دردناک شده و مقدار مایع روان کننده زانو در ناحیه ی زانوی فرد، بیش از حد مجاز می شود.

رماتیسم، نقرس، بیماری های عفونتی، انواع تومورها در ناحیه زانو و بسیاری عوامل دیگر از شایع ترین عللی هستند که می تواند موجب آب آوردن زانو شود. آب آوردن زانو بر اثر ضربه شدید یکی از شایع ترین مسائلی که ممکن است منجر به آب آوردن زانو شود.

آب آوردن زانو در اثر ضربه های رزمی

بیشتر افرادی که در خطر آب اوردن زانو هستند ورزشکارانی می باشند که ممکن است هر گونه ضربه شدید وتخریب کننده ای بر زانو هایشان وارد شود و معمولا بیشتر مواقع آب آوردن زانو در اثر ضربه های رزمی رخ می دهد، یکی دیگر از حالت های رایج آب آوردن زانو در اثر ضربه شدید تصادف می باشد. معمولا برای کاهش نیروی وارد شده از ضربات حریف بر زانوی خود بسیاری از افرادی که در زمینه ورزش های رزمی فعال هستند از زانو بند های مخصوصی استفاده می کنند.

زیرا که زانو بند ها می توانند که احتمال وقوع آب آوردن زانو در اثر ضربه های رزمی را در رزمی کاران تا حد زیادی کم کند. یکی از دلایل عمده آب آوردن زانو بر اثر ضربه شدید مساله آب آوردن زانو در اثر ضربه تصادف است که نمی توان راه حلی برای جلوگیری از آن پیشنهاد کرد.

آب آوردن زانو بر اثر ضربه

با توجه به فیزیک بدنی هر کسی شاید جالب باشد تا بدانید که در بیشتر اوقات ضربه های نه چندان شدید نیز موجب آب آوردن زانو می شوند. پس باید که بسیار مراقب بود تا به زانو یک ضربه خیلی کاری و شدید وارد نشود تا زانو دچار آب آوردگی نشود همان طور که گفتیم گاهی ضربات با شدت کمتر هم موجب آب آوردن زانو می شوند.
بیشتر افرادی که به متخصص ارتوپدی زانو مراجعه می کنند از ضربه هایی مثل زمین خوردن و یا کوبیدن زانو به یک جسم سخت احساس درد شدید می کنند که همین اسیب نیز می تواند موجب آب آوردن زانو شود که این مساله آب آوردن زانو بر اثر ضربه های خفیف تر و معمولا در بیشتر کودکان و افراد مسن که بافت های بدن آنها تا حدودی سست تر است، دیده می شود.

با توجه به این که امروزه سطح آگاهی افراد در زمینه سلامت نسبت به گذشته افزایش بسیاری پیدا کرده است و از همین رو هم بیشتر مراقب سلامت جسمی خود هستند و در صورت آسیب دیدگی جزئی کودکان و بزرگسالان به پزشک متخصص مراجعه می کنند.

پزشک در معاینه فرد آسیب دیده پیشنهاد می دهد تا افراد از زانو بند های طبی استفاده کنند با مراجعه به کلینیک ارتوپدی می توانید که زیر نطر متخصصان بسیار متبحری معاینه و درمان شوید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط